Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5641 til 5660 af 127115
-
rapsolie
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre om der er nogen der kender forskellen på hærdet og ikke hærdet rapsolie. Det skal bruges i forbindelse med et regnestykke omkring iodtal, hvor den ikke hærdede olie har et iodtal, der er 4-5 gange større end det hærdede. På forhånd tak! - Sofie -
Ortogonale linjer til y=3/4x+25/4, som også tangerer c x^2+y^2=25
ForumindlægHej. Har fået den her opgave: Cirklen c er givet ved x^2 + y^2 = 25 og linjen m ved y=3/4x + 25/4. Bestem ligningerne for linjerne n_1 og n_2 , der er ortogonale til m og tangenter til c. Kan godt se for mig, hvordan det ser ud geometrisk. n1 og n2 tangerer cirklen, der hvor m ville skære cir... -
Novelle emne/handling!
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en novelle på tirsdag, men kan slet ikke komme igang! Problemet er nemlig, at jeg ikke ved hvad den skal handle om! Hjælp! Vil helst skrive en ikke-fiktion novelle. Tak! :) -
Tror du på GUD??
ForumindlægHej folkens Mit spørgsmål til jer er om I tror på GUD? Og hvorfor i ikke gør hvis I ikke tror på GUd? Hvilken religion I har og hvorfor I føler jer overbevist om, at det er den rigtige religion?? Jeg er selv muslim og har den overbevisning at islam er den eneste sande og fuldendte religion,... -
Ligning (3b+2)/(8)=(4b-3)/(4)-(b)/(3)
ForumindlægHej nogen der kan løse denne ligning (3b+2)/(8) = (4b-3)/(4) - (b)/(3) ? På forhånd tak -
1.g's Færdighedsregningssæt?
ForumindlægHej, Jeg skal til at gå i 1.g, og jeg tænkte på om der nogen der vidste hvilket færdighedsregningssæt man bruger i gymnasiet. I folkeskolen er det Hilmar Pedersens "prøvesæt i matematik-færdigheder, men ved ikke hvilket der bruges i gymansiet. På forfånd tak :) -
Verunsicherung
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe med lidt tysk? Der er et par vendinger i nedenstående tekst, som jeg ikke helt ved, hvordan man siger på tysk, og så ved jeg heller ikke med sikkerhed, om jeg har skrevet resten nogenlunde rigtigt. Thomas ist gekommen um das Wasserrohr zu reparieren aber bevor... -
fysik dispositioner - hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en uerfaren 9. klasses elev, som nu (desværre) skal op i fysik mundtligt. Vi har endnu ikke fået at vide hvilke emner der bliver opgivet, men jeg er ret sikker på at magnetisme, radioaktivitet, jordens salte, syre, base- og salt vil være blandt de opgivne emner. Dertil sk... -
Postkolonial læsning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare med egne ord hvad en postkolonial læsning/fortolkning helt præcis er/går ud på? Jeg synes forklaringerne på nettet er ret dårlige.mange hilsener -
Bestem en ligning for linjer
ForumindlægBestem en ligning for den linje l , der går gennem punkterne A(3,2) og B(5,6) Bestem en ligning for den linje m, der er parallel med l og går gennem punktet C(4,10) . -
Parametersering fortsat igen
ForumindlægHej igen I det følgende vil jeg beskrive en metode som jeg er i tvivl om hvorvidt egner sig til parametersering af variablerne x og y for en given forskrift. Lad os fortsat sige at vi har andenordenspolynomiet f(x)=-2,5x^2+40x+1, og at der laves en linje mellem origo (0,0) og punktet (1; 38,5).... -
Opg 1.21
ForumindlægHej..Håber på lidt hjælp til en opgave..Saltsyren skal anvendes til at bestemme atommassen for et ukendt metal, som her kaldes M. Metallet reagerer med saltsyren under dannelsen af M3+ samt hydrogen.Opskriv et reaktionsskema for metallets reaktion med syren.Mit gæt ville være:M + 3HCl --> MH3 ... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægJeg skal beregne udbytte% Der står jeg skal gennemgå disse trin: · Beregn stofmængde af anvendt salicylsyre (ud fra afvejet mængde salicylsyre, ca. 5 gram) · Bestem, via reaktionsskemaet, stofmængden af teoretisk dannet acetylsalicylsyre · Beregn massen af denne mængde ace... -
Terrorangreb
ForumindlægHey..Jeg har fået til opgave at forestille mig at jeg er terrorist, og jeg skal ramme den amerikanske befolkning med en dødelig epedemi. Den skal altså være super smitsom!Men jeg kan ikke rigtig finde en god sygdom.Har i nogen gode idéer?(Jeg må ikke bruge miltbrand) -
Spørgsmål
ForumindlægHej Er der nogen som kan vise mig hvordan man kan løse den her opgave gennem simple metoder. -
Bevis for en flad spole
ForumindlægHej allesammen Jeg er i gang med et matematikprojekt om magnetfelter, hvor jeg herunder skal bevise formlen for en flad spole, som ser således ud: B_centrum=(my0*N*I)/(2*r) Det er i centrum af en flad spole. Jeg har desværre ingen ide om hvordan den skal løses. Håber nogle her kunne tænke sig ... -
En lille tekst som skal rettes
Forumindlæghåber at nogen kan hjælpe mig!<3 Ungdomsromanen handler om en drengs 3 års gymnasieliv, Jacob, Jeppe, og Michael har en meget tæt venskab til hinanden. Romanen er fyldt med fester, drukture, piger, og hormoner. Jacob er ikke glad for sit liv, han gider hverken skolen eller at t... -
Tysk tekst
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en tekst om min morgen Giver teksten mening? Mein morgen Ich stehe gewöhnlich um sechs Uhr auf, wenn ich gehe in Schule muss gehen. Hinterher mache ich mein Bett. Dann gehe ich ins Badezimmer und putze mir die Zähne. Ich kleide mich, kämme mich und gehe in der Küche... -
Analyse og oversættelse af sætninger
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at analysere og oversætte nogle sætninger, men er desværre løbet i problemer med nogle af dem. Det vil være superfedt, hvis der er nogen som gider at forklare mig hvad jeg gør forkert og hvad jeg i stedet skal skrive :-D Her er de: 4. På Savignyplatz, som alle ... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm...
