Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5761 til 5780 af 11183
-
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogen der kan hjaelpe med denne opgave: To vektorer er givet ved vektor-a = (1;3) og vektor-b = (-2;2). Bestem tallet t således at vektoren a+t·b er vinkelret på vektoren (22;14) Bestem t. Hvad skal jeg goere er helt lost? Paa forhànd tak! -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Logaritmefunktionen..
ForumindlægHey, sidder i en krise. Kan ikke løse den her: Log(x^2+64)=2 Er nået her, men ikke længere: =>log(x^2)+log(64)=2 Men med x^2,,.. er jeg fortabt?? Håber nogle kan hjælpe.. Mv -
Medlemsskab af organisationer.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en rapport om medlemsskab af grønne organisationer. I min statistik viser det sig at der i 1980-1990 har været stor fremgang i medlemstallene i organisationerne, men jeg kan ikke se hvorfor antallet af indmeldte er steget så meget i den periode. Har I et forslag til hvorfor... -
Koblede differentialligninger med et konstant-led
ForumindlægGoddag. Jeg står og er interesseret i at løse et system af koblede differentialligninger. Umideelbart er mit indskud at opstille systemmatricen, finde egenværdierne og opstille løsninger derudfra. I vores givne system er der dog også konstanter i udtrykket for differentialligningerne, og jeg tv... -
Delprøve 1
ForumindlægHej Jeg skal øve mig på de grammatiske regler som kommer i delprøve 1 så mit spørgsmål er hvilke regler er ofte forekommende i delprøve 1? :) -
delta G
Forumindlæghvad vil vil det sige om en reaktion hvis min delta(f)G^0 er negativ. kan man sige at den er spontan. men hvorfor? -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x... -
Nulreglen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i et spørgsmål om nulreglen i matematik, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal løse følgende ligning: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Philosophiske Smuler el. En Smule Filosofi
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en opgave om Søren Kierkegaard (Johannes Climacus)'s værk: 'Philosophiske Smuler' ('En Smule Filosofi'). Og for mit vedkommne er den meget meget svær at tolke og forstå (selvom jeg har kommentarbindet til teksen), men er der nogen som kender evt. e... -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Eksamensspørgsmål - geometri
ForumindlægHej, jeg har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til eksamen. Har virkelig brug for hjælp! Forklar hvad ligedannede figurer er. Definér ensvinklede trekanter, og vis at forholdet mellem ensliggende sider er konstant. Vis at hvis en trekant skaleres med en faktor k, så skaleres arealet med... -
Synopse "Romantikken"
ForumindlægHej StudiePotalen Jeg skal til eksamen i mundlig dansk, og jeg har trukket "romantikken" Men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen tekster at gå i dybten med.. Nogen der har nogen GODE forslag til fx en novelle eller sådan noget. -
Forskelle på uni'erne? Fordomme vs. Fakta
ForumindlægHej Da jeg om nogen tid skal til at læse videre vil jeg gerne høre jeres mening om de forskellige uni'er. RUC og Ålborg, både overordnet set og strukturisk mi´nder om hinanden. Samme ligehedstræk gælder for KU og Arhus. Men hvad med syddansk? Og hvad er de centrale forkelle mellem hhv, Ålbo... -
SØGER HJÆLP TIL HISTORIE - ODENSE
ForumindlægHej alle. D. 27/06-2012 bliver jeg student, men dette kommer ikke af sig selv. D. 26/06 trækker jeg mit emne i historie, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at finde en som gad at hjælpe et par timer tirsdag d. 27. Dette er selvfølgelig imod betaling. Hvis der er nogen som er klar p... -
Dumpede alle fagene på først år uni
ForumindlægHej! Hvad sker der hvis man har dumpet alle fagene på første år af universitet? -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
5 A-fag
ForumindlægHej derude :=) Jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men vil høre jer erfaringsfulde mennesker der ude, som har/haft 5 A-fag, om det er ekstremt hårdt og stressende, som man tror? -
Huske beviser
ForumindlægEr der nogle generelle råd og regler, som der gør at man bedre kan huske matematiske beviser? Jeg synes det er svært at huske, men min lærer siger vi får brug for det, hvis vi kommer op i mundtlig eksamen :(
