Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5941 til 5960 af 127115
-
ligning
ForumindlægHej Er der nogle derude, som kam hjælpe mig med at løse denne opgave? Mammut er byen. Det er blevet sent, den sidste bus er kørt, og han har 20 km hjem. Han ringer til konen, som lover at hente ham i bil, hvis han går hende i møde. Mammut går 5 km/t Konenen kører 75km/t 1. Find x o... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
Forvisning - paul la cour
ForumindlægHej Vi har i dansk fået til opgave at kigge på digtet forvisning, og vi har prøvet at gå den igennem i nogle små grupper, men vi har alle svært ved at finde frem til noget, så hvis der er nogle som har nogle guldkorn ville det være dejligt, da vi skal fremlægge det om 2 dage :) -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
6,00 g Mg reagerer med 100 mL 4 M saltsyre
Forumindlæg6,00 g Mg reagerer med 100 mL 4 M saltsyre. Ved reaktion dannes dihydrogen og magnesiumchlorid. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen. Bestem hvilken af reaktanterne der findes i underskud og altså er bestemmende for, hvor meget, der kan dannes af produkterne. Beregn volumen af dihydrogen, so... -
Afl. ville du være interesseret i at læse videre?
ForumindlægHej. Jeg er begyndt på en aflevering, hvor jeg skal afslutte en krimi-tegneserie i novelle-form. Ved godt at der er lidt huller i teksten og at det nok er lidt svært at sætte i kontekst. Men det jeg søger er et svar på om det er røvkedeligt at læse... På forhånd tak for hjælpen. Her er det jeg ha... -
ligefrem proportionalitet
ForumindlægGodaften...Jeg er endnu en gang stødt på problemer mht. matematik-læsningen! Ligefrem proportionalitet... er her en der kan forklare eller skære det ud i pap for mig? jeg mener at det er forholdet mellem x og y, og at den hedder y=a*x... men i min bog står det, at den hedder y=b*x... jeg er forvi... -
Krængningsmåler
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave (nr. 3, side 6 i Eksamensopgaver i fysik 1994-1997).Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og den øvre del af atmosfæren. Et lille sportsfly flyver i konstant højde gennem et område, hvor dette elektriske felt er homogent ... -
Addition
ForumindlægHvis jeg har stoffet 3-ethyl-1-penten og jeg ved at det er blevet dannet ved en additionsreaktion af dibrom, Br2. Hvordan kommer jeg så frem til hvilket stof som dibrom er adderet til ....der så bliver til 3-ethyl-1-penten. Hvordan skriver jeg reaktionskemaet ned for denne reaktion ? Håb... -
Hjælp til den opgave. Tandpasta
ForumindlægTandpasta En tube tandpasta indeholder 50 ml. Diameteren i den cirkelformede åbning er 7 mm. Spørgsmål.. Hvis du tager hul på en ny tube tandpasta i dag, hvornår er den så tom? Brug regneark. Kan nogen finde en løsning til den opgave og venligst forklare den m... -
mat hjælp
Forumindlæg4 opgaver jeg ikke kan finde ud af. Lidt hjælp tak. 1) Reducering. skal lige have forklaret hvordan man gøre. 3a2 - 3 + 2a2 + 2 = _______________ 2) 100 £ koster 1020 kr for 2500 kr kan købes ca.____________£ Hvordan skal jeg regne det ud? 3) Ligning. 2x : ... -
Funktionsforskrift af parabel
ForumindlægJeg ved, at toppunktet er (3,2) samt skæringspunktet med y-aksen er (0,5). Nogen der kan hjælpe mig i gang? -
matematikken bag lineær regression
Forumindlægjeg har fået udleveret en pdf omkring lineær regression, som jeg skal bruge til min srp-opgave. Dog er der nogle dele jeg ikke forstår.. det er under overskriften kvadratsummer på første side (hvor det er de to sidste linjer med udregninger). Jeg forstår dels ikke hvorfor sumtegnet bliver erstatt... -
Andengradsolynomium
ForumindlægDet oplyses om et 2. grads poly at det har rødderne 9 og 5. Og det går gennem (7,4) HVad er forskriften `? -
Differentialligning
ForumindlægHej alle Håber der er en, som kan hjælpe med følgende: En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = ((1/x) * y) + 1 og grafen for f går gennem punktet P(1,4) Bestem en forskrift for f På forhånd tak :) -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
parabel -ligning for tangent
ForumindlægParablen p er graf for funktionen f givet ved f(x)=-0,25x^2+2x-1.Bestem er ligning for tangenten t til p i punktet R(5,f(5)).Den rette linje l går gennem punktet S(4,7) og står vinkelret på t. Bestem en ligning for l. Gør rede for, at l er tangent til p. Det her er bare så forvirende. Jeg kan ikk... -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
Hvordan virker et immunforsvarer
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan et immunforsvar virker. Jeg skriver en opgave om hvordan det virker men uden held, har entil videre ikke kunne finde noget -
Hey, er der ikke nogle der vil lige tjekke dansk-tysk rettelse. PLEASE..
ForumindlægEr der nogle, der lige vil tjekke mit dansk-tysk oversættelse. Jeg er på spanden i tysk-grammatik, min lærer vil se fremskridt i tysk, da jeg fik 5 sidst gang. TAK TAK TAK!Dem jeg har fejl med, står i rødt.1).Miranda stod længe...- Miranda stand lange…2).Endelig kom hun (hen) til (an + akk.) bill...
