Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 6161 til 6180 af 181598
-
matematik problem
Forumindlæg3. Et firma har konstateret , at omsætningen f(x) for en bestemt vare er en funktion af afsætningen x: F(x) = -0,01x2+20x x ε [0;2000] Omkostningerne g(x) for den samme vare er en funktion af afsætningen x med forskriften: G(x) = 2x +4500 x ε [0;2000] b) Beregn og aflæs afsætninge... -
HJÆLP
ForumindlægNogle der har været oppe i matematik C HF skriftlig?? -
Opgave Matematik
ForumindlægEn parabel er graf for funktion f(x)=ax^26+bx+21 Parablen har toppunkt T(5,4)og den skærer førsteaksen i punkterne A og . det oplyser at A(3,0). Bestem koordinatsættet til B og bestem tallene a og b. -
matematik Hjææææææææææælp haster
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer givet ved: a=(t+1) og b = (3) 2t 4 Hvor t er et tal. Bestem t, så vektorerne a og b er ortogonale, og bestem t, så vektorerne a og b er parallelle. -
VIGTIIG EKSAMEN HASTER
ForumindlægJeeg skaal op til engeeelsk eksamen her i morgen .. Jeg skal bl.a. op til Bend it like Beckam.. Nogle der kan hjææælpee miig med at svare på spørgsmålet: Explain the title --> Bend it like Beckam .. Pleeasee.. DET HASTER På forhånd taakkk :) -
Matematik aflevering
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med 2a: a) Bestem arealet afgrænset af grafen for funktionen f og x-aksen i intervallet [0,4]. NB: Opgaven skal laves uden CAS-tool -
MATEMATIK - HJÆÆÆLP
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave, siger mange takn på forhånd. I 2013 var der 2,237 mio. personbiler i Danmark Dette antal forventes at vokse med 0,035 mio. personbiler om året a) Opstil en formel til at beregne, hvor mange personbiler der er i Danmark x år efter 2013? b) Hvilket år vil antalle... -
Matematik stykker hjælp tak :)
ForumindlægHej :) 1. a) hvad er 12 m/s i km/t? b) Hvad er 72 km/t i m/s 2. Hvordan omregner man let fra m/s til km/t - hvad skal man gange med? 3. hvordan omregner man let fra km/t til m/s? Håber i vil hjælpe tak :) hvis nogle skulle være i tvivl m/s = meter i sekundet -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
Matematik B- 1. g
ForumindlægHej,. Jeg skal til årsprøve i matematik skriftligt og mundtligt.. jeg ved ikke hvad jeg skal læse ? og hvordan det forgår ? Er der ikke nogen der har en årspeøve for 1.g der kan send den til mig? -
Hjælp hjælp hjælp til matematik opgaver!!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle opgaver, da jeg er super dårlig til matematik. Der må meget gerne være udregning. :) Opgave 1: Bestem hældningskoefficienten for den rette linje, er graf for den lineære funktion "f", og går gennem punkterne (3,7) og (12,10). Opgave 2... -
Matematik - parameterfremstilling.
ForumindlægBestem en parameterfremtislling for følgende a) Linje gennem (2,-3) og (-7,9) Hvordan bestemmer man det ved to linjer. Mangler bare en formel :S -
Matematik hjælp søges!
Forumindlæg... Jeg sidder med et stykke hvor jeg skal bestemme forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-2,1) og (4,4) Nu har jeg fået 3 hjerneblødninger, og jeg er stadig ikke kommet frem til resultat jeg kan bruge til noget! Help me! -
Matematik på HF?
ForumindlægJeg skal efter ferien starte på HF, og i den anledning kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad man som det første egenlig kommer til at lære - altså emnet. Jeg starter på c- niveau, men planlægger derefter at komme op på b. Er der eventuelt noget, jeg kan forberede mig på her og nu - nogle... -
Matematik aflevering
ForumindlægHej derude.. Er der nogen som kan hjælpe mig med min opgave som jeg ha vedlagt.. ? :) -
Matematik aflevering
ForumindlægHej :) Jeg har brug for lidt hjælp til min matematik aflevering: Opgave 3) Funktionen f(x)=b*x^a opfylder, at f(2) = 2 og f(4) = 16 Bestem tallene a og b Opgave 6) Tabellen viser for hvert af rene 1999-2006 mngden af udvundet solenergi i Spanien. I en model antages det, at den udvundne solenergi ... -
Matematik aflevering !!
ForumindlægDet haster virkelig ! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp ! Jeg har 4 matematik opgaver, hvor jeg er helt på bar' bund !! opgave 1) En funktion f er givet ved f(x) = x3 - 3x2 + 4 Bestem f ' (x), og gør rede for monotoniforholdene for f opgave 2) En funktion f er be... -
Matematik funktion-hjæælp
Forumindlægg(9)=2750 eller g(0)=1450 ... find a og b , hvordan skal jeg gøre det? 9 og 0 er år efter 1998 -
Hjælp til et matematik spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til opgaven på vedhæftet billede. Jeg har løst opgave a, men jeg mangler hjælp til opgave b. Jeg har forsøgt at løse b, men jeg får ikke et resultat, som passer med facit. Facit b) På forhånd tak. -
matematik - reducere!!
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp med en aflevering. jeg er lidt lost med hvordan jeg skal "gribe" dem an? nogle som vil hjælpe mig med de 4? (: 1. 2(a + b)^2 - 4b(a - b) = ? 2. (3x + y)( 3x - y) - (3x+ y) ^2 + 6xy = ? 3. a^7 * (a^ -2 )^3 * kvadratrod 16a = ? 4. 3a^2 * a^ -3 *...
