Matematik

Matematik på HF?

22. juni 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: C-niveau
Jeg skal efter ferien starte på HF, og i den anledning kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad man som det første egenlig kommer til at lære - altså emnet. Jeg starter på c- niveau, men planlægger derefter at komme op på b.

Er der eventuelt noget, jeg kan forberede mig på her og nu - nogle formler,regler etc. der er godt at kende på forhånd??

Håber på svar.
På forhånd tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2022 af JimmyMcGill

Jeg underviser B til A, men på C vil du nok starte med at få repeteret regneregler for addition, subtraktion, multiplikation og division. Du vil få set brøkregning, regning med potenser og rødder, reduktion og ligninger.
Så det vil være klogt at kigge på ovenstående, hvis du gerne vil være klar til matematik. Du kan dog også kigge lidt på procentregning og rette linjer samt trigonometri.

Held og lykke.

Brugbart svar (0)

Svar #2
22. juni 2022 af Anders521

#0 Bare start med regnestykker, hvor du lægger to tal sammen, trækker to tal fra hinanden, ganger to tal sammen og divider to med hinanden. Disse ting er i forvejen svært for mange elever.  


Svar #3
22. juni 2022 af Annicca (Slettet)

Ja, okay, tak for svar.
Men ved I så, hvad man lærer i starten af matematik på B-niveau?
Er der eventuelt nogle sider (hjemmesider) jeg kan bruge via Google, til f.eks. at øve mig?
:)

Brugbart svar (0)

Svar #4
22. juni 2022 af Anders521

#3 Det afhænger af læreren. Men emner som du finder på B-niveau er bl.a. funktionsanalyse, sandsynlighedsregning, fordelinger & test samt differentialregning. Emner på C-niveau ligger også i B-niveau. 

Du kan øve dig på dette opgavesæt https://matx.dk/materialer/tal_hierarki.pdf . Den indeholder også facit.


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. juni 2022 af PeterValberg

#0 (i forlængelse af #1)

Du kan jo kigge forbi:

webmatematik.dk
frividen.dk
eller min YouTube-kanal < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: Matematik på HF?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.