Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 6221 til 6240 af 154033
-
Hvordan skal jeg finde A B og C?
ForumindlægHejsa Har fået stillet følgende opgave (se vedhæftet fil) men er i tvivl om hvordan jeg skal løse den. Hvordan ville i løse denne opgave? Vh. Martin -
T=b*x^a
ForumindlægHejsa jeg har denne opgave for som jeg har lidt svært ved og har brugt en del tid til at løse men kan af en eller anden grund ikke.. Sammenhængen mellem længden af et pendul og pendulets svingningstid kan beskrives ved T= 2,0 * x^0,50?, hvor x er længden (målt i meter), og T er svingnings... -
lineær funktion, a og b.. hjælp
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig med at løse denne matematik opgave, og forklare det simpelt (: Det har vist sig, at udviklingen i antallet af personer der fuldførte lange, naturvidenskabelige uddannelser i årene 1991 til 2000 kan beskrives ved en lineær funktion. I 1991 fuldførte 620 per... -
Mat- 1-årigt A-niveau
ForumindlægHvordan gik det for jer andre???Jeg synes opgaverne uden hj. midler var let og der var mange typeopgaver!! Den eneste svære var 6a, hvor man skulle bevise en længde..! -
Bestem tallene a og b
ForumindlægMin opgave lyder følgende: I en model antages det, at kondiløberens tid som funktion af distancen er af typen f(x)=b*x^a hvor x er distancen (målt i km), og f(x) er kondiløberens tid (målt i sekunder) Bestem tallene a og b Hvordan skal jeg gøre det? -
a & b, HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder med matematik aflevering og skal lige bruge lidt hjælp :-) Opgaven lyder: Bremselængden y(målt i meter) for en lastbil er givet ved: y = b*xa Hvor farten (målt i km/t) Når lastbilen kører med 60km/t, har den en bremselængde på 26 meter. Hvis lastbilen øger sin hastighed me... -
Mat A - hint søges
ForumindlægHey...Er sgu stødt på et problem, så nu håber jeg, at min hjælp her på siden belønnes med et hint til løsning af opgaven.Opgaven lyder:"En kvægavler vil indhegne et stykke jord. Indhegningen skal være rektangulær, og ved hjælp af et hegn parallelt med det ene par sider skal den deles i to ad... -
Fremlæggelse om asymptoter A-niveau
ForumindlægHej.Jeg skal fremlægge om asymptoter i skolen i morgen, og jeg har fået stillet følgende opgavehttp://img512.imageshack.us/img512/5157/dsc000517mo.jpgProblemet er, at jeg er lidt på par bund. Asymptoter er virkelig bare ikke min stærke side, så jeg håber i vil hjælpe lidt?.Det ville være rart hvi... -
A fantastic short story
ForumindlægSkal skrive en Fantastic Short Story i engelsk på ca. 500 - 600 ord.. Nogen som har en? :) -
bestem tallet a
ForumindlægHej jeg har et problem med en andengradsfuktion der ser således ud: f(x)=2x^2-4x+c Jeg skal bestemme tallet c således f har toppunkt på x aksen Hjælp! -
Bestem tallet a
ForumindlægHej, jeg har det virkelig svært ved denne opgave, er der nogen som kan hjælpe med mig at løse den? Jeg har helt lost :[ -
Emner til SRP
ForumindlægHar i nogle gode ideer til emner til fagene biologi A og historie A man kunne skrive om? eller fagene biologi A og psykologi C? -
2 opgaver (mat A)
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med 2 opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) opg 1. I et elektrisk kredsløb har du givet strømstyrken I(ampere) som funktion af tiden t (sekunder): I(t) = 3,2 * sin (0,04 * pi *t) +1,2 Du skal bestemme: a) Den største o... -
Hjælp! - Forskellige opgaver - matematik A
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en aflevering i Matematik, og min lære svare mig ikke, så vil lige se om der er nogen der kan hjælpe mig (: Den første opgave er sådan her: Det gennemsnitlige besøgstal b i en mindre dansk biograf aftager med voksende billetpris p på følgende måde: b(p) = 300-10p , p =... -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
Kemi A mundtlig-how?
ForumindlægHey, d. 16 skal jeg op i eksamen i kemi på A-niveau.. Har desværre smidt den dersens hæfte med alle eksamensformer væk, så er der nogen der kan fortælle hvordan eksamenen sådan helt præcist kommer til at foregå? Vi har fået at vide at vi skal op i et forsøg og derefter skal ind og snakke i en tid... -
Selv studerende - Dansk A
ForumindlægHej. Jeg har tilmeldt mig Dansk A (HF), som selvstudie, og kunne godt bruge lidt hjælp ift., hvor jeg skal starte. Er der nogen derude, som har afsluttet HF/STX, eller er ved at være ved vejs ende, mp i meget gerne byde ind:-) Jeg har fået adgang til hele pensumet, og følgende overskrifter frem... -
Eksamensforberedelse - Biotek A
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er igang med eksamensforberedelse til Biotek A. Jeg skal op på torsdag.. Jeg ved godt det er umulkigt at komme med en præcist svar, da der endnu ikke er nogen der ved, hvad vi psæcis skal op i! Dog ville jeg høre om der er nogle af jer, som har erfaringer med e... -
Lommeregner til MAT-A + videregående?
ForumindlægHej... I hvor høj grad bruger man lommeregnere på MAT (a niveau) og videregående matematiske uddannelser, fx matematik-økonomi eller bare polit, og kan det anbefales at investere i de dyre modeller med cas og grafregner, eller er en helt almindelig TI til 200 kroner ok, og så kan resten ellers kø... -
STX Matematik A Eksamen
Forumindlæghello allesammen :-) er der nogen der har svar til eksamenssættet i dag som jeg måske må se :-), så jeg kan se om jeg overhovedet har lavt nogen rigtige
