Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6441 til 6460 af 127115
-
HURTIGST MULIGT HJÆLP SØGES!
ForumindlægHej jeg har en opgave om ståluld, har kigget alle opgaverne igennem, men kunne ikke hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål:Fe(s) + 2H+(aq) Fe2+(aq) + H2(g)Begrund, hvorfor jern kan oxideres af hydrogen-ioner?Forklar også, hvorfor der bruges svovlsyre og ikke saltsyre (HCl) til denn... -
Engeriomsætning i kroppen
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål? Hvad sker der med ilten og glukosen, når den kommer frem til de helt tynde årer? Hvor skal ilt og glukose bruges? Hvad hedder den proces, som ilt og glukose indgår i? -
Der Zweite Weltkrieg
ForumindlægHej - er der nogen der gider læse denne igennem? :)\n\nDet er ikke en oversættelse, vi skulle bare skrive om noget med 2. verdenskrig.\n\n\nIm Juni 1929 wird Anne Frank in Frankfurt am Main geboren. Ihre Familie bestehen von ihrem Vater, ihre Mutter und eine drei Jahre ältere Schwester. Diese Fam... -
en dum ligning!
Forumindlæghej med jer.. en lignnig driller mig lidt... vil i være sød og prøve den?4x-6/5 = 0,8x-1,2???jeg har prøvet mange gange men synes bare det ser meget forkert ud... h -
Skoleblad, internt sludder
ForumindlægHej. Ville lige kort høre hvordan skolebladet på det gymnasium du går på, ser ud? Selv går jeg på Frederiksborg Gymnasium i Hillerød (FG), hvor vores skoleblad er utroligt internt, hvilket oftes kun er til morskab for bladets redaktionen. Det burde vel ikke være meningen med det! Ydermere skal de... -
Linjer og vektorer
ForumindlægHej derude! Jeg har to mat opgaver, som jeg ikke lige kan finde ud af, så det ville være rart, hvis I kunne hjælpe mig på vej :) Tak på forhånd. Opg 1. Trekant ABC har vinkelspidserne A(1,3), B(6,9), C(9,1). Bestem en ligning for hver af trekanternes højder, medianer og midtnoma... -
Rettelse af kort referat
ForumindlægJeg har brug for én til at finde de værste grammatiske fejl - mest i den sidste del af referatet. Resümee von König Drosselbart: Eine schöne Tochter soll heiraten, aber kein Freier der Königstochter gut genug war. Der König wurde unzufrieden mit seiner Tochter, weil er fand ihr sehr stolz und e... -
Pensum fra universitetet
ForumindlægHej. Jeg leder efter pensum til dansk på universitetet for at se, hvad der bliver læst helt nøjagtig. Nogen der læser det, gerne vil dele det med mig? Det ville være en kæmpe hjælp for mig! Tusind tak på forhånd. -
AT - Samfundsfag og Matematik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder mit i en AT-uge, og er lidt sløv. Dette er min problemformulering: Jeg har taget udgangspunkt i Svendborg Kommune, fordi jeg synes det er spændende, at de ser det nødvendigt at lukke skoler, pga. de er i pengemangel. Problemformulering: Hvordan har udviklingen i de sids... -
B-cellekræft
ForumindlægForklar hvilke følger ubehandlet B-cellekærft vil få for immunforsvaret? -
Grignard
ForumindlægHvorfor dannes der benzen som biprodukt, hvis den anvendte methylbenzoat ikke er tør? -
Opg 70 i Orbit 2
ForumindlægHejsa...jeg har lige en fysikopgave, hvor jeg slet ikke kan overskue, hvad det lige er, som jeg skal gøre:En radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137. Cs-137 er beta(minus)-aktivt. Herved dannes Ba-137 i en exciteret tilstand, som vi betegner som Ba*-137. Halveringstiden for Cs-137 er 30 år.Opsk... -
Br2 + hexan
ForumindlægHejsa ! Når lys rammer Br2 spaltes bindingen mellem de 2 brom atomer og der dannes 2 Br. Disse 2 Brom molekyler kan nu lave en substitutions reaktion med Hexan så der dannes Br-Hexan + HBr. De 2 spørgsmål er 1) Når lys spalter bindingen mellem de 2 Br er det så Br med 7 elektroner i yderste bane ... -
meiosens funktioner
Forumindlæghvad er meiosens funktioner, ud fra de nedstående punkter? 1. lave misdannelser? 2. danne sædceller? 3. danne ar? 4. danne identiske celler? 5. danne ægceller? 6. dannelse af celler der erstatter andre? 7. skabe genetisk variation? 8. skabe genetisk stabilitet? 9. at drille kønscelledannelsen? -
uregelmæssige verber - sætninger
ForumindlægHej!Har igen fået nogle sætninger for som jeg skal aflevere, denne gang er det sætninger med uregelmæssige verber. Synes der er mange af sætningerne der lyder mærkelige sådan som jeg har fået dem oversat. har bl.a lidt svært ved hvordan man skal oversætte "hvad" fx. "Hvad siger i?&... -
korrekt oversat ???
Forumindlægjeg skal have oversat dette, og er så småt gået i gang, men er allerede meget i tvivl. ser det rigtigt ud ind til videre ? :) dansk: I byen bumletown var det for bankmanden Henrik en helt normal dag, med mange kunder som skulle ind og hæve penge. Lige indtil en mand i sort / hvid stribet trøje... -
Første- og anden differentiering
ForumindlægHej! Jeg skal differentiere: f(x) = A1 + A2x^1-p / (1-p) Denne skal differentieres 2 gange, og A1, A2 og p er positive konstanter. Hvordan gør jeg det? -
hvem vil se på min problemformulering ?
ForumindlægHej alle Da jeg er igang med min At opgave, i fagene Religion og historie, er mit overemne Pilgrimsfærd til Mekka. jeg har forsøgt at lave et udkast til en problemformulering, men er ikke helt sikker på hvor god den er ,og om kombinationen af fagene er klart. Er der en som gider at se den igennem... -
National konkurrenceevne
ForumindlægHej! Er der nogen der vil være så venlig at hjælpe mig med at løse denne opgave? "Du er økonomisk-politisk rådgiver for SF's formand Villy Søvndal. Skriv et notat, der forbereder Villy Søvndal til en politisk debat om "Danmarks konkurrenceevne" notatet skal sætt Villy Søvndal i... -
Differentialligning bevis!
ForumindlægHar lige et spørgsmål: Er i gang med at bevise, at diff.ligningen y' = ay har løsningn: y = c*exp(a*x). Er nået til: y' - a * y = 0, men så lige pludselig skal den se sådan her ud: y' * e^(-a*x) + (-a) * e^(-a*x) * y = 0 Hvordan kommer man lige frem til det? :-)
