Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 7361 til 7380 af 174808
-
Mototoniforhold uden lommeregner
ForumindlægJeg skal finde monotoniforhold! Funktion er f(x)x^2-3x^2-9x+10 Har fået F'(x) 3x^2-6x-9 Har fået 3 og -1 som nulpunker efter at fundet d=144 hvordan finder jeg monotoniforhold og ekstrema.. jeg plejer at kunne finde ud af det med lommeregnmer, men da min lommeregner er væk, kan jeg ikke li... -
opstil udtryk, uden hjælpm.
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe? Trykket i atmosfæren, målt i atm, som en funktion P af højden h, målt i km, over jordoverfladen er bestemt ved P = (1/2)h/5 Volumen af en idealgas er ved konstant temperatur omvendt proportional med trykket. Opskriv et regneudtryk for volumen V af en idealgas... -
Styrkekonstant uden vand?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en foreståelig forklaring på hvorfor vand ikke indgår i styrkekonstanten? (vands selvionisering/ionprodukt?) S + H2O --> B +H3O+ Ks = [B] * [H3O+] / [S] -
Disposition til matematik B eksamen
ForumindlægHej, jeg tænkte om der var nogle der kunne tjekke min disposition igennem spørgsmål: • Forklar hvordan man bestemmer rødder i et andengradspolynomium • Gør rede for faktoropløsning af andengradspolynomier disposition: Andengradspolynomiets funktion, herunder grafen Bestemmelse af ... -
Matematik
ForumindlægHej, jeg har akut brug for hjælp i matematik; spørgsmålet er: Bertrams båd er 5 m høj, og han vil beregne fyrtårnets højde ved at se på skyggerne fra solen. Du skal hjælpe ham ved at: opskrive en algebraisk model Jeg har vedhæftet billede af opgaven. -
Matematik
ForumindlægEt værelse hvor væggene har et areal på 32 m2 skal males. Hvor mange bøtter maling skal der mindst købes hvis en rækker til 6 m2. Kan nogle hjælpe mig med denne opgave -
UNI uden forelæsninger og øvelsestimer?
Forumindlæghej sp-medlemmer, ville høre om nogen har erfaringer med et studie, hvor de hverken tager til forelæsninger eller øvelsestimer? og alligevel klarer sig godt? altså jeg begyndte på mit studie i år i september, og har mødt op til undervisningen 5-6 gange i alt....ud af rigtig mange timer. når... -
Indekstal uden basisår
ForumindlægHej :D Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal beregne en pris på en varer. Jeg har fået afvide at i 2006 kostede varen 15 kr. og havde et indektstal på 117. Jeg skal finde ud af hvad den kostede i 2009, og der har jeg et indekstal på 137. Hvordan løser jeg denne, når jeg ikke har et basiså... -
Tilkaldevikar men uden ansættelseskontrakt?
ForumindlægHejsa, Om godt og vel en uge har jeg arbejdet som tilkaldevikar i én måned. Dog har jeg aldrig underskrevet eller endda hørt noget om en ansættelseskontrakt. Er dette normalt? Jeg tænker, at jeg ikke burde frygte for løn, når det netop er et job på en skole, men jeg ville klart foretrække det. ... -
B-niv. eksamenssæt!
ForumindlægHey... Er der nogen som tilfældigvis har lavet matematik b-niveau stundetereksamensættet fra maj 2007. er totalt lost i opgaverne med hjælpemidler! PLEASE HELP! -
5. Klasse matematik
ForumindlægHej , min datter er gået i stå med denne opgave. Håber der er nogle som kan hjælpe: Hvad hedder de 4 regningsarter? Skriv et regningsstykke som giver: a) en sum. B) et produkt. C) en differens. D) kvotient. -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
Matematik
ForumindlægEr der ikke lige en sød en der gider at hjælpe mig.Jeg har to funktioner f og gf(x)=e^(2x) og g(x)=e^(x-k)Kan man godt finde skæringspunktet på de to? -
teknisk matematik opgave 347
Forumindlæghej drenge og piger... jeg sidder lidt i saksen her, da jeg ikke rigtig kan finde en måde at regne en opgave ud på. jeg har lige uploadet opgaven som et billed :D håber i vil hjælpe, og tak for hjælpen på forhånd -
Matematik problemregning: Hurtig hjælp
ForumindlægNogen der kan være søde og hjælpe med denne opgave: Billede er linket/vedhæftet. Tak -
Matematik
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Fakultet er, og hvad bruges den til ? Jeg sidder nu og bladrer i min matematik bog , men jeg kan ikke helt forstår det , jeg håber at der er nogen som kan forklarer den på en nem måde. Tak på forhånd -:) -
Hvor mange? Matematik
ForumindlægHvor mange forskellige tal-muligheder skal der mindst være, for at sandsynligheden for at gætte rigtigt er mindre end 20% ? Tak på forånd? -
Matematik
Forumindlæget 4.5 volts batteri belastes med forskellige modstande. Sammenhængen mellem den strøm L (ampere), batteriet leverer, og modstanden R (ohm) er givet ved R*L=4.5 formuler denne sammenhæng i ord mange tak på forhånd :) -
Matematik
Forumindlæghvad er Løsningen på ligningen (hvis f(x) = 4) er: f(x)=v(x-3)+2=7 kan ikke selv finde ud af den... HASTER!! -
Matematik hjælp
ForumindlægHejJeg er lige ved at lave lidt mat, i håb om at min årsprøve kunne ende med en god karakter... Jeg er pt kørt fast i en (tror jeg) ret simpel opg, så hvis nogen kan hjælpe mig på gled ville jeg blive glad. Det er følgende opg: Udfør divisionen: (x^3-4x^2+7x-6):(x^2-2x+3)Hjælp tak!
