Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7501 til 7520 af 127115
-
svær og forvirrende ligning
ForumindlægHej SP. Fik igår hjælp til en opgave hvori jeg nu er blevet forvirret angående hvordan man er kommet frem til denne ligning. Ved det 2. trin forstår jeg ikke hvad der sker? Altså hvad sker der på den anden side af ligningen? Når parentesen ophæves? For kan ikke komme videre? Gang ind i den sid... -
london fortsat
Forumindlægigen til de dejlige mennesker herinde. vil i kigge på resten af min stil (efter alle slags fejl) bare så meget i nu kan overskue:D When we walked in to the Tower of London the feeling of insignificant began to spread in our bodies. It felt peculiar to think of all the Kings and Queens that had s... -
Interferens for lys
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med forbedre mig til fysik eksame til imorgen.. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg kan sige noget om interferens for lys.. Hvornår er det Konstruktiv interferens og Destruktiv interferens når man sætter en laser igennem en gitter? Håber der nogen der kan give mig... -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Er det 'lovligt'?
ForumindlægHej med jer.Vi sidder lige og prøver at løse denne opgave:http://www.emu.dk/gym/fag/ma/elevkonkurrencer/maaned/opgaver/2005-53.pdfMå vi så godt lave en vinkelhalveringlinje fra B, og bagefter trække Lnje P-Q lidt til venstre, så vi kan løse den ved hjælp af sinus?Vi er lidt uenige.Det er vist lid... -
brøk, hvordan
ForumindlægForkort mest muligt inden du regner: a) 4*12 ________ 3 kunne du forklare mig hvordan jeg regner dette ud ? -tak på forhånd :D -
Osmose og diffusion
ForumindlægJeg er virkelig på skideren og har desperat brug for noget inspiration til nogle spørgsmål til min biologi rapport om osmose og diffusion i kartoffel. Spørgsmålene lyder følgende: Hvad skete der med cellernes størrelse i saltvand? Hvilken vej vandrede vandet gennem cellemembranen, mens kartoffe... -
Erhvervsakademiuddannelse eller en forskningsorientieret bachelor udd.?
ForumindlægHej Jeg har et generelt spg. angående videregående uddannelser, som jeg håber nogen derude kan svare mig på. Jeg studerer i øjeblikket en naturvidenskabelig bacheloruddannelse, som er forskningsorienteret på KU. Dog står jeg i en lidt ærgerlig situation, nemlig den, at jeg føler uddannelsen er... -
16 Sætninger rettelse
Forumindlæg1. Maja bliver snart 16 år gammel 2. Om et år er Jens færdig med sin læretid 3. Så er han svend og tjener penge 4.Så vil han købe en bil 5. Måske vil han også flytte i et kollektiv 6.han har truffet en sød pige 7.Hun bor i et kollektiv 8.Maja er meget sammen med sin ven 10.Hun o... -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
løs andengradsligning .. HJÆLP
ForumindlægPåstand: y=2x^2 - 12x+ 19 er det samme som y=2*(x-3)^2 + 1 Vis at det er rigtigt, ved at gange parenteserne ud i y= 2*(x-3)^2 +1 -
to ligninger med to variable
Forumindlægkan nogen hjælpe med flg. opgave: "han er fire gange så gammel som hun var da hun var halvt så gammel som ham: Og om 15 år fylder de 100 år tilsammen. Hvor gamle er parret nu?"tak mande -
hjælp til en der vil se på dettÈ??
Forumindlæghej er der en der vil se på min tale til imorgen det drejer sig ikke om lektier men en tale jeg skal læse op for min farfar der fylder 80 år. jeg har fundet ud af der findes forskellige taler og har tænkt mig at lave en lejlighedstale. er der en der vil være rar at læse den og kommentere om den ... -
Trigonometrisk funktion (TI-89)
ForumindlægJeg har løst følgende trigonometriske ligning: cos(x)^2 – ½ cos(x) = 0 for intervallet mellem 0 og 2pi (begge inkl.) Her har jeg fundet følgende værdier, som jeg mener er korrekte: x = pi/3, pi/2, 3pi/2, 5pi/3 Når jeg checker resultatet på min TI-89 får jeg imidlertid følgende resultater, ... -
til alle dem der mestrer den fine kunst vi kalder tysk
ForumindlægHej er der nogen der ville se denne oversættelse gennem for fejl?? Ved godt at jeg har postet den før, men jeg tror at der er nogen småfejl jeg ikke kan se... På forhånd tak! Efter morgenmaden hentede vi altid avisen. Nach dem Frühstück holten wir immer die Zeitung. Jeg er imod regeringen. Ich ... -
den europæiske magtbalance
ForumindlægHej derude, jeg sidder lige og læser om oplysningstiden, og i min bog står der følgende: "For kongerne blev opretholdelsen af staten det helt overordnede mål, og det kunn elade sig gøre ved at sikre en stabil magtbalance i Europa. Derfor ser man i Europa i 1700-tallet, at hver gang en stat... -
Haster: Hjælp til rettelse af tysk stil
ForumindlægHejsa! Jeg er i den situation at jeg skal aflever min tyske stil i morgen. Normalt har jeg en fast hjælper til rettelser, men han er blevet meget syg. Jeg håber virkelig at der er en af jer der vil hjælpe mig! Det er et selvskrevet eventyr. Den er ikke så lang Der kleine gr... -
SIR-model (karantæne)
ForumindlægJeg skriver SRP om bl.a. SIR-modellen og er stødt på et lille problem. Jeg skal indføre karantæne som en bekæmpelse af epidemien. Jeg ville tro at det betød jeg skulle "isolere" nogle af de inficerede, altså "fjerne" måske halvdelen af dem fra mine startbetingelser. Men så... -
Jobansøgning
ForumindlægHej Ved ikke om det 100% er det rigtige sted at spørge, men da dette vel er en side for unge mennesker, er jeg vist ikke gået helt galt i byen. Jeg vil gerne have et job og har fundet et rengøringsjob (ikke det mest studierelevante/kompetencegivende job, men okay til en start). Problemet er s... -
Koraller
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om Koralrevet. Jeg er lidt usikker på, hvad koraller egentlig spiser, og hvordan de spiser. Jeg kan ikke rigtig finde noget. Nogen, der kan hjælpe? Tusind tak på forhånd. - Cecilie
