Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8021 til 8040 af 127115
-
Vejledning til Gsk suppleringskurser.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student her sidste år musisk, sproglig. Skal nu efter lidt arbejde,højskole og værnepligt igang igen. Mit mål er at starte Nat Bas på Ruc som biolog. Mit problem er så, at jeg mangler Mat A, Fys B og kemi B. Mat har jeg på B og fysik på C. Har fundet ud af at j... -
Osemose forsøg
ForumindlægHej. Er der IKKE godt nogle der vil hjælpe mig til at forstå teorien til dette forsøg? Jeg har understreget det jeg ikke forstår med fed i sort. Jeg har læst teorien om osmose og det osmotiske tryk, og også en del link. Så hvis i vil hjæpe ved at viderestile mig til et link, så er det OK, MEN de... -
Trykforskel
ForumindlægBag okerdæmningen i Harzen opstemmes vandet i fladen Oker så vanddybden h lige før dæmningen er 80m I foden af dæmningen er indbygget turbiner der driver generatorer til elektricitetsproduktion. a) beregn trykforskellen mellem overflade og bund i vandet lige før dæmningen b) Hvor stort er det mak... -
Tysk....Karinz (igen)
ForumindlægDet er den sidste stil jeg gerne vil have du retter og så vil jeg lige benytte lejligheden til at sige mange tak for alt det du har hjælpet mig med i tysk.Her er stilen så:Es freut uns natürlich zu hören, dass die Spots, die wir für ThyssenKrupp gemacht haben, Ihnen gefallen. Es lässt sich nicht ... -
antal kromosomer i sædcelle?
Forumindlæghej: Hvor mange kromosomer findes i sædcellens hoved? og hvor bliver ægcellerne dannet ? (i æggestokkene?) -
Schweiz
ForumindlægHej. Nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan schweiz blev dannet? -
Beregning af ligevægtskonstant og koncentrationer af species
ForumindlægJeg kan normalt godt regne koncentrationer osv, men er lidt overvældet over mængden af information i opgaven, og kunne godt bruge en hånd til at komme i gang :) -
Er det tilladt at uploade sine opgaver?
ForumindlægHejsa folkens på studieportalen! Har længe haft en diskussion med en kamerat, om hvovidt det er okay at uploade sine opgaver på nettet. Jeg går i 3g. og havde i starten af året lavet en opgave om hvordan min opvækst var som barn, og lagt den op på studienet.dk. Min lærer kom så tilbage og ... -
3 små matematik A-niveau opgaver
ForumindlægHej Jeg er i gang med en matematik aflevering og har det lidt svært med det her i starten. Jeg mangler tre opgaver i den aflevering og kan ikke gennemskue hvad man skal gøre. Her er de: 1. Differentier funktionen f(x) = sin(e^x)*x (uden hjælpemidler) 2. Bestem en ligning for tangenten til g... -
Supplerende artikel til FN resolution
ForumindlægMin anlysedel hedder: "Sammenlign FN's tiltag i Kuwait og et selvvalgt land og vurder herunder USA's rolle i de to konflikter. Inddrag selvvalgte kilder." Jeg er i gang med mit studieretningsprojekt om FN og USA's rolle i to konflikter: Kuwait/irak og Libyen. Jeg har fund... -
Let regnestykke (hjælp)
ForumindlægJeg sidder her og gør mig selv forvirret.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg regne dette minus stykke ud??? (minus stykke)∨ 62 36 Jeg bliver forvirret over at sige 2 - 6? -
Spansk
ForumindlægHVordan oversætter man "Jeg og Karen taler med hende i aften" -
Tyskoversættelse
ForumindlægJeg ville høre om der var en tyskekspert som ville hjælpe med at oversætte denne tekst: Ein freundliches Lachen - soweit ich mich erinnern kann, habe ich ihn immer nur lachen sehen. Eigentlich seltsam - denn es gibt wohl kaum einen Menschen, der bloß lacht. Aber er ist eben nur in den Zeiten er... -
Reducering af ligning
ForumindlægHej der er lige noget jeg ikke forstår ang. reducering. Hvorfor kan det ikke lade sig gøre at reducere følgende "ligning": til ? For jeg tænker at man ganger f ind i parantesen så der står: hvilket i sidste ende efter min mening bør give ? Og noget andet jeg ikke helt forstår er... -
kemi-reaktion
ForumindlægJeg skal forklare hvordan man kan bruge synteseprodukt (m-nitrobenzosyremethylester) til videre syntese af andre stoffer, m-aminobenzosyremethylester eller m-hydroxybenzosyremethylester. Reduktion af aromatiske nitrogrupper får vi dannet aminobenzosyremethylester, hvor H2,pt fungere som kat... -
Public-Choice teorien
ForumindlægHej!Sidder her og forbereder mig til samfundsfags årsprøven. Men kan bare ikke huske hvad det er Public-choice teorien går ud på, har kigget gennem alle mine noter og bøger, men uden held.Kan nogen forklare denne teori for mig? -
hej en som kan hjælpe
ForumindlægGrafen for en potensfunktion går gennem punktet (18,215). y værdierne vokser med 3.5% og x værdierne vokser med 16,14 % a) Bestem regneforskriften? -
Potentiel energi på atomart niveau
ForumindlægHvad omfatter det? Kinetisk energi på atomart niveau er jo termisk energi og dermed blot atomernes samlede kinetiske/bevægelsesenergi. Men hvad omfatter potentiel energi på atomart niveau? Jeg synes ikke, det som sådan nævnes i mine bøger. Sidst men ikke mindst; når kinetisk energi øges, øge... -
Lineær algebra Koordinatsæt hjælp
ForumindlægHey guys Har et problem med b) og c) og måske d, selvom c er givet ved b). Forstår ikke om jeg skal gange vektorerne qi med matricen for at få kooordinatsættet eller om jeg skal inverse matricen og så gange. Da jeg tænker at matricen går fra a til den naturlige (afbildningen), derved eTa, derve... -
Cirklens ligning
Forumindlæghej. jeg har brug for hjælp til en opgave og håber meget, at der er en, der vil hjælpe. opgaven lyder: I et koordinatsystem er en linje bestemt ved, at den går gennem punkterne A(-1,13) og B(3,10). En cirkel er bestemt ved, at den har centrum i punktet C(3,2) og radius r=4. 1. Bestem en ligning ...
