Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8061 til 8080 af 9751
-
Modalverber - mögen
ForumindlægHej, jeg håber, der er nogle, der er villige til at rette mine sætninger, som jeg har oversæt! :) Übung 19.4: Mögen 1) Kan du lide ham? Magst du ihn? 2) Jeg bryder mig ikke om ham. Ich mag ihn nicht. 3) Jeg kan bedre lide hans kone. Ich mag seine Frau besser. 4) Ved du ikke, at vi alle(sammen)... -
Rettelse af stedord
ForumindlægNogen der kunne tænke at kigge min oversættelse igennem for stedordsfejl og lign.? Danés Español Jeg elsker dig Te quiero Hun kysser mig Me besa Han siger til hende, at hun kommer La dice para que llega Hun svarer ham, at hun skriver Lo responde que escribe Hun sender ham et brev ... -
funktionsisomeri
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? Er fuldstændig lost... -
Rette om det er analyseret rigtigt og om at adjektiverne er bøjet rigtigt?
ForumindlægHej, Vil i ikke lige rette om der er nogle grammatiske fejl. Oghar jeg analyseret dem rigtig? Der kluge Mann ist klug. : Den kloge mand er klog. Der kluge Mann = X Ist = O klug = omsagnsled til grundled. Es ist eine stark Duft : Det er en stærk duft. Es = X Ist = O ... -
Om kræfter og arbejde
ForumindlægJeg har ikke haft om vektorer! (Det er en god start) Min fysikbog definerer arbejde A som kraft F gange strækning s gange vinklen Ø mellem F og s: A = F*s*cos Ø Lad os tage et eksempel, hvor Ø = 30*. Jeg opdeler så F i to komposanter, x og y. Vil jeg så godt kunne vide, hvor stor en del af kraf... -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner... -
Mendels love - hvad betyder de?
ForumindlægHey folks. Jeg er igang med at læse op til mdt. biologi eksamen, og jeg har fundet ud af, at jeg egentlig ikke rigtig forstår Mendels to love. Jeg har prøvet at kigge både i tråde og opgaver, men jeg synes ikke rigtig det bliver forklaret i et simpelt sprog. (Ok så jeg er måske ikke så klog xD) ... -
film andmedelse
ForumindlægHej jeg har lavet en artikel om filmen "det perfekte menneske " af Jørgen Leth og vis det er at nogle der lige har tid til at skimme den igenem evt. give kommentar/rettelser tilføjelser så vil jeg være meget taknemmelig. linket til artiklen er http://peecee.dk/?id=73995 den skal af... -
ligninger
ForumindlægHej :) hvordan kan man forklar forskellen på de to beregninger? Min eneste gæt er noget med at en af dem er negative og den anden er positiv, men jeg ved ikke hvordan :) (-4)^2 = 16 og -4^2 =16 -
AT synopsis, dansk + biologi darwin og I.P Jacobsen med "Mogens"
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at finde nogle problemstillinger til mit AT emne, men er meget i tvivl hvordan jeg skal formulere dem.. Kan se der er flere herinde der har samme emne. Så måske der er nogen der har nogle gode ideer? :-) Jeg har læst novellen "Mogens" men hvordan skal man anal... -
Fischer-projektion
ForumindlægHej, Jeg skal navngive stoffet med følgende fischerprojektion efter R,S-systemet .. Har jeg vendt stoffet ordenligt (har vendt det på to måder)? .. Jeg regner med, at navnet er: (R)-bromchlorflourmethan -
HJÆLP! PLEASE !
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her: * Er det rimeligt, at andre europæiske lande besætter et andet land ? også har jeg det her: Det har noget med Tjekkoslovakiet at gøre.. * Hvad er Charta 77 .? PLEASE HJÆÆLP ! Jeg har skrevet om Charta 77. Men vil lige se, om det er rigtigt.. -
Cobwebdiagram
ForumindlægHej alle Jeg sidder fast ved en matematikopgave, og håber at nogle af jer dygtige matematikere vil hjælpe mig. :) En opgaver lyder sådledes: En differensligning er bestemt ved: yn+1 = 6*yn - yn2 , n = 0,1,2,.... a) Tegn et cobwebdiagram for differensligningen. Her jeg fået en andengradspa... -
Trumps indsættelsestale
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere Trumps indsættelsestale i 2016, men jeg i tvivl om hvilken talegenre den den hører under. Jeg føler at den har elementer fra alle tre, men jeg er ikke sikker. En informativ tale, fordi han starter med at forklare USA's daværende situation. Økonomi, fattigd... -
HJÆÆÆLP SØGES
ForumindlægHej Jeg skal i en opgave lav en teoretiske beregninger af blodsukkerkoncentratione. Jeg får at vide, at til bestemmelse af blodvolumen anvendes, at kvinder og mænd har henholdsvis 75 ml og 83 ml blod pr kg legemsvægt. Hvordan kan jeg regne på det? -
hjælp..
Forumindlægd) Lav ved hjælp af regnearket og dataene fra filen en figur, der viser effekten, der afsættes på bilen som funktion af bilens hastighed. Jeg skal lave en funktion og har kun tid acceleration og vægt, hvordan gør jeg dette o.o? -
Syddansk Universitet i Slagelse
ForumindlægEr der nogen der går/har gået, eller bare kender til SDU i Slagelse? Ville egentlig godt ind på CBS men har et snit på 7,1 og uddannelsen jeg ønsker kræver kun 5,4 i Slagelse. Så derfor har jeg tænkt mig at tage bacheloren i Slagelse, og derefter kandidaten i CBS. Så vil høre om, der evt. er n... -
kovalent -ionbinding?
ForumindlægMit svaghedspunkt er kemi. Nu var jeg så uheldig at have en ''dårlig'' lærer i folkeskolen, der ikke kunne forklare ordenligt, det var ikke kun mig, der bemærkede dette, men også hele klassen. Vi klagede til kontoret men der blev ikke sket noget. Indtil nu lærer hun. (selvstudie e... -
Modulus og Argumentet
ForumindlægHej. Jeg skal til prøve på tirsdag, og jeg vil rigtigt gerne vide hvordan jeg kan løse de mest typiske opgaver om modulus og argumentet. En opgave kan fx. lyde sådan her: "Antag det komplekse tal z har modulus 3 og argument 1/2π mens det komplekse tal w har modulus 2 og argument −1... -
diskret matematik
ForumindlægHej, jeg er lidt i i tvil om hvilken fremgangs måde man skal bruge for at udlede funktione.er det en formel i diskret matematik ?
