Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8141 til 8160 af 174808
  • Hjælp til Matematik?

    Forumindlæg
    Hej Beregn rumfanget af en cylinder med disse mål; 22 cm. højde 48 cm. bredde. V = pi * r2 * h Hilsen Adis
  • MATEMATIK

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som kan hjælpe med denne opgave
  • hjælp til matematik!!!!!

    Forumindlæg
    1. Beregn skæringspunktet mellem de to rette linjer ved substitutionsmetoden (tegn desuden linjerne i maple) Y=32 x-62 & y=-12 x-22 2. samme spørgsmål for de to linjer y=-7 x+15 & y=2 x-9 ; Kan ikke lige helt forstå, eller finde ud af??? kan nogen hjælpe? :)
  • En ukendt tekst til mundtlig eksamen (HHX A)

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger nogle ukendte tekster jeg kan trække til mundtlig engelsk, da jeg sidder og gerne vil øge det at komme op i en ukendt tekst. Jeg har prøvet Google, dog uden held.
  • Matematik undervisning i Århus

    Forumindlæg
    Hejsa Min kæreste går på gymnasiet i 3.g i århus, og han har brug for en, som kan være hans tutor og undervise ham i matematik, da han har store problemer med det fag. Jeg har desværre kun haft Mat B, og da han har Mat A, har vi brug for en som kan tage sig tid til at mødes i ny og næ og under...
  • Matematik mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ...
  • Matematik Hjælp.

    Forumindlæg
    To biler kører på samme vej mod hinanden. Deres indbyrdes afstand er 120 km. Bil 1 kører 55 km/t, og bil 2 kører 90 km/t. Hvornår passerer de hinanden? Hvordan udregner jeg den her? - Tak på forhånd.
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hvis 800 ml is koster 25 kr, hvad koster en liter så?
  • 5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??

    Forumindlæg
    Hej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6?
  • Matematik høj niveau - 1.029, 1.030

    Forumindlæg
    Hej søger et par hints til følgende opgaver: Mat A Opg 1.029 To punkter er givet: A(3,-2,0) B(2,1,2) Bestem en paramterfremstilling for den linje l, der går gennem A og B og bestem en paramterfremstilling ofr linjestykket AB Opg. 1.030 Et linjestykke AB har parameterfremstillingen: (x,y,z) = ...
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en ligning som virkelig driller mig. Jeg forstår ikke hvordan denne skal løses. Her er ligningen: 3x?+1/5 - 5x-3/4 = -1
  • hjælp til matematik

    Forumindlæg
    vil nogen være så søde at hjælpe mig med denne opgave(: Antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr. år kan i perioden 1977-2001 beskrives ved sammenhængen hvor y er antallet af danskere , der blev dræbt i trafikken pr. år og x er antal år efter 1977. gør rede for hvad tallene i sam...
  • Matematik

    Forumindlæg
    hej jeg vil sætte pris på hvis der er en som vil se om denne opg. stemmer med resultatet:) f(x)=3x^2 bestem for denne funktion følgende: tangentens ligning i punktet x=3 resultat y=54x-27
  • Matematik

    Forumindlæg
    Kan du bestemme differentialkvotienten f(x)=|x| Nogen der kan hjæple mig med det?
  • HJÆLP MATEMATIK HASTER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opg jeg ikke forstår. Vi har en træstamme der er blevet delt i 32 lige store stykker. Stammen har en radius på 54 cm. Opgaven hedder så at man skal tegne endefladen af et kløvestykke i målestoksforholdet 1 : 3 nogle der kan hjælpe, og hvad er endefladen af et kløvestykke?
  • matematik hjælp

    Forumindlæg
    i målestoksforholdet 1:25000. hvor mange km løber man på 3 runder ? Skal man ikke sige at 3 gange med 25000 = 75000 / 1000 = 750 km
  • Hjælp til Matematik :)

    Forumindlæg
    'Anne, Bo og Carsten skal dele 440 Kr. sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 10 Kr, mindre end Anne og Bo tilsammen.' Jaah det er simpel 8. klasses matematik men når man ikk fatter det så fatter man det ikk xD :) Hjælp tak :D Oh Btw. Det er Problemregning i:
  • Aflæs skibets dybgang uden last

    Forumindlæg
    Hjælp- 5.1 Aflæs skibets dybgang uden last. Har sat et billede ind hvor tegningen er og teksten. Håber i gider at forklare mig hvordan man gør
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hvad kan man sige om funktionen: f(x)=3x??
  • Selvstændige uden pension

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg er igang med at skrive en større opgave, om selvstændige erhvervsdrivende der ingen pensionsopsparing har og som bruger virksomhedens overskud som deres pension. Nogle der kan finde nogle relevante og nyere artikler om dette emne? På forhånd tak!