Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8141 til 8160 af 174808
-
Hjælp til Matematik?
ForumindlægHej Beregn rumfanget af en cylinder med disse mål; 22 cm. højde 48 cm. bredde. V = pi * r2 * h Hilsen Adis -
MATEMATIK
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe med denne opgave -
hjælp til matematik!!!!!
Forumindlæg1. Beregn skæringspunktet mellem de to rette linjer ved substitutionsmetoden (tegn desuden linjerne i maple) Y=32 x-62 & y=-12 x-22 2. samme spørgsmål for de to linjer y=-7 x+15 & y=2 x-9 ; Kan ikke lige helt forstå, eller finde ud af??? kan nogen hjælpe? :) -
En ukendt tekst til mundtlig eksamen (HHX A)
ForumindlægHej Jeg søger nogle ukendte tekster jeg kan trække til mundtlig engelsk, da jeg sidder og gerne vil øge det at komme op i en ukendt tekst. Jeg har prøvet Google, dog uden held. -
Matematik undervisning i Århus
ForumindlægHejsa Min kæreste går på gymnasiet i 3.g i århus, og han har brug for en, som kan være hans tutor og undervise ham i matematik, da han har store problemer med det fag. Jeg har desværre kun haft Mat B, og da han har Mat A, har vi brug for en som kan tage sig tid til at mødes i ny og næ og under... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ... -
Matematik Hjælp.
ForumindlægTo biler kører på samme vej mod hinanden. Deres indbyrdes afstand er 120 km. Bil 1 kører 55 km/t, og bil 2 kører 90 km/t. Hvornår passerer de hinanden? Hvordan udregner jeg den her? - Tak på forhånd. -
Matematik
ForumindlægHvis 800 ml is koster 25 kr, hvad koster en liter så? -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
Matematik høj niveau - 1.029, 1.030
ForumindlægHej søger et par hints til følgende opgaver: Mat A Opg 1.029 To punkter er givet: A(3,-2,0) B(2,1,2) Bestem en paramterfremstilling for den linje l, der går gennem A og B og bestem en paramterfremstilling ofr linjestykket AB Opg. 1.030 Et linjestykke AB har parameterfremstillingen: (x,y,z) = ... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg sidder med en ligning som virkelig driller mig. Jeg forstår ikke hvordan denne skal løses. Her er ligningen: 3x?+1/5 - 5x-3/4 = -1 -
hjælp til matematik
Forumindlægvil nogen være så søde at hjælpe mig med denne opgave(: Antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr. år kan i perioden 1977-2001 beskrives ved sammenhængen hvor y er antallet af danskere , der blev dræbt i trafikken pr. år og x er antal år efter 1977. gør rede for hvad tallene i sam... -
Matematik
Forumindlæghej jeg vil sætte pris på hvis der er en som vil se om denne opg. stemmer med resultatet:) f(x)=3x^2 bestem for denne funktion følgende: tangentens ligning i punktet x=3 resultat y=54x-27 -
Matematik
ForumindlægKan du bestemme differentialkvotienten f(x)=|x| Nogen der kan hjæple mig med det? -
HJÆLP MATEMATIK HASTER
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opg jeg ikke forstår. Vi har en træstamme der er blevet delt i 32 lige store stykker. Stammen har en radius på 54 cm. Opgaven hedder så at man skal tegne endefladen af et kløvestykke i målestoksforholdet 1 : 3 nogle der kan hjælpe, og hvad er endefladen af et kløvestykke? -
matematik hjælp
Forumindlægi målestoksforholdet 1:25000. hvor mange km løber man på 3 runder ? Skal man ikke sige at 3 gange med 25000 = 75000 / 1000 = 750 km -
Hjælp til Matematik :)
Forumindlæg'Anne, Bo og Carsten skal dele 440 Kr. sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 10 Kr, mindre end Anne og Bo tilsammen.' Jaah det er simpel 8. klasses matematik men når man ikk fatter det så fatter man det ikk xD :) Hjælp tak :D Oh Btw. Det er Problemregning i: -
Aflæs skibets dybgang uden last
ForumindlægHjælp- 5.1 Aflæs skibets dybgang uden last. Har sat et billede ind hvor tegningen er og teksten. Håber i gider at forklare mig hvordan man gør -
Matematik
ForumindlægHvad kan man sige om funktionen: f(x)=3x?? -
Selvstændige uden pension
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en større opgave, om selvstændige erhvervsdrivende der ingen pensionsopsparing har og som bruger virksomhedens overskud som deres pension. Nogle der kan finde nogle relevante og nyere artikler om dette emne? På forhånd tak!
