Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8401 til 8420 af 14099
-
Ribosom som katalysere dannelsen af en peptidbinding
ForumindlægHej, i biologi skal jeg svare på spørgsmålene " Et ribosom katalyserer dannelsen af en peptidbinding mellem to aminosyrer. Men ribosomet adskiller sig fra enzymer, fordi det udover aminosyrer også består af en anden type molekyler. Hvad består ribosomet også af? Hvad kaldes katalysatorer, de... -
AT 2015 - RÅD
ForumindlægHej :) Jeg er som mange andre forvirret om hvilket emne jeg skal vælge som mit AT-emne. Vores overemne i år er, Kommunikation. Da jeg synes at det er en lidt kompliceret emne, ville jeg lige høre om der er nogen her der har gode ideer til nogen underemner? Jeg overvejer selv at kombinere biologi... -
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Bioteknologi sværhedsgrad?
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 1g og skal til at vælge studieretning. Jeg har bestemt enten at vælge Mat-fys-Kemi eller Bioteknologi A. Jeg synes selv at jeg nok er bedst til MatFysKemi, da jeg er ikke er så god til Biologi (i hvert fald den slags man lærte i folkeskolen), dog synes jeg at Bioteknologi ... -
Spørgsmål til fysik kemi
ForumindlægHey alle Jeg skriver FFFO (fælles fagligt fokusområde)-halløj. Mit overemne er drikkevand til fremtidige generationer, og mit fokusomkråde er pesticers forurening af vandet/grundvandet... Jeg har spørgsmål til geografi og biologi, men kan virkelig ikke finde på et spørgsmål som retter sig mod... -
Historie - Den store terror
ForumindlægEr der nogen der har skrevet om udrensningerne i 30'erne uden Stalin? Jeg skal til at lave en opgave om det og ville blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig lidt...? -
Oplevelsesøkonomi
ForumindlægHvordan kan man bruge oplevelsesøkonomi i detail handlen i primært shoppings centre? Med under spørgsmål: Hvad er oplevelsesøkonomi? redgørende Hvordan kan man som shoppings center differentierer sig fra konkurrenterne gennem oplevelsesøkonomien? hvordan kan oplevelsesøkonomi påvirke se... -
Drageløberen da/psy hjælp!
ForumindlægHej! Jeg skriver i dansk og psykologi med udgangspunkt i bogen Drageløberen. Psykologi skal dermed fungere samfundsvidenskabeligt. Jeg er dog kommet lidt i klemme mht. hvad jeg kan koncentrere mig om. Er der tilfældigvis nogle der har et par ideer. Jeg tænker på sådan noget med kulturforskelle og... -
SSO - Indledning???
ForumindlægHej.. \n\nJeg har valgt at skrive SSO i samfundsfag(International Politik). Jeg har været inde på divers hjemmesider, for at få inspiration til hvordan en god opgave opbygning kunne se ud. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der mener med at man skal formulere 3g's problemformuleringen i indledn... -
Realisme, Naturalisme og Impressionisme
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge, om der er nogen, der kunne give mig en definition af disse tre ismer, også med hensyn til tidsperiode, og hvad jeg skal tænke på i forbindelse med analyse og fortolkning af et billede, hvis der dukker et af de tre ismer op!?! Mange tak i forvejen... -
bekymret for mit gennemsnit
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg ved ikke hvaad jeg skal gøre, jeg er meget bekymret for mit gennemsnit.. jeg ved det ikke blive til noget godt.. Er helt vildt stresset... Skal op til eksamer i nu, men er helt færdig, har mistet håbet.... Ved ikke hvad jeg skal gøre....... :( -
Karakteristisk ved HUMANIORA?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snakke om taksonomi til AT-eksamen, jeg ved godt hvordan taksonomien i humaniora ser ud, men har problemer med at forstå den, dvs. hvad skal jeg kunne sige ved det 1. taksonomiske niveau , det 2. og det 3.? Håber i vil hjælpe! Tak. -
SKRIFTLIG DANSK
ForumindlægHej med jer :) Hvaså, er der andre, der har været oppe i dansk skriftlig i dag, og hvad synes I om emnerne? -
årsprøve - hvad forventes?
ForumindlægJeg er 1.g'er og har engelsk på A niviau, jeg skal til årsprøve her inden så længe, men hvad forventes der egentlig af en, hvis man vil ha en 10-11 stykker? :) -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
San Francisco jordskælvet 1906
ForumindlægHej, Undrer mig over hvilke konsekvenser medførte jordskælvet i 1906? Ændring af politik, litteratur, kultur osv? Mine fag er Naturvidenskab og Engelsk - så vidt jeg kan forstå så kan jeg benytte mig at den naturvidenskabelige metode og den ifølge AT bogen kan jeg tage fat i politis... -
Harry Potter?
ForumindlægHvordan vil I fortolke Harry Potter? -
analyse af den sidste balkjole.
Forumindlægkære venne jeg skal skrive en resume/ refrat + analyse af den novelle "den sidste balkjole" af Herman Bang fra 1887. er der nogen, som kan hjælpe for jeg synes det er en rigtig svært tekst. tak -
Jura hjælp.
ForumindlægJeg er en dreng der går på HF er færdig om 1 år. Jeg vil godt ind og læse jura bagefter eller måske lige vente et år inden jeg begynder.. Mit spørgsmål er så: Jeg vil være 23-24 år når jeg starter på jura studiet, og 28-29 år når jeg er færdig uddannet. Er min alder en stor ulempe når jeg skal ... -
Hjælp til forståelse af følgende opgaver...
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse opgaver: Gerne forklar grundigt hvad man gør...er totalt håbløs til matematik Gerne hvad man gør med lommeregner og hvordan man bærer sig ad...vil gerne lære:-) Se vedhæftet filer, tak:-) Knus Tine
