Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9241 til 9260 af 9751
-
Skriftlig engelsk - matematiker
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har været til skriftlig engelsk i dag (jeg er matematiker).. Nogle af Jer der også har været oppe i dag?? Synes nemlig at det kunne være spændende at høre hvad I andre synes om teksten Andy Comes Back.. -
Opstille differential-ligning
ForumindlægOpgave 8 i dette vejledende sæt kan jeg ikke lige få hul på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAA2%20V_vejl2.pdf Hvordan tænkes tabel-data brugt til at finde f(x)? -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Grammarfejl
ForumindlægHej En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. -
Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)
ForumindlægHej alle, Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i ... -
martingaler
ForumindlægX1, X2,... er uafhængige stokastiske variable hvor P{Xi = 1} = P{Xi = -1} = 1/2 en spiller kan have følgende strategi: han vædder 1 krone til start. hvis han vinder stopper spillet. hvis han taber vædder han 2 kr; hvis han vinder stopper spillet - hvis han taber fordobles indsatsen dvs han satser... -
hjælp:)
Forumindlæghvad ville der ske hvis man fjernede landbrugsstøtten? ville priserne ikke stige, men hvorfor? håber nogen vil hjælpe mig!!!:D -
Statistik
ForumindlægHvis jeg gerne vil vurdere om der er en sammenhæng mellem alder og en sygdom, hvilket statistisk test benytter man så, når alder er en kontinuert variabel? -
Udlændinge på STX
ForumindlægJeg har tit undret mig over nogle af mine venner, der synes, at det er underligt, at en udlænding kan komme ind på et gymnasium! Jeg synes generelt, at jeg har mødt folk og specielt folkeskolelærere, der mente, at udlændinge ikke hører til på et gymnasium. Her er der tale om udlændinge fra Melle... -
Vurdere min stil (8.klasse)? Plzz
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skulle skrive en stil her for tiden, og jeg fik 7 for den:( havde brugt næsten mange timer, og dage på at skrive den, men jeg fik 7:( fordi jeg havde fejl og fordi læren syntes at mit sprog er ikke godt nok... også grammatikken og komma osv.. Vil du gerne læse den og vurdere... -
Haster rettelse af stil meget kort
Forumindlægnogen der vil rette min stil helst til idag Dantes Allé 49 Hej Lise Nu er der gået 2 år siden sidst og du savner mig sikkert en hel del. Jeg savner dig også en hel del. Nu tænker du sikkert hvorfor jeg ikke er kommet tilbage når jeg ha... -
Privatiseringen/liberaliseringen går ud over de svageste!
ForumindlægJa, vi får mere frihed ved lavere skatter og mindre forpligtelser fra bl.a. den offentlige sektors side. Men det går ud over det svagest stillede, som ikke kan klare sig selv! For hvis den offentlige service forringes og formindskes til minimalt lidt service, hvor de løber fra deres ansvar med at... -
Faktorisering af polynomier/funktioner i 2. grad og højere
ForumindlægHej alle. Er ved at skrive emneopgave om polynomier og er ved at beskrive nulreglen og faktorisering. Jeg er gået lidt i stå ved faktorisering, synes ikke det er særlig godt forklaret i bogen og google hjælper kun med formler og resultater. Men hvorfor er det man bruger faktorisering? Jeg er go... -
Andengradsligning
Forumindlæghej :) - mangler min sidste opgave i min mat aflevering :) x+5√x-6= 0 Nogen der kan hjælpe mig? (mellemregningerne skal være der) -
Fysik A - Skriftlig Eksamen
ForumindlægSå har folk med fysik A været til skr. eksamen i dag. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX081-FYA.pdf Personligt syntes jeg at sættet var rimelig meget som forventet. Opgave 1, 3 og 6 er rent "sæt ind i formel". Opgave 5 har de fleste formegentli... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
De dobbeltstyrende præpositioner
ForumindlægDe dobbbeltstyrende præpositioner: Jeg er i tvivl om hvorvidt præpositionerne styrer akkusativ eller dativ + ubestemte artikel. Der er ret mange sætninger, men jeg ville sætte pris på, hvis der var en der ville kigge det igennem for fejl :-) Dem som er markeret med fed, er mit gæt på hv... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej, Jeg skal i forbindelse med mit eksamensprojekt i faget teknik A proces og levnesmidler fremstille acetylsalicylsyre. Fremgangsmåden tager udgangspunkt i øvelsesvejledningen fra bogen "Kemi 2/3 Øvelser," af Helge Mygind. Én af de ting jeg så gerne vil med mit projekt er prøve at opt... -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02...
