Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9541 til 9560 af 154034
-
Beskriv en forskrift for den lineær funktion, hvis grafen går gennem punkterne A (-2,1) b (4,13)
ForumindlægHej! Jeg har en opgave som lyder sådan her: Bestem en forskrift for den lineær funktion hvis grafen går gennem punkterne A(-2,1) B(4,13) Håber nogle kan hjælpe mig:) -
løse ligning 1=(t/(1-t))*e*a mht t uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg skal løse følgende ligning mht. t uden hjælpemidler: 1=(t/(1-t))*e*a Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan. Jeg vil meget gerne have mellemregninger med. Jeg ved, at resultatet er: t=1/(1+e*a) -
a) Gør rede for hvad tallene 58 og 1,35 fortæller om udvikling i antallet af besøgende på bloggen
ForumindlægUdviklingen i antallet af besøgende på en bestemt blog kan i en bestemt registrerings periode beskrives ved funktionen N(t)=58*1,35^t a) Gør rede for hvad tallene 58 og 1,35 fortæller om udvikling i antallet af besøgende på bloggen N(t) = antallet af besøgende t= måneder efter registrering... -
Opgave 7.009 fra EKSAMENSOPGAVER I MATEMATIK STX A-NIVEAU INKLUSIV STX B-NIVEAU
Forumindlægjeg har problemer med at regne opgaven. jeg ved til at beregne Volumen skal man bruge V=pi*integral*(f(x))^2,x,a,b) , men hvordan beregner jeg a og b? -
Er der nogen heltal der på samme tid er kvadrater og kuber? N=a^2 og N=b^3
ForumindlægEt heltal N er et kvadrat, hvis N=a^2 hvor a er et heltal. Et heltal N er en kube, hvis N=b^3 hvor b er et heltal. Er der nogen heltal der er kvadrater og kuber på samme tid? -
Bestem graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x)
ForumindlægHej, jeg har denne opgave hvor jeg skal bestemme om graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x), men ved ikke hvordan jeg finder ud af det... -
tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??
ForumindlægHej! Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne her opgave. Er der en, som kan give en hjælpende hånd? opgaven lyder således: Ud fra en funktion f er funktionerne g og h bestemt ved g(x)= f(x-2) h(x)=f(x+1)+2 på figuren ses graferne for de tre funktioner f, g og h. (vedhæft... -
2 karaktere i fort. sprog
ForumindlægJeg har fortsætter tysk, dvs. tysk på b-niveau.Inde på Lection, som vores skole bruger tiul karaktergivning, kan jeg se, at jeg har to karakterer for tysk, både mundtligt og skriftlig. Kan det passe, skal der ikke kun gives en fælles karakter, når det er b-niveau? -
Grafen for f(x) = ax2 + 4x + c har toppunkt i (−1,2), Bestem a og c.
ForumindlægEr det muligt at udregne dette ved hjælp af maple? Grafen for f(x) = ax2 + 4x + c har toppunkt i (−1,2), Bestem a og c. -
Hvordan ser de 6 forskellige grafiske billeder ud for et andengradspolynomium, hvor diskriminanten d og koefficienten a varierer?
ForumindlægJeg skriver emneopgave om andengradspolynomier og et spørgsmål lyder: Hvordan ser de 6 forskellige grafiske billeder ud for et andengradspolynomium, hvor diskriminanten d og koefficienten a varierer? Så er jeg meget i tvivl om jeg selv skal vælge 6 funktioner at tegne grafer over, eller om der... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Linjers vinkel med koordinatakserne, Vejen til Matematik A, Opgave 28, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 28 To linjer l og m er givet ved l : x - 2y =5 og m: ( xy ) = ( 1 3 ) + t ( -1 2 ) Se eventuelt den vedhæftede fil a) Bestem linjen l´s vinkler med koordinatakserne Jeg omskriver x - 2y = 5 til -2y = -x + 5 y = (1/2)x - 2,5 linjen har hældning a = 0,5 ... -
Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h
ForumindlægPå figuren ses graferne for hver af følgende funktioner: f (x)=−1,5x+1, g(x) = 3x og h(x)= x+2 . Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h . -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Spansk grammatik ''a'' og ''que''
ForumindlægHvornår bruger man ''a'' i spansk? ''Que'' kan betyde at, i at sætninger, hvad kan det ellers betyde? Tak på forhånd :) -
Redegør for at y=b*a^x er løsning til differentialligningen y'=k*y .
ForumindlægJeg har i et eksamensspørgsmål fået til opgave, at redegøre for at y=b*ax er løsning til differentialligningen y'=k*y. Jeg har valgt at gøre det på følgende måde (se vedhæftede fil) Mit spørgsmål er så... Er ekx det samme som a -Hvis ja, hvordan forklarer jeg det så? Håber at der er en ven... -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
SRP om fedme i USA
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP inden for biologi A og engelsk B, hvor jeg overvejer at skrive om fedme i USA. Hvad kunne man evt. komme ind på, udover hvorfor fedme er sådan en stor ting derover? Mange tak på forhånd:-) -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f...
