Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9921 til 9940 af 11183
-
Euripides, Bacchanterne (dionysos)
ForumindlægSkal til old eksamen her d. 27/6 (gl. reform). Mit pensum består af følgende: Hesiod: Theogonien (så vidt jeg husker noget om jordens opståen og de mange gude fødsler) Homer: Odysseen. 6,9,21.sang (føler jeg har ok styr på det) Hero dot: hellenere og barbarer (kroisos osv, skal lige have styr på ... -
matematik A-niveau, opklarende spørgsmål
ForumindlægHej Kloge-Åge typer! Vi er tre piger der desperat har brug for din hjælp. Vi sidder nemlig i den situation at vi har læst matematik A på et turbo-hold de sidste 3 måneder, og på tirsdag er det den mundtlige eksamens tur.. Da da daaam.! Vi er nu kommet igennem pensum men der er 2 grundlæggende tin... -
Differentialligning - opgaver HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det... -
Tre differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Differential ligninger HJÆLP
ForumindlægHej . Jeg er igang med at kigge 2.g pensum igennem. Og jeg har brug for lidt hjælp for helt at forstå differentialligninger.. Det er blot nogle øvelser jeg skal igennem, håber i vil hjælpe mig lidt på vej, ved at vise hvordan disse løses, så kan jeg lave videre selv.. 1) Gør rede for at funktio... -
Differentialligning + simpel vækstmodel
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i dag, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det ville vi... -
Matematik B+A niveau? Hvad er læreplanen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at tage studentereksame n i Norge med matematik delvis på B-niveau (men ikke helt B-niveau endnu). Når jeg kommer tilbage til DK skal jeg supplære i matematik A-niveau. Jeg vil gerne gøre noget selvstudie (læse hjemme) før jeg begynder at tage supplæringen. Hvor kan jeg finde ud ... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg læser kemi på FLEX og føler ikke at jeg får så meget ud af den hjælp jeg nu engang får der, så jeg prøver lige her. Det drejer sig om et par småting jeg er usikker på: Første spørgsmål: Jeg har beregnet massen etc. på følgene spaltning af et stof NH4HCO3 (s)-> NH3... -
Geometri opgaver på C-Niveau
ForumindlægHalløj. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har siddet i tre timer i dag, og prøvet at løse de her to opgaver som jeg har for til i morgen, men det giver absolut ingen mening for mig. Den ene opgave lyder: I trekanten ABC er |AC| = 48, |AB| = 12, og arealet af trekanten er 102. Jeg har dog fåe... -
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægHej, jeg har netop trukket emne i historie og resultatet blev ovenstående. Mine kilder handler kort sagt om • De små gårdes kamp med større gårde – deraf andelsmejerier • Hvor fantastiske maskinerne hos JH Ruben er /var. • Et håndsæt af regler for arbejderne på fabrikken &nd... -
Engelsk b mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa folkens Jeg ska til engelsk b mundtlig eksamen i morgen. Jeg har 24-timers eksamen. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at analysere den tekst jeg har trukket. Jeg fik en artikel fra The New York Times om at folk er mer... -
HVORDAN gør man??
ForumindlægHej :-) Jeg går i 9 klasse og skal til eksamen/afgangsprøve i nogle mundtlige fag og har nogle spørgsmål om det. 1) Hvordan perspektiverer man i dansk, når man skal perspektivere til en anden tekst? Altså finde en af teksterne vi har gennemgået i vores pensum og så fortælle hvad forskell... -
Søger privatlærer!
Forumindlæghej derude :) Mit navn er Tine og søger en privatlærer fra udgangen af april til maj ud (måske starten af juni ( sommer 2011)), afhænger af eksamner. Jeg skal nemlig der op til mundtlig eksamen i psykologi C niveau og samfundsfag B niveau. Psykologi eksamen kommer til at omhandle: trække spørgsmå... -
Fysik eksamen C niveau 2011 24 timer
ForumindlægHej :) Skal op i fysik eksamen d. 1/6 og det er 24 timers forberedelse, og er ved at pisse i bukserne ved tanken om den eksamen :( men har nogen spørgsmål, som jeg håber i kan/gider at svare på: 1. Hvor meget bør man egentlig læse op i tidsrummet indtil selve dagen hvor man trækker sit spørgsmål?... -
rettelse af min oversættelse
ForumindlægHej jeg hedder Maria. Jeg vil lige gennemgå min disposition, for hvordan jeg vil føre min fremlægning. Først vil jeg gerne præsentere teksten. Derefter vil jeg gå i gang med at referer teksten. Og til sidst perspektiverer den til en anden tekst fra mit pensum. Så vil jeg gå videre med teksten ... -
Litteraturvidenskab - kompendier til salg
ForumindlægAlle kompendierne er med 50% rabat eller mere, og er gældende til den nuværende bacheloruddannelse + enkelte der også gælder for tilvalgsstuderende. Selv om underviserne nogle gange skifter, er pensum som hovedregel det samme. Ring eller skriv for uddybende oplysninger om de enkelte bind: pern... -
Blive væk fra eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg er pt. ved at færdiggøre min hf på enkeltfag på VUC. Jeg har de sidste to år gået i en hf klasse, men grundet stres valgte jeg at droppe valgfagene, og tage dem senere. Min klasse blev studenter i sommers, og jeg forstsatte så på skolen på enkeltfag. Jeg manglede Spansk og et b val... -
Gode råd til Historie B eksamen + emner.
ForumindlægHej der ude. Et meget gennerelt spørgsmål. I morgen skal jeg op og trække i historie B. hvor jeg har 24 timer til at forberede mig, er sikker på at jeg vil få mindst 5-6 kilder det kan både være artikel, brev, billede osv.. Igennem skoleåret har vores lærer lavet logbøger (dagbog) til alle emnern... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Hjælp til online sommerkurser...
ForumindlægKære alle sammen, Jeg skal til at færdiggøre STX her til sommer, hvor planen er, at jeg tager HA (Almen) efterfølgende. I sommerferien vil jeg gerne starte med at styrke mit CV så meget som muligt. Jeg har sikret mig et relevant studiejob efter sommerferien, men jeg vil også meget gerne tage nog...
