Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 9961 til 9980 af 65693
-
Hjælp dansk eksamen!
ForumindlægHej alle Jeg skal til dansk eksamen om et par dage, og jeg har brug for hjælp. Jeg skal finde metaforer i dette digt. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak:) 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber falder og falder bag forårets spinkle træer. Bare en regnvejrsaften. Menne... -
Tysk - eksamen !!!
ForumindlægJeg frygter virkelig at komme op i tysk her i 2.g, fordi jeg er ikke så god til tysk !.. Har I nogle gode råd til, hvordan man bliver bedre til tysk både skriftlig og mundtlig?? Hvordan gik jeres Tysk-eksamen - Var det meget slemt? -
eksams spørgsmål
ForumindlægHej jeg har lige brug for hjælp med at besvare for en eksams spørgsmål i andengradsfunktion. Håbe virkelig I kan hjælpe spørgsmålet lyde på: 5. Hvad er en fortegnsundersøgelse og anvend denne forklaring på eksemplet ovenfor. f(x) = x^2 – 5x + 4 -
Matematik opgave
ForumindlægHej :D Jeg sidder med matematik opgave, som jeg har svært ved. En linje L har ligningen y=2x-7 a. undersøg om punkterne A(-3,-12) og B(100,193) ligger på L b. bestem andenkoordinaten til det punkt på L der har førstekoordinat 10 c. bestem førstekoordinaten til det punkt på L der har a... -
matematik problem
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp med noget matematik. Jeg har en trapez der er a=4,5m b=6m h=7 arealet er 36,75 kubik meter Det jeg ikke kan finde ud af er dette spørgsmål: Vis ved beregning, at massen af de sten, der er fyldt i 2 meter af murens mellemrum, er ca. 110 ton. (en kubikmeter sten... -
Matematik- opgaver
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med nogle matematik opgaver: Katerine arbejder i et gartneri. I september arbejdede hun 128 timer. a. Hvor meget tjente hun? b. Udfyld hendes lønseddel c. Hvor mange kr. fik hun udbetalt? d. hvro mange procent fik hun udbetalt af sin tjente løn? -
Matematik opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde min matematik opgave, så er de rnogen der ved hvad den hedder? Det er en af de der fsa eller fp9 opgaver Det er en færdighedsopgave Den første opgave handler om en "tæppe" tror jeg hvor der er farver også et eller andet med spejlvendt osv. Undskyld, det er... -
HJÆLP!! Matematik-blæk!
ForumindlægHej!!Jeg har hurtigst muligt brug for hjælp til lidt vektorregning. Jeg har fået til opgave, at projektere et punkt, (10,12) på en linje "l" med ligningen 2x+7y+13=0 ... Please hjælp!!! Jeg har forinden fundet en normalvektor til (2 over 7) og en retningsvektor til (-7 over 2)!! -
matematik/dif
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved forskriften f(x)= (4x+3)/(x^2+2x+1) a. Bestem definitionsmængden Nu ved jeg ikke helt hvordan jeg bestemmer def. mængden så jeg håber en eller anden er villig til at hjælpe... -
bewbie i matematik, hjælp
ForumindlægJeg sidder og sveder overdenne her opgave: Linierne m og n går begge gennem (2,5). Desuden går m gennem (5,-3), mens n går gennem (5,5). bestem y-værdierne til de to punkter på linierne, for hvilke x = 9.\n\nJeg er lost, hvad med jer, det ville være smukt hvis i kunne lede mig på rette spor.. -
Matematik, hjælp til forståelse - haster
ForumindlægHej folkensDer er noget i denne opg jeg ikke forstår helt, opgaven findes på denne adr. http://peecee.dk/?id=301503.spørgesmål, hvor de spøger om at man skal finde den årlig procentvise tilvækst i ungerne. Hvordan skal man gøre det?Mit bud : det er at se på skemaet og se hvor meget der stiger fr... -
matematik aflevering
ForumindlægJeg skal ud fra en tabel gøre rede for hvordan de forventede værdier er fundet, og ved ikke hvordan jeg skal gøre. Se vedhæftede fil hvor opgaveformuleringen ligger :) -
Blandet matematik
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i dle af en aflevering, og især denne opgave kan jeg slet ikke gennemskue: "I NATO’s varslingkæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som e... -
matematik .... andengradsligning!
Forumindlægvil i ikke være søde at hjælpe!! jeg sidder med opgaven løs andengradsligningen x2-4x+3=0 hjælp tak! OG.... et andengradpolynomium f er givet ved f(x)=ax2+bx+c Tegn en mulig graf for f, når a<0,c<0 og diskriminanten d er positiv ?????? -
LIGNING - matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne ligning hvor man skal gange ind i parenteserne?? (a+7)(a+7) -
Bare matematik xD
ForumindlægHej! Hvilke af tallene -2, -1, 0, 1, 2 , 3, gør udsagnet sandt? 3x-4>-4 Hvad?? - tak. -
Hjælp med variabel i matematik
ForumindlægTjek billedet herunder -
Matematik aflevering :)
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1231297 HJÆLP... afleverings opgave til i dag midnat! -
matematik reduktion
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Således lyder den: x²+y²+2xy/ (brøkstreg) x+ y -
Matematik, hjælp hurtigt! :)
Forumindlægg) bestem alle løsninger for den komplekse ligning (kvadr(3) + i - e^z)*(e^z-1)=0 som alle har en absolutværdi der er mindre end 3*pi. nogen som kan hjælpe? jeg har stortset ingen ide mht. løsningsmåden på opgaven
