Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9981 til 10000 af 11183
-
Skrift. eksamen
ForumindlægHvordan læser man bedst til skriftlig eksamen i samfundsfag? Når det nu er en skrift. eksamen sidder man jo bare med bøgerne osv, så der er vel ingen grund til at bruge timer på at skrive notater eller hvad?Hvordan gør I andre? -
MAtematik b -eksamen!
Forumindlægvar matematik b eksamen ikke meget let i forhold til den sidste år???syntes ikke rigtig jeg overhovedet havde noget der bare mindede om problemer i den med hjælpemidler -
Cirklens ligning
ForumindlægHejsa alle..Jeg er lige ved at lave nogle opgaver, så jeg er bedre forberedt til skriftlig matematik onsdag...men sidder lige nu og prøver at finde skæringer mellem en linie y=3x+1 og cirklen - som jeg har fundet til (x-1)^2 + (y+1)^2 = 5^2Når jeg så har udregnet det, og trækker det sammen giver ... -
Tysk grammatik:)
ForumindlægInformationDer text handelt von ein Mann und ein junge Buchhändlerin. Der Mann wollte gern ein buch von die rede die Dürrenmatt für Havel (låne). Dann ging die junge Buchhändlerin zum der Computer und tippte „Dürrenmatt“ aber der Computer fand es nicht. Und dann sagte die Buchhändleri... -
Held & Lykke...
ForumindlægHej....Jeg skal op til Fysik/Kemi imorgen, jaer jeg skal op til afgangsprøve i fysik/Kemi.Jeg vil ikke spørge om noget men jeg vil bare ønske folk held og lykke med deres prøver.Så be en bøn formig og kryds fingerne for at jeg kommer op til Induktion eller Tansformation...Malfoyps. Held og Lykke ... -
fsa Dansk,forfattere
ForumindlæghejJeg ville lige høre hvilke forfattere man kan komme op i folkeskolen?'Det er selvfølelig forskel på hver enkelt lærer men, når ens tema fx er kærlighede, hvilke forfattre er mest kendte for dette emne?Håber på svar....Venlig hilsenhilo -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Dumpe matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal bruge matematik A for at komme ind på den uddannelse jeg vil ind på. Jeg supplere matematik B lige nu. Jeg har næsten lige været oppe i skriftlig eksamen og jeg er næsten 100% sikker på at jeg er dumpet. Jeg tænkte på om man kan komme videre til matematik neveu A h... -
Mundtlig Matematik (FSA)
ForumindlægHej!Jeg går i 9.kl. og skal snart op til matematik mundtlig prøve (FSA).Niveau: plejer at få 10 i årskarakter1) Hvilke ting vil I mene ville gøre indtryk på lærer/censor? Hvad skal jeg vise at jeg kan – jeg kan jo ikke nå det hele.2)Erfaring: Da i var op til mundtlig matematik FSA, hvad gjorde I ... -
Spørgsmål til FSA - Dansk mundtlig
ForumindlægHej...For det første fed portal :DJeg har en masse spørgsmål vedrørende Dansk Mundtlig FSA...1) Hvor mange minutters forberedelse har man?2) Hvor mange minutter skal man sidder og "hygge" sig med læreren og censoren?3) Hvad skal jeg gøre for at få 11 eller 13?Er der specialle ting jegsk... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
Anbefal en bog
ForumindlægHey..Det kunne være cool hvis i gad anbefale en god bog eller to uanset genre. -
SSO ???
ForumindlægHejVi skal snart vælge hvilket fag og område vi vil skrive SSO om.Jeg har været meget i tvivl om hvilket fag jeg vil skrive i... Valget har stået mellem dansk, engelsk, matematik og fysik.Jeg er dog kommet frem til at det nok bliver i fysik, da det er dette fag som jeg synes kunne være mest inter... -
Bliv ingeniør uden at kunne mattematik.. Er det muligt?
ForumindlægPt. går jeg og drømmer om at starte på Diplomingeniør i sundhedsteknologi på DTU. De sundhedsfaglige fag, som anatomi fysologi osv. har jeg stor interresse i og frygter ikke for. Det samme gælder fysik og programmering. Desværre er det en del år siden jeg sidst var på skolebænken. Så hvad angår m... -
1.g, find a, b og c
Forumindlæga*b = 89b*c = 57Hvad er hhv. a, b og c?Burde jeg kunne finde ud af det? Det virker jo let nok ved første øjekast. -
Vejledende opgavesæt 2006
ForumindlægHej sidder med en opgave som jeg ikke kan få løst : Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1 /N * dN/ dt . Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier af tiden og den relative væksthastighed. Tiden t ... -
Vejledende besvarelse: vektor i planen
ForumindlægJeg er igang med at repetere vektorregning om igen, fordi jeg har mange problemer med det. Jeg regner opgavetyper og lignende! Det ville derfor være ret hvis nogle lå inde med vejledende besvarelser i vektorregning som jeg kunne lære af! -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægFørst lidt om mig selv, jeg har altid haft en attitude med " hvad skal jeg dog med skolen " men her de sidste måneder i 9 klasse, har jeg virkelig gjordt mig umage og lavet alle mine lektier, være aktiv i timerne. Fordi jeg gerne vil på gymnasiet men desværre er der ingen som støtter ... -
Isolering af x for overlevelseskurve
ForumindlægJeg vil bare høre om mine beregninger passer, så håber det er til at overskue.\n\nOpgaven er fra eksamensopgaver i matematik for b-niveau opg 4.035 b.\n\nOpgaven lyder således af vi har en overlevelseskurve hvor forskriften for funktionen er angivet:\nL(x) = 100*e^(A*(1-x)-0,000867*(1,0914^x -1,0...
