Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10141 til 10160 af 84813
-
Sin
ForumindlægHvordan finder man sin når man kender alle 3 sider : a b og c? -
Underafkølet vand?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af følgende opgave, håber der er en eller flere, der kan hjælpe mig!Vand og andre væsker kan under visse omstændigheder afkøles til en temperatur under frysepunktet, uden at væsken størkner. Man siger da, at væsken er underafkølet. Tilstanden er ustabil. Det betyder, at eks.... -
Kvantorer spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at forstå opgave 2, i det givne sæt og i opgave 3, er jeg ikke klar over hvordan man omskriver selve prædikatet, når der er brugt implikationspil. Håber at nogle kan forklare mig dette, på forhånd tak :) -
Ellære
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# Er der nogen som vil hjælpe med opg. c? -
Vektor /mat geni
ForumindlægHej Mat genier Kan simpelthen ikke denne opgave:; Givet to vektorer i rummet vektor a = (5,12,-11) og vektor c(t)=(2t, t-11, 2), t E(reelletal) R a) Bestemmelse af lænmgden af den længste af diagonalerne i det parallelelogram, der udspændes af vektor a og vektor c(4). Mange tak -
lyset udbredelse
ForumindlægHej - Er der nogen der kan forklare mig, hvad forstås ved "lysets udbredelse som bølge"? og hvad er en enkelt forklaring på interferens, når man taler om lys og bølge? På forhånd tak! -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
opstilling af formel?
ForumindlægDer skal opskrives en formel der angiver vægten som utryk ved længden??? Det gælder at vægten med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. -
Hvad skal en redegørelse indeholde?
ForumindlægHej Jeg har fået opgaveformuleringen: "Redegør for bevægelsesligningerne for det skrå kast." Hvad skal redegørelsen indeholde? skal jeg skrive op teorien helt fra starten og frem til bevægelsesligninger, er det nok? -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
andengradsligning
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med - og + i andengradsligning jeg kan godt finde ud af det, men jeg har problem med at finde ud af om det er .- eller + Er det nogen der kender en god regl? -
prostitutes etc. rette?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der vil rette teksten? ------------------------- In Thailand child prostitutes are very wanted… because the men want virgins so they don’t get sex illness. According to the ILO convention article 138 and 182, it says that it’s not allowed for children to work full time until... -
opg. med potens og kvadratrødder
Forumindlæger der nogle der vil hjælpe mig til at løse nogle af følgende stykker: 1) (1/3)^5 / (-3/2)^6 = 2) 2a^3*3a^9*(4a)^3 = 3) 12.-rod af a^3b^4 * 3.rod af a^2b^3 d)((a^-4)^-3 + (a^3)^2 *(a^2)^-3)) / ((a^4)^2 - a^6*a^-4) c) (3. rod af 3*3^2)/(kvadratrod af 3^3 * 3^5) håber på hjælp! -
Ubestemte pronominer
Forumindlægnogle som har tid til at tjekke 6 sætninger....oversættelse... Ubestemte pronominer 1. Nogle elever valgte at blive væk. 2. Jeg kender ingen, der er så stædig som dig. 3. Spørg ikke mig, jeg ved ikke noget om det. 4. Det er vigtigt, at de nyansatte får nogle gode råd. 5. Ingen af de danske del... -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Virkningsgrad
ForumindlægHey Vi sidder i lortet til halsen, vi skal aflevare en fysik rapport søndag, og har brug ligningerne til udregning af virkningsgrad på; en el-kedel, en el-kogeplade og et el-modstandslegme? En hver hjælp er brugbar, da vores lærer ikke kan forklare det. -
Røntgenstråling
Forumindlæga)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2) -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Isotoper og radioaktivitet :o ??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme mennesker! Jeg har fået en opgave i fysik omkring radioaktivitet. Et af spørgsmålene lyder: "Hvad er isotoper og hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet" Jeg ved hvad en isotop er men hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet? Jeg er r...
