Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10521 til 10540 af 11183
-
induktion og transformation
ForumindlægHej alle sammen derud jeg har en emnerapport vedr. Induktion og Transformation. mit spørgsmål er. hvad induktion er? hvad transformation er hvorfor det er det modsatte gerne en god forklaring på det. hilsen jenni -
Find b og c i et andetgradspolynomie, når nulpunkterne kendes
ForumindlægEn funktion f er givet ved f's nulpunkter er x=-3 og x=4 Beregn b og c Hvordan gør jeg det???? Jeg har to ubekendte -
Droppe ud af gymnasiet tæt på eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ligger inde med nogle dybe problemer angående min uddannelse. Jeg går på HF på 2. år som 19 årig, og der er eksamener om under en måned. Jeg har kæmpe lyst til at droppe ud. Jeg går med ekstrem præstationsangst, men ikke mindst er jeg utrolig dårlig i skolen. Jeg er teknis... -
Universiteter man skal holde sig fra i DK
ForumindlægHej Jeg hører mange gange eksempelvis, at RUC skal man holde sige fra, da det blandt andet ikke giver grundig basal grundviden. Siden jeg har afklaret med mig selv, at jeg i hvert fald skal gå på uni, så kunne det være meget sjovt at høre de forskellige meninger / erfaringer fra studerende ... -
Hjælp til analytisk geometri
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave b og c? -
Argumentation
ForumindlægHej Jeg skal finde ud af, hvilket argumentationsbegreb der er gjort brug af, men to af dem giver mig lidt problemer: 1) Er du dansker? Så elsker du svinekød. Jeg tænker, at det enten er et naturlighedsargument eller generaliseringsargument 2) Som alle eksperter er enige om, så er det farligt... -
funktioner der driller
ForumindlægHej SP Jeg har en matematik opgave for som virkelig er ved drive mig til vanvid. Den er formuleret sådan her: Angiv en ligning for den tangent til grafen: f (x) = 2x3 + 4x2 - 7x + 1 der går gennem (-1/3 , 4), og som går vinkelret på linjen med ligningen 9y = x - 27 og angiv røringspunkte... -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
STX EKSAMEN DISKUSSION
ForumindlægHej, ligesom mange af jer har jeg været til Kemi A STX eksamen i dag :-) Jeg har løst alle opgaverne korrekt (håber jeg da!), og da alle i DK nu har afleveret vil jeg tillade mig at dele min egen uofficielle facitliste. Så åben facitlisten i et nyt vindue, og lad os starte diskussionen :D http... -
Videregående uddannelse tandlæge
ForumindlægHej Alle, er der andre herinde som har søgt tandlæge ? Og er der muligvis folk herinde som allerede læser tandlæge ? :) -
Læsning af ulighed
ForumindlægHvordan vil jeg kunne læse, hvis jeg har N = kunder der kan være på en bil, n = antal kunder i alt, m = antal køretøjer, følgende ulighed N ≥ n/m -
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU's hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
vedr. SRP revudering FY/HI HASTE!
ForumindlægHej jeg fik min SRP karakter at vide idag den lå på 10... Ja umiddelbart tænker i hvad er problemet men nu skal i bare høre. Undervejs og efter at jeg havde skrevet opgaven fik jeg hjælp af hh en seniorforker inden for akustik og en professor i historie. Begge bedømte efter gennemlæsning af... -
Sociale problemer
ForumindlægHej med dig:) 1: Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke følge med i kemi tror jeg. jeg syntes at faget er et kedeligt men yderst prisværdigt fag. Jeg hader det, at jeg er så langsom til det. 2: Der var en laboratorierapport, om titrering, jeg skulle skrive med en pige. Jeg skrev d... -
Spørgsmål
ForumindlægEfter at have læst pensum er jeg faldet over en masse spørgsmål omkring jødedom, kristendom og islam, som jeg tror er relevant for mange herinde. Nogle af dem er jeg i tvivl om, andre er jeg helt blank. Hvis folk kunne be-/afkræfte det, samt besvare nogen ville det være en stor hjælp: (flere af d... -
Opgave hjælp - case - socialrådgiveruddannelsen
ForumindlægHar akut brug for hjælp, da jeg har været væk fra studie pga sygdom, og nu har svært ved lige at komme ind i stoffet igen. Jeg er ikke vildt teoristærk i forvejen, så det volder mig enorme problemer at koble teorier på.. har en case hvor jeg skal skrive en opgave på ca 15 sider. jeg har egentli... -
Spørgsmål mht. gsk kurser (Gymnasiale suppleringskurser)
ForumindlægSad lige og troede det var så lige til da jeg printede min ansøgning ud til et 3 måneders gsk med matematik b, men det var det så ikke alligevel.. Håber nogen kan svare på mine spørgsmål 1. Jeg er student anno 2007. Jeg har haft 3 årigt matematik på A niveau men er dumbet det. Jeg kunne nu godt... -
Bioanalytiker bøger fra årgang 04 - 08 sælges!
ForumindlægBioanalytiker bøger fra studiet anno 2004 - 2008 sælges. Da jeg gerne vil af med hele bunken sælges samlingen samlet for 1500 kr. (Nypris ca 7000) samlingen indeholder 12 stk. pensum bøger samt supplerende opslagsværker, som medicinske fagydtryk, biologiske fagtermer, lille bog on transfusions... -
Salg af bøger, HA-almen, erhvervsøkonomi
ForumindlægHej Jeg sælger en lang række af de bøger, der var pensum på min HA-almen uddannelse, på handelshøjskolen. Prisen på bøgerne afhænger af standen, men generelt sælges de til under halv pris. Hvis du køber flere, skal vi nok finde en god samlet pris. Det er en god mulighed hvis du er i gang med HA-a... -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han...
