Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10581 til 10600 af 84813
-
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :) -
Gode links til matematik
ForumindlægGratis program, som kan tegne matematiske grafer i et koordinatsystem. Online formelsamling hvor de vigtigste formler og sætninger er samlet. Program til at tegne grafer i et koordinatsystem Geometri-program, læs mere om programmet her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=71... -
Reducer uden brug af lommeregner (log)
Forumindlæga=log(3)+log(10)-log(5)= log (6) den er jeg med på.. men hvorfor er: c=log(5)+log(6)-log(3) = log(1) og ikke log(10)??? i begge tilfælde skal man jo gange de to første led og derefter dividere med det sidste.. Facit i den sidste siger 1 og det siger lommeregneren også :/ -
TYSK
ForumindlægHej alle sammenJeg skal til tysk snart eksamen og tænke derfor på om nogle af jer har nogle gode noter til følgende: Romanerne "Crazy" og "Jenseits der Stille", Novellerne "Die Falle" og "Das Brot".PÅ forhånd tak.Hilsen Sasha -
hvordan jeg finde tekster på studie??
ForumindlægHejza med jer igen...først vil jeg lige undskylde for mine ''overskrifter'' så vil jeg gerne spørge om noget!!!hvordan ka man finde noter til tekster ind på studieportalen?? eller ka man OVERHOVED finde nogle?? -
Religions eksamen
ForumindlægHej allesammen :) Jeg ville bare høre om der er nogle som har noter eller gode ark til et af disse emner: - kristendom - Islam - Kinas religioner (Kongfuzianisme, Daoisme, Buddhisme) Det kunne være alt fra begrebs-ark til papirer der sammenligner de forskellige retninger? :) -
ballot or bullet
Forumindlægstavefejl? The Ballot or the bullet is a speech written by Malcolm X, a black civil rights fighter. The speech was given in Harlem in 1964. A year later Malcolm x was assassinated by an unknown murder. Malcolm X was an Islamic priest; whom believed in violence as a political weapon in order to... -
Beregning af kulstof-14 atomer i levende væv??
ForumindlægHej alle Jeg har en fysik opgave jeg er kørt helt fast i : a) Beregn antallet af 14-C atomer i 1g kulstof fra levende væv. b) Beregn henfaldskonstanten for beta-minus henfald af 14-C? c) En prøv epå 1 g kulstof af biologisk materiale fra udgravning af en boplads benyttes til at tidsbestemme bopl... -
Er der nogen fejl?
Forumindlæghey... nogen der vil se om der er fejl? eller om det overhovedet giver mening? 2. She (the narrator) feels sorry for herself and complains among other things that her friend did not come to visit her at the hospital. She uses the language in a special way to tell us exactly how she feels. She c... -
HASTER
Forumindlæghejjeg har en meget vigtig opgave for til på fredag, og håbede på der var nogen som lige havde tid til at hjælpe mig.jeg kunne godt tænke mig og vide noget om, når en sodavand ikke indeholder noget andet end sukker i vand, hvorfor det så er muligt at bestemme indeholdet af sukker i sodavanden . o... -
Restriktionsanalyse af pladsmider
ForumindlægHej! Jeg har en ogpave: www.gratisupload.dk/download/15683 Den første opgave, har jeg allerede svært ved. Det var et emne, vi gennemgik sidste år, men jeg har ingen bog mere, da den blev stjålet med min computer. Altså: Jeg forstår udmærket princippet i, at DNA-strengene bliver klippet over osv.... -
Søger hjælp her :D
ForumindlægHejsa..Ska op til kemi her på onsdag.Nogle der kan give gode råd til hvordan man bedst kan forbederede sig hjemmefra og hvordan man evt. bedre kan huske de emner man skal læse op til? Har især svært ved at huske nogle begreber og formler..Har haft om:Kemiske blandingerKemisk mængdeberegningMoleky... -
Formel for trykket i en bestemt højde?
ForumindlægHej hej!Jeg står og mangler en formel til at beregne trykket i en bestemt højde, og jeg mener det atmosfæriske tryk, f.eks. trykket på et bjerg i en bestemt højde.Formlen for trykket i f.eks en væske kan ikke bruges, da luften jo bliver tyndere og tyndere jo højere man kommer op. -
Lys + atomer
ForumindlægE1 = -10,437 eVE2 = -5,551 eVE3 = -3,734 eVE4 = - 1,598 eVE1 er atomets grundtilstand, som svarer til, at alle skallerne med mindre energi er fyldt op, og at den yderste elektron befinder sig i en skal med energien E1. 1. Beregn bølgelængden af den foton, som udsendes ved overgang fra E2 til grun... -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Angående bøger
ForumindlægHej Jeg vil her i min sommerferie meget gerne læse fysik, men min egen fysik bog fra skolen er utrolig dårlig og den formurlerer sig aldeles dårligt, så jeg tænkte på om der ikke var nogen friske mennesker herinde, som kunne komme med navne på rigtige gode fysik bog på B-niveau, det må også ... -
Tryk og Opdrift opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg. 24 i fysik bogen "vejen til fysik B2" ? den lyder sådan: et skib har form som en kasse uden låg og vejer 20000 ton. skibet er 120 m langt og 14 m bredt. a) hvor stor er vandets opdrift på skibet? b) hvilken dybdegang har skibet i ferskvand med densi... -
Hjælp til lidt AT start
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal i gang med et AT-projekt. Overemnet er Fremtiden og dens visioner. Dertil har jeg valgt at arbejde med fagene dansk og fysik, hvor jeg vil behandle emnet Kunstig intelligens og robotter. I danskdelen vil jeg analysere filmen A.I. (Artificial Intelligens), men jeg er m... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun...
