Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10781 til 10800 af 33650
-
Hvorfor kom så mange film om Enigma-emnet først ud i 2000? Og ikke i 1970'erne?
ForumindlægHej, Studieportalen Jeg skriver om emnet Enigma, kryptering, og 2. verdenskrig, men jeg har et fokuspunkt om den populærkulturelle formidling af hændelserne. Jeg har undret mig over, hvorfor så mange film, som U-571, Enigma (2001), og All The Queen's Men først kom ud i starten af d. 21. årh... -
AT2019 Havet, gerne noget med religion
ForumindlægHej, som 3.g'er sidder jeg og skal til at finde emne til AT. Det overordnede emne er 'havet'. Jeg vil gerne skrive i religion evt. noget med nogle myter, men ved ikke helt hvordan man kunne lave en problemformulering over det. Nogle der har nogle bud ? Eller bare har nogle bud til ... -
kildekritik
ForumindlægHej, jeg har lige været op i At-eksamen. Jeg vil bare spørge om. Er der forskel mellem børnehistoriebøger og historiebøger for børn? Jeg tror at jeg har misforstået noget. Og må man ikke bruge "historie bøger til børn" som kilder til en historie, hvilke var bekræftet af historier fra fo... -
Depression, mangel på motivation og skoletræt?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige på 16 år og er lige begyndt på STX Gymnasiet. Jeg er stækt depressiv, er skoletræt (i den grad!) og jeg har ingen motivation til mere. Jeg tænker på selvmord, og har egenltig aldrig gjort det inden jeg begyndte på Gymnasiet. Jeg kan slet ikke socialt mere, og j... -
SRP - Apartheid
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg skal skrive om emnet Apartheid i Sydafrika, og fået at vide at jeg i samfundsfag blandt andet skal inddrage nogle samfundsfaglige teorier, men jeg er i tvivl om hvilke samfundsfaglige teorier m... -
Rettelse af få engelske sætninger
ForumindlægEngelsk grammatik: Stort begyndelsesbogstav1. Der er mange kinesiske restauranter i London.There is many Chinese restaurants in London.2. Mange danskere tror ikke på djævelen.Many Danes do nok believe in devil.3. Han er aldrig hjemme om lørdagen og søndagen.He is never home at Saturday and Sunday... -
Community - ental/flertal?
ForumindlægEr ordet "community" et ental- eller flertalsord? -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Min mors cigarer
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal have oversat fra dansk til engelsk, men jeg kunne godt bruge noget respons og eventuelle fejl på den, så håber der er nogen der kan/gider hjælpe. Min mors cigarer Min mor ryger cigarer. Jeg hader lugten af cigarer. Cigarrøgen får mig til at hoste og giver mig hove... -
Mundtlig eksamen..
Forumindlægja sidder her og skal til fys A eksamen om en uge så skal nok til at komme i gang! men tænkte på om der er nogle gode fif til at læse op? er det bare noget med at skrive disposition til hvert emne? - og så selvfølgelig kende svarene...! -
Essay om Storby
ForumindlægHar lige skrevet en lille essay, ville høre om der er nogen som vil læse den igennem og rette eller foreslå noget andet?When I think of a ‘Big City’, I cannot help my self for associating it with two words, danger and the budding business opportunities, which occasionally grabs hold of a lucky pe... -
rettelse af tekst.......haster ...
ForumindlægHer er min tekst så (håber at i lige gider at kigge på den)\n\nMy group existed of 3 persons which were sebastian, Robert and of course my self. \nI will first of all like to start to tell that I have worked with Nora in a project earlier in my other subjects, but I have never tried to work with ... -
en bétte rettelse
ForumindlægSkyd mig hvis der er felj:-)But not more talking I’m busy, because now am going to Rise stadium playing football. On incomprehensible sure, The little club from series 4 named Rise, has gained get to the cup final, in the nationwide cup for clubs, where the opponents is the top team in the best D... -
Engelsk rettelse.
ForumindlægHej er der nogen kloge "englændere" der kan rette min stil, for fejl? tror ikke der er så mange, men vil gerne have en rettelsem og i må meget gerne sætte rettelserne i parantes, eller med streg under. Mange tak :) Immigration in England is not a new phenomenon. In the last century fo... -
Oversættelse.
ForumindlægJeg ved, at samme oversættelse er postet i en anden tråd, men den er efterhånden begravet, så jeg smider den her - den skal afleveres i morgen. I forhold til den anden tråd er der rettet i den, men jeg vil gerne bede de, der har mulighed for det, om at tjekke den igennem. På forhånd tusinde tak!E... -
Hjælp til oversætning fra dansk til engelsk! (8 linjer)
ForumindlægKære Studieportalen, jeg sidder her med en tekst der skal oversættes, jeg har lavet oversættelsen så godt jeg end nu kunne, men det kunne jo være der sad nogle kongruens-hajer derude, og kunne spotte en fejl, eller blot finde et andet svar eller anden løsning. På forhånd tak ;) Danske tekst der... -
stedord på engelsk - hvornår skal man bruge hvad?
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder med nogle sætninger, hvor jeg er i tvivl om hvilket stedord jeg skal bruge. Jeg har følgede valgmuligheder: some, any, somebody, anybody, someone, anyone, something,anything. He liked __ whiskeys, but not all. He does not want to have ___ to do with her. He did not sa... -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
adgangsgivende eksamen vs. specifikke adgangskrav
ForumindlægHar lige et "nybegynder" spørgsmål vedr. optagelse på en videregående udd. Hvis man kigger på optagelsekrav til mange af de videregående udd., er deres optagelsekrav en adgangsgivende eksamen og derudover specifikke fag bestået på et bestemt niveau. Hvis man nu har de specifikke fag bes...
