Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10961 til 10980 af 11183
-
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
At blive resistens overfor antibiotika
ForumindlægHej alle :) Jeg er nysgerrig på, om det er muligt for mennesket at blive resistens overfor antibiotika ved f.eks. at spise en genmodificeret kartoffel. Hvad ændrer sig indeni menneskets DNA der lige netop gør at man bliver resistent? og hvordan kan noget mad påvirke så voldsomt? Håber på hurtigt ... -
Fedtstoffer, upolær, polær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opskr... -
10. Klasse... Dumt?
ForumindlægHej, Som nogen nok ved så valgte jeg at tage 10.klasse for at løfte nogle karakter, så jeg i fremtid med nogenlunde sikkerhed kan komme ind på medicinstudiet... Men for et stykke tid siden hørte jeg nogen tale om, at 10. Klasse var for de ikke-egnet elever samt med at det var for mekaniker. For ... -
Klag over din karakter!
ForumindlægKlag over din karakter! Det er eksamenstid, og kampen om karaktererne er skudt i gang. Men hvad gør du, når din karakter er uretfærdig? 1. Ta´ initiativ Du har trukket en islandsk saga i dansk, og censor har givet dig karaktersmæk, selvom du udførligt redegjorde for samtlige 21 hovedpersone... -
Bøger til sygeplejestudet - alle semestre
ForumindlægHej :) Jeg sælger her bøger til hele sygeplejestudet. Det er ikke fuldt pensum, men der er omkring 50 bøger. Størstedelen af bøgerne er næsten som nye og er stort set ikke brugt. Bogliste: Medicinsk mikrobiologi og infektionspatologi - Nyt nordisk forlag Arnold Busck 2 stk. Fra Novice til ekspert... -
Hjælp søges:Engelsk oversættelse
ForumindlægDet haster -jeg har en oversættelse som jeg gerne vil bede om hjælp til at rette grammatisk fejl... jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe When the goal is raging agent But [the teacher] taught, like so many others who were close to the Danish-Bulgarian researcher that she woul... -
Dilemma
ForumindlægHej alle. Jeg beklager dette lange skriv, men jeg håber du/i vil læse mit opslag og sparre med mig. Jeg har ikke haft mulighed for at finde andre at sparre med, så jeg ville give det et forsøg herinde. Jeg studerer Økonomi (polit.) på KU og er på mit sjette semester. Situationen er den, at jeg ... -
Starte på universitetet
ForumindlægJeg skal til at starte på universitetet for at studere psykologi. Men jeg ved ikke så meget om det? Hvordan er det sammenlignet med det at studere på gymnasiet? Er det hårdere? Skal man være kvikkere, mere arbejdsom og er det svært at bestå eksamenerne, og hvor klog skal man være? Og hvor mange d... -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9.. -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha -
Får ansøgerboomet indflydelse?
ForumindlægHej! Jeg søgte ind på jura for flere måneder siden, da jeg blev mere og mere overbevist om, at det var det rette valg. Mit snit er på 8,0. Det kunne jeg så gange med en vis procentdel, husker ikke nøjagtigt hvilken, så det havnede på 8,6. Da kvotienten på AU, som er min eneste prioritet, var på ... -
Kommunisme
ForumindlægHej...Jeg sad og tænkte på "kommunisme", men jeg er ikke helt sikker på hvad kommunisme "går ud på"?er der en der kan redegøre for kommunisme?
