Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11621 til 11640 af 84813
-
Hjælp haster i en sinus relation!
ForumindlægJeg skal finde siden c, og vinkel C. Så begge er ukendte. Jeg ved ikke hvordan jeg regner hverken c ud, eller vinkel C da jeg ikke kender nogle af delene. Vinkel B = 75,2, vinkel A = 37,4, siden a = 15,2, siden b = 24,19 Hvordan regner jeg siden c, og vinkel C ud? -
Afstand dist-formel
ForumindlægHej Jeg har lært disse formler og linjens ligninger, men vil gerne vi, hvornår hvilken formel bruges i hvilket tilfælde? Skal til prøve så det vil være en stor hjælp, hvis jeg kan få nogle gode noter med evt en illustration som man kan kogge på som hjælp. Er der også nogle der kan hjælpe med hvir... -
Hvad får I
ForumindlægJeg har ligningen c = a*I / P, dette skal indsættes i v = I-P*c /D hvad får I??? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægBestem en forskrift der angiver antal computere C som funktion af prisen P.Er det så P(x)= ... eller C(x) = ...? -
tillægsord og biord
ForumindlægHej, har denne opgave for til onsdag - har ikke helt fået fat i det.. Det tykke er det som jeg skal rette (og har rettet... Our prices are extreme low. (tillægsord) Yes, they are very reasonable (tillægsord). We can promise you a surprisingly (biord) short time of delivery. We shall ex... -
Kildekritik
ForumindlægHvad er kildekritik? Og kan man lave en kildekritik indenfor fagene fysik og engelsk? -
bestem forskrift for parabel givet tre punkter ved hjælp af CAS-værktøj
ForumindlægHej. Jeg står med et problem jeg skal bruge T-inspirer CAS værktøj til at * bestem forskrift for parabel givet tre punkter. Men der opstår et fejl vær gang jeg trykke Enter. Opgaven: f(x)=ax^2+bx+c Grafen går igennem punkterne (-2,24), (2,4) og (5,52) Mine noter og hvordan læren ønsker at vi la... -
Begrænsninger af hjælpemidler til mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har et lille problem. Nogle af mine lærerer har sagt at man IKKE må have andres noter med til eksamensforberedelsen. MEN på undervisningsministeriets hjemmeside under emnet står der intet om denne regel. Se selv på nedenstående link.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/hjaelpe... -
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er... -
Oversættelse
ForumindlægHej...er der nogen der vil rette denne tekst for grammatiske fejl..på forhånd tak-What have you buy, as you was in London?-I have bought some CDs.-Buy you not any clothes?-Yes, I buy a pair of Levy’s jeans but I cannot find any cheap shops.-Found you not any discount stores?-Yes but they sell not... -
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog -
-13.6eV
ForumindlægHvordan er man kommet frem til, at der skal -13.6eV for at ionisere et hydrogen atom? -
Andengradspolynomium - Hvad er det?
ForumindlægHej Vi gennemgår i gymnasiet andengradspolynomium, og jeg forstår ikke hvad det er for noget? Er der ikke nogen der gider forklare mig hvad er det for noget og hvad det bruges til? -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Stx eller Htx
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at læse medicin, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX. Jeg elsker fagene fysik/kemi og biologi. HTX lyder spændende, men jeg har hørt at matematik niveauet er meget højt, så mon ikke det bliver for svært for mig, nu når jeg kun klarer mig mi... -
Hjælp til rapport omkring titrering af ascorbinsyre!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål som hedder: Bestem ascorbinsyreindholdet i den analyserede C-vitaminpille og sammenlign med deklarationen. Har prøvet og kigget på mine noter, og søgt efter det på nettet, har endda prøvet og spørger min lærer, men han nægter at hjælpe mig:... -
02 i naturgeografi - omeksamen?
ForumindlægDa jeg har læst en hel uge og taget mig en masse noter blev jeg godt skuffet over at få 02 til eksamen (c-niv 2.g) nogle ting var bedre end andre at komme op i og jeg trak ikke det bedste. Er det muligt at tage den samme eksamen i 3.g? Tak! -
matematik
Forumindlægi 9.x har eleverne noteret, hvor mange musikanlæg de har der hjemme 5,6,2,3,5,4,7,4,2,5,8,4,1,7,6,5,3,4,3,2 A- foretage en optælling B- hvlke oplysninger giver denne optælling C-hvad er det gennemsnitlige antal? begrund dit svar D-beskriv undersøgelsens resultater jeg er n p... -
Hjælp NG eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har været oppe til naturgeografi eksamen c? Hvordan kan bedst udnytte de ca. 24 minutters forberedelse? Og hvad er en god fremlæggelse da man kun har så lidt tid? Er der nogle herinde der har noter eller links til noget med: Pladetektonik, vandets kredsløb, la... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i biologi på c-niveau. Jeg er gået igang med forberedelsen, og har tænkt mig at læse det udgivede pensum igennem samt tage noter. Er der ellers andre,der har nogle ideér,til hvordan man kan forberede sig bedst muligt? Det skal lige siges,at det er en mundlig eksamen. På forhånd ma...
