Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 11701 til 11720 af 17507
-
HASTER! Fysik B Mundtlig Eksamen HTX!
ForumindlægJeg skal til Fysik B eksamen med 24 timers forberedelse i morgen. Jeg har ét problem. Jeg forstår simpelthen ikke de 'spørgsmål' man trækker. Eksempel: 'At fare gennem landskabet: Gør rede for nogle af de faktorer, der gør sig gældende, når I cykler af sted gennem et bakket l... -
Eksamensprogekt om enzymer og ioner.
ForumindlægHej jeg er pga. sjove regler på HF været nødtsaget til at skrive mit eksamensprojekt i hhv. Biologi C-niveau som jeg har haft i ca. 3 måneder og Kemi C niveau som jeg har haft i ca. 7 måneder. Det er lidt uheldigt eftersom jeg ikke føler mig specielt sikker i de fag, da jeg ikke har haft dem i s... -
Udledning af tilstandsligningen
ForumindlægHej. Jeg sidder og bøvler med en fysikrapport, hvor jeg ved hjælp af datamateriale fra tre forsøg jeg har lavet, skal udlede tilstandsligningen. Ud fra de forsøg jeg har lavet, har jeg fundet ud af: p ∝ V p ∝ T og T ∝ V Hvilket også kan skrives som: p = k * (1/V) p = k * T T = k *... -
Matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har nogle matematik spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af :-) Jeg skal regne dem uden lommeregner.. Appelsiner, 4 kr. pr. styk - skriv en regneforskrift for prisen som funktion af antallet af appelsiner, f(x) = ??? En bil kører 23 km på 15 min, gennemsnitsfarten er 92 km/t. Skriv en r... -
Npp, Bpp og respiration
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave en rapport omkring respiration og fotosyntese, hvor man putter vandpest og/eller danskvand i 8 reagensglas med vand og en indikator, og så se hvad der sker (enten respiration eller fotosyntese) - jeg er nok ikke den første, der har lavet det. Men i min diskussion sk... -
Resistans afhængighed af temperaturen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysik opgave, som jeg ikke helt er med på. Opgaveformulering lyder på: Resistansen i en lille spole af kobbertråd målles med et ohmmeter. En varmeplade med indbygget magnetomrør varmer et vandbad og dermed kobbertråden op. Under opvarmningen noteres 8-10 sammenhørende... -
entalpi
ForumindlægHej hej.Så er der atter en kemiopgave der er gået i hårdknude for mig. Håber der er en der kan hjælpe.Forsøg 1:I et lille plastikbæger fyldes fra måleglas 50 ml 1 M saltsyre.Begyndelsestemperaturen af saltsyren i bægeret noteres.(24,5 C)Ca. 30 cm. Magnesium-bånd vejes med en nøjagtighed på 0,001 ... -
Glukose- og glukagonkurver
ForumindlægNogle der har svar på disse opgaver? :) Opgaveformulering: I et forsøg undersøgte man betydningen af glykogendepoternes størrelse under langvarigt arbejde. Forsøgspersoner, som indtog en kulhydratrig kost forud for forsøget, havde fyldte glykogendepoter, hvorimod en fedtrig kost resulterede i m... -
"En protoncyklotron"
ForumindlægSidder her sen søndag og forsøge at lave fysik, hvilket indtil nu er gået rimeligt (håber jeg). Men men, nu er jeg stødt ind i følgende opgave, som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med:\n\n"En protoncyklotron kører med frekvensen 11,0 MHZ"\n\na) Beregn magnetfeltets fluxtæth... -
glukose- og glukagon kurver
Forumindlæghej håber der er nogle der kan hjælpe mig. indledning. I et forsøg undersøgte man betydningen af glykogendepoternes størrelse under langvarigt arbejde. Forsøgspersoner, som indtog en kulhydratrig kost forud for forsøget, havde fyldt glykogendepoter, hvorimod en fedtrig kost resulterede i mere end... -
FORSKELLEN PÅ INDUKTIV OG DEDUKTIV METODE???
ForumindlægHej, er blevet rigtig meget i tvivl om hvad er egentlig er forskellen på hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv metode, så håber at nogen kan hjælpe hurtigst muligt. jeg har forstået at man ved hypotetisk dekutiv metode opstiller hypoteser som derefter verificeres eller falsificeres ved hjælp a... -
HJÆLP! Det Haster meget!! NU!
ForumindlægJeg har en matematik aflevring til på tirsdag, og jeg kan ikke nå at se min matematik lærer, så vil høre om der ikke er nogen der vil hjælpe mig... jeg har fået en opg. i Matematik om perspektivtegning, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg skal finde to forsvindingspunkter også skal jeg tegne e... -
Lille oversættelse
ForumindlægNogen der vil tjekke min oversættelse. Skal aflevere den i morgen, så ville være rart hvis nogen gad kigge det igennem?Der er aldrig noget, der lykkes for ham There is never anything, he succeededDet lykkedes mig at overtale hamI succeeded in persuading himHan forsøgte at drille sin søster, og d... -
varmekapacitet og specifik varmekapacitet.
Forumindlæghej alle.Jeg har lidt svært ved at adskille disse 2 termer.For mig virker specifik varmekapacitet (c) utrolig logisk, i det det fortæller hvor meget vi skal opvarme f.eks. 1 kg vand for at hæve temperaturen med en grad.Men varmekapacitet (C) derimod virker utrolig ulogisk.I følge mine papire er d... -
lys
ForumindlægHej der er et forsøg vedrørende lys jeg ikke helt forstår. Forsøget hedder sammensætning af farver, opstillingen går på, at man har tre samme slags opstillinger med en projektør, en linse, og et farve filter.Projektøren sender hvidt lys ind i linsen, som ryger ind i et farvefilter ( enten rødt,bl... -
Hvad koster en ministerbil…?
ForumindlægSocialdemokraterne forsøger nu at købe sig til at få Ny Alliance og Naser Khader til at pege på Helle Thorning Schmidt som ny statsminister. I går var det de Konservative Helle forsøgte at bestikke til samarbejde ved at tilbyde ministerbiler. Sig mig, hvor lavt kan man gå. Politik handler om hold... -
Bestemmelse af saltindholdet i havvand
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skulle bestemme saltindholdet i havvand ved en fældningstitrering. Det gjord vi med både havvand fra tuborg Havn og Havvand fra Dragør Havn Her er udførelsen af forsøget: • Afpipetter 5,00 ml havvand og overfør til en 50 ml konisk kol... -
Hjælp please bestemmelse af saltindhold
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skulle bestemme saltindholdet i havvand ved en fældningstitrering. Det gjord vi med både havvand fra tuborg Havn og Havvand fra Dragør Havn Her er udførelsen af forsøget: • Afpipetter 5,00 ml havvand og overfør til en 50 ml konisk ... -
Deduktiv metode?
ForumindlægHej derude, Jeg skriver skal op i AT snart. Jeg har omkring tsunamien i 2004 og skal dertil yderligere forklare omkring deduktiv metode. For at give et eksempel på deduktiv metode, har jeg tænkt mig at medbringe nogle satelitbilleder af kysten ved Sumatra, hvor man kan se, at vandet først bli... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors...
