Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11721 til 11740 af 14099
-
Dansk synopsis, Hjælp!!
ForumindlægHej mennesker. Jeg skal aflevere, min dansk synopsis på tirsdag.. Problemet er bare, at jeg har glemt, hvad for nogle punkter der skal være??? Det til mundligt dansk. Har trukket emnet "det at miste" og novellen jeg har valgt er "min mors stemme, Pia Juul" -
Analyse af fattige i DK
ForumindlægHej :-) Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en samfundfags opgave hvor jeg skal give en analyse af børns liv i fattigdom med udgangspunkt i to kapitler. I disse kapitler er der en masse statistikker hvor der til hver statistik er beskrevet hvad statistikken viser. Jeg har lid... -
Romantikken
ForumindlægHvordan opstod romantikken, og hvorfor? Hvordan var den anderledes i forhold til andre perioder? -
Godt at have med? Dansk skriftlig årsprøve.
ForumindlægHejsa, vil høre til om der er nogen, der ligger inde med noget godt / notater mm. der kunne være nyttigt at have med til en dansk skriftlig prøve!? Mine notater fra året er forsvundet, så er rimelig åben for alt. Vi har bl.a. arbejdet med Jan Sonnergård, Villy Sørensen, reklame analyse, Gasolin, ... -
Landbrugsreformer og dansk demokrati
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at lave en fornuftlig problemformulering til dette emne. Jeg har fået udleveret kilderne: 1. Stavnsbåndet 1733 2. fællesskabets ophævelse 1776 + udskiftningen i Øster Stillinge 1796 3. Fæstegårdens til og fratrædelse 1787 + om... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Hjælp, nægtet oprykning til 3G.
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg står i den situation, jeg er blevet nægtet oprykning til 3g. Jeg lider af en depression men er en forholdsvis kvik pige. Hele 2g har været et kaos år for mig. Jeg har ikke haft det særlig godt, og har derfor haft meget fravær som resulterede i jeg kom på særlige vilkår. Do... -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
Pænere stemme?
ForumindlægHehe, jeg sad lige og tænke på noget. Hvilket godt kunne lyde sjovt. Men altså, har I nogle råd til at gøre sin stemme pænere? Og forskellige former for øvelser osv.? - Og ja jeg er sanger, og synes ikke så meget om min stemme. Desværre :P desuden "skælver" jeg også når jeg synger (lid... -
Forfatter biografi
ForumindlægJa.... Mit problem er at jeg skal skrive en forfatter biografi om Jesper Wung Sung. Altså jeg kan sagtens finde masser om ham, no prob. men jeg er i tvivl om HVORDAN jeg skriver forfatter biografi. Hvordan skal det se ud? Er der noget der SKAL med. Hvilke ting er MEGET vigtige at få m... -
Sokrates' anklage
ForumindlægHvad var det sokrates belv anklaget for mht. ungdommen? Hvad gjorde han ved ungdommen som han blev dømt for? På forhånd tak .. SVAR HURTIGT SKAL OP I MORGEN :D -
En der kan hjælpe til spansk??
ForumindlægEn der kan hjælpe til spansk?? -
engelsk rettelse
ForumindlægEn der vil rette denne her stil.. My name is Rikke. I am 19 years old. I came to Denmark when I was 9 years old. When I started school I started from 2.klasse. When we had English class I had another class to learn Danish. So I have not quite English respawn until I was in class 7. I s... -
Hjælp til simpel matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad b er på vedhæftet opgave? Jeg har fundet frem til at a, men er i tvivl om b er indsprøjtningen eller noget andet På forhånd tak. -
Engelsk stil... Igen
ForumindlægHej jeg har haft den her stil inde i et andet forum men nu har jeg rettet den så godt jeg kunne, og jeg vil gerne høre om der er andet jeg skal rette? Altså med grammatikken, stavefejl osv. På forhånd tak A day in my life I get up at six o'clock and the first thing I do is giv... -
SRP i Samfundsfag og Engelsk
ForumindlægHej dudes og dudeinder! - Jeg skal til at skrive SRP i Samfundsfag og Engelsk, men er i tvivl om, hvilket emne jeg vil skrive om. Jeg håber nogle af jer har nogle foreslåg, gerne noget der er aktuelt! :) Alle foreslag vil blive taget op til overvejelse! På forhånd mange tak for ... -
OL München 1972 - hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg skal finde nogle kilder der kan bruges til at skrive AT udfra, men jeg kan ikke finde nogen. Er der nogen der ved hvor jeg kan lede eller som måske ligger inde med nogen? Er desperat! -
Hjælp til DHO - emner
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til valg af emner, til min DHO. Jeg tænker på at skrive noget omkring historie og her er de emner som vi har haft om indtil videre: 1. Det antikke Athen 2. Kejsertidens Rom 3. . Danmark i Middelalderen 4 Den islamiske Verden - mødet mellem Øst og Vest 5. Europa i Op... -
Ligevægtsbrøken
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og prøver at få styr på ligevægtsbrøken. Jeg kan som det allerførste ikke forstå, hvad "den skal vise"? Ellers er mit spørgsmål: hvis vi har en ligevægtsbrøk med disse stoffer: K=[CO] [H2]3 / [H2O] [CH4] hvordan kan må få en værdi ud af denne brøk? ... -
Tretrinsreglen f(x)=0,5∙x^2-3∙x+4
ForumindlægHej derude jeg vil høre om i kan hjælpe mig med tretrinsreglen opgaven lyder: beregn ?f når f(x) = 0,5·x^2-3·x+4 Det kunne være fedt hvis i kunne forklare de forskellige trin men med min opgave som eksempel.
