Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11801 til 11820 af 14099
-
Hurtigere end lyset
ForumindlægHvordan kan det være, at hvis man rejser hurtigere end lyset , at man så teoretisk kan rejse tilbage i tiden(har jeg læst)? -
Hjælp til målestoksforhold
ForumindlægHusets gavl er tegnet i målestoksforoldet 1: 300 (1 til 300) På tegningen har huset en gavl længde på 4 cm. og et areal på 10 cm2. 1) Hvad er gavlensl ængde, i meter? 2) hvad er gavlens areal, i m2 Altså i virkelighedern? :D -
SRP- Emnevalg i samfundsfag
ForumindlægHej.. Jeg skal i morgen vælge fag til min srp men jeg er kommet lidt i tvivl om jeg ønsker at skrive i samfundsfag - engelsk eller samfundsfag - dansk. Det afhænger jo lidt af hvilket emne jeg vil skrive om. Jeg vil gerne som emne skrive noget med politik. Jeg har forskellige ideér men jeg ... -
Unge
ForumindlægJeg har en stil, jeg skal aflevere i morgen og har næsten intet skrevet. Jeg har ikke så meget erfaring om evnet og sidder lidt fast.. Stilen er om unge og druk. Har i et forslag om, hvad jeg skal skrive? -
Redegørelse af mRNA vaccine
ForumindlægHej. Jeg er lige nu igang med et opgave hvor jeg skal redegøre for vaccinens virkning og potentiale i forhold til bekæmpelse af Coronavirus (SARS-CoV-2). (Teori fra Biotek). Ville høre om nogen måske kunne hjælpe med dette og med hvad der kunne skrives iforhold til det, da jeg ikke helt kan få de... -
Socialistisk folkepartis socialpolitik
ForumindlægHeej søde mennesker.. Nogle der kan fotælle mig om SF's socialpolitik. jeg kan ikke rigtig find noget jeg kan brug på nettet. Taak på forhånd de dejlige mennesker. :-D -
Analyse af Trine Andersens Bestie Ballet
ForumindlægHej, Er der nogle der kan fortælle mig hvad novellen Bestie Ballet handler om, da jeg synes den er svær at forstå, og ikke rigtig giver nogen mening! På Forhånd Tak :) -
Matematik løsninger berigelser for 0, 1 eller 2 løsninger HJÆLP
ForumindlægOvervej for tilfælde 4, under hvilke betingelser der vil være 0, 1 eller 2 løsninger (sammenlign den kendte side a med højden på b og c. Tilfælde 4 = Vi kender vinkel A og siderne a og c -
grøn vækst
ForumindlægGrøn vækst:stigning/vækst i antallet af vedvarende energikilder såsom vindkraft, solceller, vandkraft osv. Er det ikke bare det? Tak på forhånd -
En nørd derude ??
ForumindlægHvordan kan man handle for at gøre noget ved klimaforandringer på lokalt, nationalt og globalt plan? -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej Hvad er det moderne gennembrud og det folkelig gennembrud, bare lige kort? -
SWOT ANALYSE HJÆÆÆÆÆÆLP meget vigtig,. jeg skal bruge den til eksame
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig en en swot analyse til revisor branchen.. jeg er gået i helt stå med at finde deres stærke og svageheder?? jerg skal bruge det til min eksamen på forhånd tak -
Hvad er årsagen til et meteornedslag?
ForumindlægHej alle! Jeg har en aflevering til om nogle dage, hvor jeg skal lave årsagskæder om Kridt-Palægogen-grænsen fra 65 år siden, hvor størstedelen af jordens arter uddøde. Men jeg vil gerne finde ud af, hvad årsagen til meteornedslaget var. Hvor kom det fra, og af hvilke årsag opstod det? Har brug f... -
Hvad medfører en drivhuseffekt?
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave årsagskæder til katastrofen på Kridt-Palæogen grænsen for 65 millioner år siden, hvor jeg på baggrund af meteornedslaget i Mexico har fundet ud af, at en drivhuseffekt medfører en stigning af temperaturen. Men hvad medfører temperaturstigningen så? Håber på at få hjælp. -
Valg af gymnasium: STX eller HTX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en 15-årig dreng, der snart skal til at vælge gymnasium. Jeg går meget op i skolen og vil gerne læse medicin efter gymnasiet, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HTX. Er der nogen, der kan hjælpe mig og har erfaring med STX eller HTX? Evt. nogen der læser medici... -
Yahya Hassan synspunkt
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde Yayha Hassan synspunkt -
Koffein
ForumindlægHvad kan man skrive omkring Koffein i idehistorie og bioteknologi kombineret. nogen gode kombinere ting, en analyase osv. noget jeg kan tage med. -
Hvordan man kan forkorte ens studieliv?
ForumindlægHeja Jeg vil gerne studere medicin i fremtiden på universitetet, men problemet er, at der er lang vej til at blive læge. Jeg vil rigtig gerne finde en eller anden måde at forkorte mine år enten på gymnasiet eller universitetet. Jeg kan dog ikke tage en HF, da den ikke opfylder de faglige krav de... -
FORSTÅR IKKE DET HER.
ForumindlægDu skal kort redgøre for samfundsudviklingen ca, 1850-19000 som forandrede og udfordrede eksisterennde kønsroller og moraler. Jeg forstår godt at jeg skal gøre regøre for noget men kan stadigvæk ikek forstå hvad. nogen som kan forklar hvad jeg skal gøre? :) -
Bogstavregning
ForumindlægHej, Jeg skal omskrive bogstavudtrykket, så der ikke indgår paranteser og reducer udtrykket mest muligt. Jeg er ikke helt sikker på om mine beregninger er korrekte og håber at en lige vil give sit besy med :) Udtryk et: 2 * (x + 4) * (1 - y) Jeg gange "2" ind på alle led: 2 * x + ...
