Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 11821 til 11840 af 17507
-
Smerte, SRO
ForumindlægJeg sidder og skriver SRO og forsøger at forstå den vedhæftede figur. Min undren ligger i hvor C-fibrene kommer fra. På figuren ligner det at Alfa-delta-fibrene er de eneste smertefibre forbundet med de sensoriske nerver, mens C-fibrene kommer ud af det blå og samles i rygmarven (hvorefter det g... -
pendulforsøg
Forumindlæghej vennerher en opgave for de rigtige hardcore fysikere. jeg fatter brikker. håber nogen kan hjælpedet drejer sig om et pendul.når man laver forsøg med pendul kan man ifølge matematikken forløbet beskrivesx(t) = A sin ( wt + ø) + cmen selvfølgelig passer dette ikke, da pendulet aftager med tiden... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen der har ideer til hvordan man oversætter. "Han ved at hun har hendes eget liv og at han kun er en brik blandt mange der alle forsøger at rive hende bort fra ham."Er weißt das sie ihre eigenes Leben hat und das er nur ein unter vielen Figure ist, die alle versucht sie von ih... -
pH i ækvivalenspunktet.
ForumindlægVi har 10 mL ascorbinsyre med styrken 0,1 M. Vi tilsætter 10 mL demi-vand. Dernæst foretager vi en potentiometrisk titrering, vi titrerer med NaOH 0,1M. Ækvivalenspunktet, her har vi tilsat 12 mL NaOH i det praktiske forsøg.hmm.. ja, det er det der 10 mL demi-vand der driller mig, at vi tilsatte ... -
Beregning af massen, hjælp
ForumindlægJeg har brug for hjælp til beregning af massen. Spørgsmålet er vedhæftet herunder. Håber nogle kan forklare mig, hvordan dette skal gøres. Har dog forsøgt mig lidt frem...: Diazolidinyl har en masse på 278 g/mol. Diazolidinyl urea har molekyleformen C8H14N4O7. Ved hjælp af det periodiske system... -
Please hjælp mig med dette spørgsmål !!??? :-(
ForumindlægSaccharose(almindelig sukker) har den specifikke drejning [α]20D=66,37 grader. dm-1*(g/mL)-1 a) 2,0 g saccharose opløses i demineraliseret vand til man har 100 mL, og opløsningen hældes derpå i en beholder, der er så lang, at lysvejen bliver 20 cm. Beregn drejningsvinklen for opløsn... -
stofmængde
ForumindlægHej, er der nogen af jer derude der kan hjælpe med flg 2 opg: Bestem den stofmængde Br2, og dermed overskuddet af Br2 ,der er ækvivalent med stofmængden af I2 ved hjælp af flg formel: Br2 + 2I- → 2Br- + I2 og: Bestem den stofmængde Br2 der er blevet tilsat ved starten af forsøget ved h... -
Acrobat Reader
ForumindlægHjesaeller Hejsa ;-)Nåmen jeg har et problem med at åbne opgaverne her på siden. Hvis jeg forsøger, kommer det et spørgsmål frem om jeg vil gemme på computeren eller åbne online. Uanset hvad jeg gør, kan jeg dog alligevel ikke se dem. Er det computeren(hukommelse el. andet) der er for lille? Jeg ... -
Kvantemodellen
ForumindlægI et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere energini-veau B, som ligger 0,216∙10-18 J over grundtilstanden. Jeg skal så bestemme bølgelængden... -
Fysik Haster.
ForumindlægHej, Hej :)I et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere energini-veau B, som ligger 0,216*10-18 J over grundtilstanden. Jeg skal så bestemme bølgelæ... -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægVær sød og hjælp en stakkels sproglig med at forstå en trinvis udregning af denne opgave.I(t)= 4,2+2,5 sin(50 pi t) t = eller større end nul Jeg har forsøgt at regne den på lommeregner men får nogle besynderlige tal (også selvom den er indstillet til radianer) Hvad gør man?? Kan du hjælpe mig på ... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har nogle problemer med en rapport der skal afleveres i morgen og vil derfor gerne have hjælp hurtigst muligt. Vi har lavet et forsøg hvor vi havde to stangmagneter pladseret på et skråplan, de var vendt så de frastød hinanden og da den nederste sad fast, fik den magnetiske frastødning den an... -
Vinkelspidser i en trekant.
ForumindlægJeg har siddet og kigget lidt på denne opgave, og kan ikke rigtig komme igang med den, opgaven følger her:Vinkelspidserne i trekant ABC ligger på siderne af to kvadrater, hvor B og C er midtpunkterne af siderne i kvadraterne. Bestem trekantens vinkler.Jeg har herunder forsøgt at skitsere opstilli... -
1,3,5-tribromobenzene
ForumindlægJeg har lavet en syntese og fremstillet 1,3,5-tribromobenzene. Nu vil jeg gerne undersøge produktet kvalitativt vha. TLC og kvantitativt vha. HPLC. Er der nogen der har gode ideer til hvilken eluent der kan anvendes? Til TLC har jeg forsøgt med ethanol, idet ethanol anvendes som omkrystalisations... -
Nitrering af phenol med NaNO3
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg til min SRP har forsøgt at nitrere en phenol ved hjælp af NaNO3 i stedet for HNO3. Men jeg kan ikke rigtig finde frem til reaktionsmekanismen mellem katalysatoren H2SO4 og NO3-. Er der nogen der ved, hvordan en sådan reaktionsmekanisme forløber eller i det mindste... -
KMnO4- ?
ForumindlægJeg har som mange andre i kemi et forsøg med jernuld. Alt dette er ikke noget problem. Mit problem opstår i at jeg ikke ser mig tilfreds med at udregne hvor meget fast stof man skal bruge for at lave 1.liter 0,02 M KMno4-.Hvis nogen vil være flinke at give mig en forklaring på hvordan man laver s... -
Mat opg
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med opgave 11 i fælgende sæt uden hjælpemidler. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0084NY.pdfJeg har tænkt på at skrive det op så M(1)=G(x)-F(x)M(2)=F(x)-G(x)og så argumentere med at arealet må blive det samme. Men jeg syntes bare det halter lidt med g... -
newtons 2. lov med varierende masse
ForumindlægHej, jeg sider og pusler med mit SRP men er stødt på en lille hindring. Jeg skal eftervise newtons 2. lov hvor massen variers. Jeg har lavet et forsøg hvor en vogn blev trukket af en flaske med sand i men hvor sandet løb ud ved konstant hastighed. Jeg har nu en masse måle resultater men ved ikke ... -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
1.g NV-kemi prøve
ForumindlægHej .. Vi er ved at afslutte NV grundforløbet og skal derfor op til en prøve i kemi. Det forsøg vi har lavet er gæring af glukose, hvor der så bliver dannet ethanol. Jeg har en problemstilling der lyder således: Hvilken sammenhæng er der mellem energi, klima og bæredygtighed. mine spørgsmål komm...
