Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11941 til 11960 af 14099
-
AT!! Hvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så?
ForumindlægHvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så? -
Sammenhæng mellem grundlov og systemskiftet
ForumindlægKære læsere Jeg har nu bøvlet med analysen i min DHO i snart 7 timer uden nogen videre aktivitet. I forbindelse med systemskiftet, har jeg valgt at analysere junigrundloven fra 1849 og den nuværdsgældende grundlov fra 1953 for at få et overblik over forskellen og den indflydelse som har påvirke... -
Novelle feedback haster!
ForumindlægHejsa! Jeg har skrevet en novelle, som skal afleveres imorgen. Jeg tænkte lige på om i kunne læse den igennem, og give mig feedback. Det skal være angående sproget, berettermodellen og genren (psykologisk novelle). Med hensyn til berettermodellen, har jeg skrevet, hvor de forskellige dele begynde... -
Eksternt Regnskab Seminar
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med seminar i Eksternt Regnskab og har nogle spørgsmål vedrørende hvad I synes der er vigtigt at have med i opgaven og hvad jeg kan undlade.. Problemet er nemlig, at min opgave er langt over de 12 sider, som den maks må være. Jeg skriver om den regnskabsmæssige behandling... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
Ernest Hemingway
ForumindlægVil blive meget glad hvis der var en herinde der kunne hjælpe med hvad man kunne skrive om i engelsk,i SSO hvis man har valgt at skrive omkring Ernest Hemingway?. Kan man tage et af hans romaner som er filmatiseret og sammenligne med en af hans noveller??. Jeg er meget blank så hvis der er e... -
Næsten intet nyt til den mundtlige eksamen - er jeg på røven?
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i AT på mandag, og jeg er begyndt at bekymre mig en smule. Da jeg for et par måneder siden afleverede min synopsis, var den meget grundig og ærlig talt virkelig god. Den fyldte dog 5-6 sider, hvilket giver mig problemer nu. Det er jo meningen at man skal bygge videre på ens ... -
At går over grænsen
ForumindlægHvad betyder at går grænsen for JER? Komme med jeres egne mening tak! -
Corona læring & motivation
ForumindlægHej folkens - jeg er i gang med at undersøge hvordan corona krisen påvirker menneskets & motivation og læring. Til det har jeg undersøgt de forskellige forsker vi har arbejdet med - vil hører om nogle kunne skrive privat så kunne jeg skrive hvad jeg er kommet frem til. Det betyder en del -
udtryk
Forumindlæg(a+2)^2-(a+1)^2= ... 2a+2 er det korrekt -
hov, glemt at bestille hue...
Forumindlæghej jeg har egentlig glemt at bestille en hue og bliver student her i næste uge.. findes der en butik man kan gå ind og få en eller? -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
Find fejlen i en sætning.
ForumindlægHej folkens. Skal lave en aflevering hvor man skal finde en, eller flere grammatiske fejl. Jeg har 3 sætninger som jeg ikke rigtig kan forklare hvad fejlen er og hvad der skal ændres :-). Så håber i kan hjælpe mig med det! Her kommer det: 1. Families in Europe are growing more poor because peopl... -
Hjælp to journaliststuderende
ForumindlægKære Studieportalen Vi er to journaliststuderende, som i øjeblikket prøver at finde på noget at skrive om i en stor opgave på skolen. Vores overemne er "Uddannelse", og et af kriterierne er, at historien ikke må være dækket i pressen før - Og det er svært. Derfor vil vi gerne høre jer... -
Analyse
ForumindlægJeg skal lave en diakron analyse af disse to tekster, kunne nogen hjælpe mig lidt da jeg synes det er ret svært? :/ -
Essay om mediernes manipulation
ForumindlægHey! Jeg skal skrive et essay om mediernes manipulation/magt/påvirkning, men jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg kan starte!? Håber i har nogle gode idéer ! Tak på forhånd! :) -
Sn1 reaktion !! Help lille spørgsmål
Forumindlæg -
Konsekvenser af USA's magt svækkelse
ForumindlægHej skal diskuter ud fra hvilke konsekvenser en svækkelse af USA magtposition ville føre til. Er der nogle som har gode råd? -
Teorier/begreber i samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg er pt. i gang med min SRP som så mange andre 3.g elever, men jeg er pludselig kommet i tvivl. Er disse samfundsfaglige teorier eller blot begreber?: idealisme, realisme, hård + blød magt, hegemoni og neo-konservatsime..
