Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12081 til 12100 af 17400
-
Bestem Δy for f
ForumindlægJeg har i en aflevering fået opgaven: Bestem Δy for f med udgangspunkt i x0, når 1) x0 = 1 og h = 1 2) x0 = 2 og h = -1 Der hører selvfølgelig en graf med til opgaven. Hvis nogen ligger inde med en simpel forklaring vil det virkelig redde min dag.. Tak! -
Fotosyntese tendenslinje
ForumindlægHej. Har fået en opgave til en aflevering hvor vi skulle måle fotosyntesens afhænighed af lys. Jeg har fået min svar således: Afstand (cm) 150 -100- 80- 50- 5 Antal bobler pr.m 9,6- 9,6- 11- 12,5 - 14- 17 Men hvordan kan det være at min tendenslinje kommer til at se således u... -
Vis, at hastighedsudtrykket med god tilnærmelse svarer til en første ordens reaktion med hensyn til sucrose for sucrosekoncentrationer under 0,02 M. Beregn h...
ForumindlægHej. Denne opgave volder mig lidt problemer. Jeg håber der er nogen som kunne tænkte sig at hjælpe mig. Jeg har selv lavet opgave a, men forstår ikke hvordan jeg skal få lavet b og c Jeg har lige lagt linket til opgaven her, for så er det muligt at de se dataer man skal bruge: file:///Users/mac... -
afslutningssætning
Forumindlægjeg skal skrive en god afslutningssætning til min dansk aflevering og vil høre hvilken der lød bedst: 1: husk nu, vold er aldrig løsningen men ord kan gøre meget mere end det. 2: til slut, så husk nu på, at ord kan løse meget mere end vold. hvis i har andre forslag/forbedringer, så tager jeg... -
finde x-værdien for: f(x) = g(x)
ForumindlægHej. I min afleveringen lyder en opgave: Løs ligningen f (x) = g (x) : x2 - 7x + 16 = x + 1 og efter flere forsøg får jeg nærmest fjernet x ? er der noget jeg har misforstået? jeg kan i hvert fald ikke lige se hvordan jeg skal få sat x alene? -
HJÆLP! (:
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til min matematik aflevering i matematik B. Jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal. Opgaven lyder: Bestem ?y, i hvert af de følgende tilfælde: f(x)=k f (x)=x f(x)=kx Håber I kan hjælpe. -
Monotoniforhold
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering, og jeg mangler at lave en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, er der nogle som kan hjælpe mig? Angiv definitionsmængde, nulpunkter, fortegn og monotoniforhold for f(x) =1/4x4-x2 Opskriv ligninger for eventuelle vandrette tangenter og angiv værdimæn... -
Fosfor og nitrat
ForumindlægJeg sidder lige med en biologi aflevering omkring søen, og vil bare lige høre hvorfor det er , at planter i en sø har behov for plantenæringsstoffer som nitrat og fosfat? Jeg ved godt at planktonalger optager dem, så de kan formere sig sådan så dyreplanktonet spiser det osv osv. Men hvorfor ... -
Fra Maple til PDF
ForumindlægJeg har lavet min matematik aflevering færdig på Maple, men hjemmesiden jeg skal aflevere filen understøtter kun PDF eller Word 2007. Jeg bruger en MacBook Pro 16" og har ikke muligheden for at downloade i PDF inde på Maple. Nogle folk der ved, hvordan man løser dette problem? Har prøvet al... -
Bestem røringspunktet/røringspunkterne
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave i en aflevering og har været syg , mens det er blevet gennemgået og kan ikke finde noget om det i min bog. Så hvis der var en der kunne forklares hvordan det skal gøres ville det være en stor hjælp. Tak på forhånd! Bestem røringspunktet (eller røringspunk... -
Beregn strømningshastighed i sm/h
Forumindlæghej jeg sidder og laver aflevering til i morgen, men er nået til en opgave som jeg ikke kan finde ud af, og har kigget i alle mine bøger. Så håber der er en der kan give en hånd. opgaven ser således ud. For at bestemme vandhastigheden i en kølevandskanal anbringes et vinkelformet glasrør i vandet... -
Procent
ForumindlægJeg arbejder med procenter i matematik og har et spørgsmål omkring procenter nu:) - Hvor mange procent af befolkningen boede i 2001 i København? I årene 2001-2005 steg folketallet i Danmark med 92193, mens folketallet i København steg med 3214. - I 2005 var folketallet i Danmark 5441405. ... -
Vektor
ForumindlægHej jeg er igang med en aflevering, og jeg er sidder fast i en opgave. I et koordinatsystem er to vektorer a og b give ved a=(3,t^2) og b=(-8,6) Jeg har prøvet mig lidt frem, og jeg har opstillet den som en ligning 0=(3-t^(2))*(−8+6), nogen der kan hjælpe mig videre herfra? -
retvinklet trekant
Forumindlæghar en opgave i en matematik aflevering jeg ikke helt ved hvordan skal løses På figuren ses en retvinklet trekant ABC, hvori A=60 grader og |AB|=15 . Endvidere er DE parallel med AB, og |DE|=10 . (a) Beregn |AD| og |BE| . Punkterne P og Q er midtpunkter af henholdsvis DE og AB. (b)... -
retvinklet trekant
Forumindlæghar en opgave i en matematik aflevering jeg ikke helt ved hvordan skal løses På figuren ses en retvinklet trekant ABC, hvori A=60 grader og |AB|=15 . Endvidere er DE parallel med AB, og |DE|=10 . (a) Beregn |AD| og |BE| . Punkterne P og Q er midtpunkter af henholdsvis DE og AB. (b) Be... -
retvinklet trekant
Forumindlæghar en opgave i en matematik aflevering jeg ikke helt ved hvordan skal løses På figuren ses en retvinklet trekant ABC, hvori A=60 grader og |AB|=15 . Endvidere er DE parallel med AB, og |DE|=10 . (a) Beregn |AD| og |BE| . Punkterne P og Q er midtpunkter af henholdsvis DE og AB. (b) Be... -
30x + 15y – 5z (sæt fællesfaktor uden for parentes)
ForumindlægHej Jeg har fået noget omkring at sætte fællesfaktor uden for parentes i en aflevering. Jeg har ingen idé om hvad det vil sige, men efter at have søgt lidt på det har jeg en idé ved bare ikke om den er rigtig. Opgaven lyder: 30x + 15y – 5z Jeg har fået resultatet 5(6x+3y-z... -
Differential problemer :/
ForumindlægHej folkens :) jeg har et problem med min matematik aflevering. jeg skal bestemme monotoniforhold, maksima, minima samt saddelpunkter for funktionen f(x)= 1/3x3 - 3x2 +4x-3 1/3 skulle forestille en brøk altså en tredje del. håber der er nogen der kan hjælpe mig med det her tak :) -
Eksponentiel funktion og Fordoblingskonstant
ForumindlægHej studieportal, jeg sidder med en opgave til min matematik aflevering. Den lyder følgende: En eksponentielt voksende funktions graf går gennem punktet (7.200) og fordoblingskonstanten er 8. a. Bestem forskriften for funktionen b. Bergen f(15) og f(23) Skal man så ikke bruge formel... -
hydrogenperoxidindholdet i oxydol?, et kemi geni der kan hjælpe?
ForumindlægHej .. Jeg er fuldstændig gået i stå med min kemi aflevering. Så skal bruge et kemi geni som kan forklare mig hvordan jeg skal gøre.. og da jeg ikke er særlig god til kemi må det gerne skæres helt ud i pap.. ellers forstår jeg ikke en bjælle af hvad jeg skal gøre.. Så hvis der er noge...
