Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12141 til 12160 af 127115
-
Forberedelse
ForumindlægHey Hvilken strategi vil i anbefale man gøre brug af ved skrive dagene? altså hvordan man starter fra punkt til punkt...f.eks. hvis man starter med Indledningen og derefter abstract... men er dog i tvivl hvordan jeg skal komme igennem det..nogen der kan hjælpe? -
roser til eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Giver man drenge (sådan i alt almindelighed) en rose/roser til den sidste eksamen. I så fald hvad med de nye blå roser????Er lidt i tvivl om jeg skal give min kæreste en rose, eller om det er for plat. -
samfundsfagsstatestik...
Forumindlæger der nogen der ved om man skulle bruge samfundsstatestik bogen sidste år til samfundsfag skriftlig eksamen.... -
oversættelse haster
Forumindlægverdens ældeste tegneserie findes i byen Bayeux i Normandiet.. den er udstillet i et imponerende museum, hvor hele historien bliver fortalt ved hjælp af lysshow, film og plancher før man bliver sluppet ind i den sal, hvor selve mesterværket hængerDen lange udstillingsmontre belyses af et stort a... -
Essay
ForumindlægHejsa, jeg er lige begyndt i 1.g her efter sommerferien, og må indrømme at kravene er forholdsvis høje. Vi har fået stillet den opgave, at skulle skrive et essay om stort set alt, så længe det ligger inden for dansk fagets falige pensum. Jeg ville meget gerne skrive om propaganda i det 21. århund... -
International politik
ForumindlægI samfundsfag er vi i øjeblikket igang med at skrive om Irak!Min problemstilling lyder: "Forholdet mellem USA og EU".Altså jeg skal skrive om dette forhold nu, og i fremtiden!Jeg vil gerne hører om I har nogle tips, eller bare noget, som I gerne vil bidrage med! Da det kunne være alleti... -
Beregning af specifik smeltevarme
ForumindlægSpørgsmål - jeg skal beregne den mængde varme, der skal tilføres for at opgave en jernterning til smeltepunktet. Og beregne hvor lang tid det tager en CO2 laser med effekten 8 kW at opgavrme terningen til smeltepunktet. Jeg har fået oplyst at jernterningen er på 1 cm3 med en starttemp. på 20 grad... -
indfør klassetrin i profilen
ForumindlægJeg synes, at det ville være en rigtig god ide, hvos man indførteen bjæle der hed klassetrin, som så ville skifte år efter år, hvor man skulle indsæte sit klassetrin.Det er ret rart at vide hvilket fagligt niveau folk er på, når de spørger om hjælp."Det er det kommentarer er til for"! M... -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
bevis(induktionsprincip)
Forumindlægheej..da dette med beviser er helt nyt stof for mig har jeg brug for hjælp til i hvert fald at starte..opg lyder således:vis at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2+2^2+3^2+...+n^2 = 1/6n(n+1)(2n+1)dette skal gøre vha. induktionsprincippethint? -
Gallipoli
ForumindlægDet var på den tyrkiske halvø russerne i 1915 og 1916 angreb Østrig-Ungarn i Karpaterpassene.(Idag Istambul) Har lige et par spg.Var det de ØST-Østrigere der var i kampen her?(Senere kom tyskerne jo, og reddede østrigerne fra russerne, tyskerne overtog ansvaret for krigen)Hvad lavede Østrigerne s... -
Stress
ForumindlægFor mange lektier for meget stress. Jeg går i 2g-. Og med den nye reform i hånden er alting så hulens svært, og bliver sværere næste år. Jeg har valgt... Naturvidenskabelig retningen, men er der forskel på hvilke retninger..!? Eller er der nogen der kender til dette? -
Case eksamen 2007 Hjælp søges
ForumindlægJeg er gået lidt fast med lige det spørgsmål, nogen som kan hjælp? Hvordan kan den lave ledighed blive et problem for dansk økonomi? Du bedes bl.a. berøre lønniveau, inflation og konkurrenceevne. -
Essay
ForumindlægHvordan laver man en essay på engelsk? giv en god forklaring evt, begrundelse Tak på forhånd :) -
Rotation omkring massemidtpunkt
ForumindlægHvorfor er det, at når man skubber til et udstrakt, rigidt legeme, at det så altid vil give sig til at rotere omkring dets massemidtpunkt. Hvilke ligninger siger, at det må være sådan? Se for eksempel på tegningen, hvor jeg har tegnet en "pind" i det ydre rum. Skubber du til den vil ... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
Hyggeopgave - fysik nr. 2
ForumindlægVi tager lige en opgave til, til dem der simpelthen ikke kan få nok af studieportalen i dette vamle og lumre vejr. Denne opgave er ligeledes fra en eksamen i RUC's breddefysikkursus. Denne er lidt mere lakrids end den første. "For at beskytte dørhængslerne er det god tømmerskik at plac... -
Hvordan til DVI-fil (*.dvi)
ForumindlægHejsa, Jeg har skrevet lidt koder i TeXniccenter og har gemt det som LaTex dokument, men for at jeg kan få Yap til at læse det skal det konventeres til en dvi fil, men det ved jeg ikke hvordan man gør. Er der en der kan hjælpe? Hilsen Rasmus -
MATEMATIK STX 09
ForumindlægUndersøg, om f(x) = e^4x - 2x^2 - x - 1/4 er en løsning til differentialligningen dy/dx = 4y + 8x^2 Jeg har svært ved at finde ud af hvordan man regner den ud? er der nogen der kan hjælpe?
