Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 12141 til 12160 af 19198
-
Oversættelse
ForumindlægTysk aflevering til i aften. Jeg kunne godt buge lidt hjælp. Jeg har oversat følgende, og kunne godt bruge nogle rettelser. Jeg vil gerne bo i København. Jeg synes at storbylivet er meget attraktivt og skønt, fordi alt er i nærheden og der er altid noget at lave. Den har masser af butikker, hvor ... -
Nazist/racist?
ForumindlægHej Studi.Jeg sidder lige og er ved at læse op til tysk eksamen og faldt over dette spørgsmål, mens jeg læste et referat af filmen "American History X":Hvad er forskellen på en nazist og en racist? ER der overhovedet nogen forskel?Jeg har prøvet at søge lidt hist og her, men fandt egent... -
Spørgsmål til præpositioner
ForumindlægJeg er bare lidt i tvivl om hvilken kasus ordet "Liebhaber" skal være i denne sætning: Die junge Frau schreibt an ___ ehemaligen Liebhaber (m). an kan jo både styre akkusativ og dativ. Hvilket af dem i dette tilfælde? OG Hvordan siger man "om bag" på tysk? F.eks.... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ... -
Kort oversættelse
ForumindlægHej :) Er der nogle der vil rette min tyske oversættelse? Dansk: Historien handler om to veninder, og den foregår i 1933. I det år kom Hitler til magten, han blev rigskansler. De to hovedpersoner hedder Esther og Susi. Esther er jøde, derfor må hun og hendes forældre udvandre. De for... -
Sætninger
Forumindlæg2. Analyser og oversæt til tysk: 1. ,,Berliner Weisse” er en drik, som består af øl og limonade ,,Berliner Weisse” ist eine Getränk, auf die besteht Bier und Limonade. 2. Ikke alle turister, som kommer til Berlin, kan lide denne drik. Nicht alles turisten, zu der Berlin kommen, kann lieben ... -
En lille sætning - i tvivl
ForumindlægJeg har skrevet følgende (taget fra min stil): "Problemer med skole, forældre, venner osv. Jeg forstår det fuldt ud." På tysk: "Probleme mit Schule, Eltern, Freunde und so weither. Ich verstehe sie voll und ganz."<span lang="EN-US" style="font-size:12.0pt;lin... -
Analysetegn
ForumindlægHey alle.Jeg har i længere tid haft nogle problemer med analysetegn, altså at analysere. Jeg kan sagtens finde subjekt og verballed i en sætning, men når det kommer til subjektsprædikat, genstandsled og bølge stregen (Som jeg ikke lige kan huske hvad hedder) får jeg problemer. Jeg kan ganske enge... -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
STX - Hvilken linje?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ... -
hjælp til rettelse (fortsættelse)
ForumindlægArh ville være så nice at få rettet det sidste tysk, så jeg kan aflevere min i forvejen for sent afleverede tyske stilEr (kan godt se, at det er en god ide), dass sie reist, aber er will sie/ihr nicht verliere. Er versteht nicht, dass (hun skal være væk så lang tid), er glaubt, dass es nur ein pa... -
En meget lille oversættelse!
ForumindlægDansk: Det gjorde meget ondt på hende, da han bukkede sig dybt over tallerkenen. Der gik det op for begge partnere, at de rent faktisk havde løjet overfor hinanden på forskellige måder under deres lange 39 års ægteskab. Inderste inde vidste han udmærket godt, at hans kone har bemærket tyveriet, m... -
OSO
ForumindlægNogen der ved hvordan man kan blive Professor i fysik??? Hvor lang tid tager uddannelsen ?? Hvad laver en Professor osv...! Skal nemlig skrive om en Professor i min OSO opgave! Obligatorisk Selvvalgt opgave! -
Engelsk B: Mundtligt eksamen (STX)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen i engelsk. Jeg har nogle spørgsmål vedr. eksamen. - Hvordan kan man bedst forbedrede sig? - Hvad lægger censor vægt på? - Hvis du har prøvet at være til engelsk eksamen, så må du gerne dele dine erfaringer. Hvis der andre ting, så bare kom med ... -
Hvad er det periodiskesystem?
ForumindlægHej Kan I forklarer til mig, om hvad er det periodiske system ??? og hvis kan også forklare hvad er klorider , fordi jeg kan ikke finde noget information om den og jeg har ikke fåret nogle fra skolen , fordi jeg ny i min skolen . mange tak -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
Er der nogle genihoveder??
ForumindlægHej er der nogle genihoveder til tysk... som har lyst til at oversætte en lille dansk tekst til tysk.Jeg er personlig selv enorm dårlig til tysk, jeg ville meget gerne give et forslag, men er så dårlig at jeg ikke engang selv kan komme med én. Men jeg derfor slået nogle ord op i ordbogen. Håber v... -
Adolf
ForumindlægHeeej. Jeg er virkelig dårlig til tysk, så det ville være lidt fedt, hvis der var en der kunne rettte min oversættelse. på forhånd tak :D Oversæt I 1900 sendte faderen Adolf til den videregående skole i Linz. Han blev aldrig nogen god elev, og hans skoleresultater var utilfredsstillende. Han bl... -
Feedback på oversættelse
ForumindlægHalløj på Studieportalen. Jeg er begyndt på at have Tysk B på aftenskole, og jeg har nu lavet den første aflevering. Vi skulle oversætte en kort tekst, og jeg vil blive glad, hvis I vil hjælpe mig med eventuelle fejl i min tekst. Jeg har ikke haft tysk siden folkeskolen (tog HTX), så jeg er ikk... -
Øst- og Vestberlin
ForumindlægHej Jeg sidder netop i min 24-timers forberedelse til tysk eksamen på B-niveau. Jeg har trukken en tekst af Friederike Grensemann "Die Russen sind da" og en artikel "John F. Kennedy besucht Berlin". Den første tekst handler om tiden lige efter 2. verdenskrig, april 1945, og om...
