Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 12541 til 12560 af 22496
-
Kort digt
ForumindlægBonjour! Er der nogle der ville se på dette digt og hjælpe mig med hvad det betyder på både på dansk og fransk? Jeg har selv noget jeg har fundet frem til. Håber De ville rette på mig. :) På forhånd tak. "C'est l'histoire d'un mec qui tombe d'un immeuble de cinquante étag... -
Haster - oversættelse
ForumindlægHeej .. er der ikke nogen der gider rette oversættelsen ?? På forhånd taak :D Fransk: Mads a 19 ans. Quand il a eu son baccalauréat, il n’avait plus envie d’étudier. Il voulait gagner de l’argent pour voyager en France. Un jour, son amie française lui a daigné cela conseil : « Tu peut améliorer... -
rettelse af lille oversættelse
Forumindlæghej vil nogen rette det allerede oversatte og evt. give et bud på den sidste sætning. på forhånd tak for hjælpen. Camille er en glad pige, der vokser op hos Eliane, en smuk fransk kvinde. Camille er af indokinesisk oprindelse, men hun kan godt lide livet i den rige europæiske overklasse. Da h... -
Oversættelse
ForumindlægEr dette oversat korrekt? eller en som vil smide en kommentar eller 2 til det. Vi tilbringer ferien i Paris.Nous passons les vacances à Paris.Vi betragter bilerne: der er mange på gaderneNous regardons les autos: Il y a beaucoup dans la rue.Politibetjentene hjælper børnene, når de går over gadenL... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Finpudsning og smårettelser i oversættelse.
ForumindlægNåede desværre ikke at lægge den ind i weekenden. Men ville være rart hvis nogen havde mulighed for at kigge/læse den igennem her i aften og muligvis pege ud hvis der er fejl i bøjning, stavning eller andre katastrofer :) Det sidste har jeg haft lidt besvær med. Mange tak... :) L’éspisode... -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
Nogle der vil kigge på denne tysk oversættelse, da jeg har svært ved sproget?
Forumindlæg2. In den letzten Jahrzehnten ist die Umweltverschmutzung ein grosses Problem geworden. Zum Beispiel ist chemischer Müll mehr gefährlich geworden. Es ist jetzt mehr schwierig sauber Trinkwasser zu geworden, und viele ist krank geworden, weil den Luftverschmutzung ist schlimmer geworden. Wenn die ... -
Feudal vs stænder
ForumindlægHej hvad er det helt præcis forskellen er på det feudale samfund og stændersamfundet? På forhånd tak -
Imperialismen og den 1. verdenskrig 1870-1914
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig noget om hvad imperialismen er og hvornår den kom? Og derudover vil jeg gerne vide noget om 1. verdenskrig og dens forløb -
Resume af filmen L'Indochine
ForumindlægL’histoire «L’Indochine » traite d’une femme blanche et une fille asiatique et l’histoire se passe en Indochine que le titre indique. La femme s’appelle Eliane Devries et elle a adopté la jeune fille qui s’appelle Camille. En ce qui concerne les parent de Camille ils ont péri dans un accident. El... -
kildekritik
ForumindlægHej, jeg har lige været op i At-eksamen. Jeg vil bare spørge om. Er der forskel mellem børnehistoriebøger og historiebøger for børn? Jeg tror at jeg har misforstået noget. Og må man ikke bruge "historie bøger til børn" som kilder til en historie, hvilke var bekræftet af historier fra fo... -
Rettelse af franskaflevering
ForumindlægJeg vile blive meget glad hvis jeg kunne få lidt gjælp til rettelsen af min franskaflevering: A.Il est huit heures est demie. Hélène se trouve dans une voiture devant une prison dans une banlieue de Montréal. Elle attende Julien impatientement, qui jusque a passé huit mois au prison. Elle le voit... -
En god film
ForumindlægHar fået en ret simpel opgave, skal bare se en film jeg selv vælger og anmelde den, men er helt blank. Nogle forslag til en god film? (GÅR I 2.G) Tak på forhånd (: -
Futurisme og Surrealisme.
ForumindlægJeg skal finde et futuristisk eller et surrealistisk billede på nettet, som jeg skal fremlægge for klassen imorgen. Nogen ideer om hvor jeg skal lede? Helst med lidt info omkring billedet. -
Nogen der vil kigge på dette?
Forumindlægnogen der vil kigge på denne oversættelse? Mariages interracial ou marriages mixtes: En comparison des États-Unis, le Canada donne l’idée d’être un paradis libre de préjugés, ou peuples de toutes couleurs, confessions ou d’origines éthniques vivent en harmonie. Réellement, le gouvernement du Ca... -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Essay
ForumindlægHej folkens. Hvad er et essay helt præcis? Hvad skal det indeholde? Og er der nogen som har nogle essays om hovedemnet lykke, som jeg kunne læse og bruge som inspiration, hvilket kunne være meget brugbart. På forhånd tak. -
vigtigt, hjælp til præpositionsled
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig dette: Jeg skal i nogle sætninger finde præpostionsleddet og så indsætte "en" eller "y". Forstår slet ikke hvordan jeg skal gøre det. Her kommer en sætning: Il ne s'intéresse pas à la politique. à la politique er præposition så meget for... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og...
