Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12581 til 12600 af 14099
-
AT Lord of the Flies
ForumindlægHeey sidder lidt fast, håber der er nogle, som kan hjælpe. Jeg prøver at begrænse mit enme i mit afgørende AT forløb "Rejser – opdagelser, forandringer og ny viden". Jeg har valgt at have om bogen "Lord of the Flies"/"Fluernes Herre" og mangler lidt inspiratio... -
Twilight. -muligt SSO emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge et SSO emne inden fredag, hvor deadlinen udløber. Jeg har ikke haft en lang række idéer, men en af idéerne var måske at skrive om Twilight. -altså bogen (bøgerne) -ikke filmen. Jeg skal skrive SSO i engelsk. Havde lidt forestillet mig, at man kunne skrive om vampyrens udv... -
help - kloge hoveder til modeller ?
Forumindlæghej, jeg skal til at skrive SRP i Afsætning og IT som bifag. IT delen har jeg styr på. men vedr. Afsætning kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit emne handler om ekspansion på det nordtyske marked. mit problem er at jeg mangler modeller som ikke står i mine bøger, da det jo ville give lidt ekstra k... -
3 Digte.. Har du lavt dem?
ForumindlægHej.. Jeg skal give en sammenlignende fortolkning af disse 3 digte.. Er der nogen der er bekendte med nogle af disse digte? Og kan I hjælpe mig med nogle hints, og muligvis pege på en "rød tråd", der er går gennem alle 3 tekster.. Håber nogen kan hjælpe, da det har taget en del tid at s... -
Danskere i krig
ForumindlægGoddag. Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer. Vi har valgt delemnet "Danskere i krig", og skal her snart i gang med en problemformulering. Jeg vil gerne have hjælp til andre "hovedpunkter" til mit emne. Lige... -
Gymnasiet
Forumindlæghey..Help!! hvad er forskellen på gymnasiale uddannelserne?(gymnasiet, htx osv.)hvem er de typiske elever der vælger dem?hvorfor er der nogen som ikke forstår gymnasie kulturen, selvom de ikke er dumme?ps.forstår ikke rigtig det sidste spørgesmål, men skal svare op det.TAK -
Fødselsdag
ForumindlægHej, Min lærer siger at man i Danmark fejer anderledes fødselsdag end i tyskland. Er der nogen der kan fortælle mere konkret. Altså for de gaver? lagkage? eller er det bare helt lige meget nå man har fødselsdag. hvis i kender en hjemmeside om det, må i meget gerne sætte det ind. Eller... -
sammenligning..
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave sammenligne konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket land ville være mest relevant at sammenligne Danmark med? -
Problemregning på computer. Hvordan?
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at lave mine problemregninger på computer fremover, da jeg er meget langsom til at skrive ind (og så får et 7-tal for det). Problemet er, at jeg ingen ide har om hvilke programmer man bruger. Bruger man Word eller Excel? Og hvordan laver man kvadratrodstegn osv.? -
klage om 3 g's opgave
ForumindlægHej..Vi har lige fået vores opgaver tilbage idag, men desværre gik det ikke så godt som forventet.. Kan det egentligt betale sig at klage..? Er der nogen, der kan hjælpe mig, for jeg har nemlig fået et 7 tal i min opgave, men jeg føler klart at den er til mere. Hvis det er, så ville jeg blive gla... -
Hue og hva' så??
ForumindlægGod aften folk! Går rundt og er lidt snot forvirret over "al den frihed" jeg lige om lidt skal manøvrere rundt i = sabbatår... Jeg aner ikke, hvad jeg skal, så jeg ville bare høre om der er nogen, der har nogle inspirerende forslag!!?? Det ville være meget rart! Sara -
hvad siger I drenge?
Forumindlæghej folkens, jeg ved at det er et lektiehjælpssted men jeg spørger alligevel:)Jeg vil gerne spørge drengene om dette passer:Når en dreng er forelsket i en pige og han ved at det umuligt at få hende, vil han så prøve på at gøre hende jaloux nok til at hun til sidst går med til det???(Altså i mine ... -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku' jo' være super lækkert.Mette -
Avisernes holdning
ForumindlægHej alle,I må lige hjælpe mig engang...Hvilke aviser har hvilke politiske holdninger?? Evt. placeret i forhold til hinanden..Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!#Daniel -
Tysk årsprøve/eksamen?
ForumindlægHeY, nu er det sådan at jeg snart skal op til tysk årsprøve (1.g)... Er ret nervøs for det :-STænkte på om der er nogen der kan give mig et eksempel på, hvordan et tysk spørgsmål kan se ud? (altså det som man trækker)og et eksempel på en god sætning man kan bruge som indledning? Hvad forlanges de... -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska... -
Glucose
ForumindlægBenedicts-opløsning bliver i en del forsøg brugt til påvisning af glucose i forskellige madvarer. Mit spørgsmål går på, hvordan de to reagerer med hinanden, og hvorfor? -
AT, Samf + religion?
ForumindlægHej:) Er det muligt at skrive om emnet: "Det danske samfunds integration af muslimer" i AT-projektet? Aspektet med rejser ville indgå i det element at disse flygtninge rejser fra en østlig kultur til den vestlige kultur , mens aspektet med forandring ville behandle emnet, om hvordan sam... -
SU regler - hvordan er det lige?
ForumindlægJa jeg er en HA(almen) studerende på ligeom lidt 2.semester et studie jeg egentligt er meget glad for - det er spændende og faktisk meget af det jeg gerne ville. Jeg dog kommet på den ide jeg måske egentlig gerne ville være advokat, men da jeg har ca. lige stor interesse i begge dele ville jeg ... -
HJÆLP: Appetitregulering?
ForumindlægHej derude :o) Jeg er igang med at skrive en SRP opgave om fedme i USA og har fået under min redegørelse et punkt der hedder: Der ønskes en redegørelse for appetitregulering, og en diskussion af hvorfor reguleringen ikke virker hensigtsmæssigt hos svært overvægtige personer. Jeg ved alle...
