Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12581 til 12600 af 84813
-
Eksamensspørgsmål - differentialigninger
ForumindlægJeg er lidt i tvivl i dette spørgsmål, i forhold til den første linje med at redegøre for graf og froskrift. Er det generelt bare som vækstmodeller ? Fordi jeg kan hverken finde eller huske disse som nogle vi har gennemgået i differntialigninger ? -
Sinusrelationer. Haster!
ForumindlægHåber meget på hjælp, sidder med en opgave til i morgen og kan ikke finde mine gamle notater. Hvilke sinusrelationer skal jeg bruge i en trekant hvor siderne a og c samt vinkel A er oplyst? Opgaven lyder på at skulle finde siden b Håber nogen kan hjælpe! -
Stor opgave.
ForumindlægVi skal her til Jul igang med at arbejde med en stor selvvalgt fysik opgave, der omhandler de emner vi har haft i år. Jeg er selv meget interasseret i fysik, og vil da gerne forberede mig på denne opgave.. men her kommer mit problem:Hvilken opgave er oplagt at lave? Jeg syntes det kan være svært ... -
Kosmisk stråling
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive AT-synopsis i fagene dansk og fysik - min synops er baseret på et viden omprogram om rejser til rummet. Mht. dansk delen går det super med at får skrevet stik ord:) men fysik delen er ikke nær så nem! Jeg har valgt at fokusere på kosmisk stråling men ved ikke helt... -
VIGTIGT! A-FAG
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Medicinstudie
ForumindlægHej allesammen, sagen er den at jeg efter sommerferie skal starte på medicinstudie i AU og er rigtig spændt på at begynde. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I/du vil hjælpe mig med at besvare. Sagen er, at jeg aldrig har været den skarpeste kniv i skuffen til faget fysik på gymnasium, ... -
Cosinus og areal
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med denne opgave håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak:) I trekant ABC gælder BC = 2, AB og AC = 5/2 AB. a) Bestem cos(C) Her har jeg brugt formlen: Cos(C) =a^2+b^2-c^2/2xaxb Så har jeg sat tallene ind: Cos(C) = 2^2 + 2,5^2 - 2,5^2 / 2x2x2,5 = og har f... -
Engelsk!! HJÆÆLP!!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om de her 2 sætninger. Hvilke af dem er rigtigt? 1. She do not love her son 2. She doesn't love her son. eller er ingen rigtige? Hvordan skal man sige det? -
the man who loved flowers
Forumindlæghej er her nogen der har læst novellen the man who loved flowers, som kan fortælle mig buskabet i teksten og generelt hvad kan man sige om sådan en underlig novelle...??og hvis der nogen der har noter dertil, vil det være super ??? -
Eksamen ?
ForumindlægHej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ? -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Lille oversættelse + bud
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have hælp til at oversætte; I hvert fald hvis medierne afspejler virkeligheden. Sportstjerner og berømtheder fra fjernsynet der bliver dyrket som helte, og ikke mennesker der kæmper for politiske sager. Mit bud; "i hvert fald" if the media reflects the truth... -
Rette en oversættelse
ForumindlægThe title ”Whose Life is it Anyway” is a title which gives us something to think about. It is a very interesting title because it catches the reader’s attention. All your minds are flying around in your head and the question “Whose Life is it Anyway?” is trying to be answer. Is it Ken’s, the fami... -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par... -
Isolering af vinkel i en formel
ForumindlægEr der nogle, der kan isolere "Vinkel" i denne formel og illustrere, hvordan man isolerer den:Pilhøjde = Cirkel.ydre.radius*(1-cos(Vinkel/2)) -
Vektorer
ForumindlægEn der kan hjælpe mig?? http://peecee.dk/?id=18228 -
Pythagoras
ForumindlægHvorfor kan pythagoras' sætning kun anvendes til retvinklede trekanter? -
Korrekt?
ForumindlægNogen som vil se om det er korrekt, da jeg er lidt usikkker. Den korrekte version er den danske. Dansk: The Shining Mountain er et moderne eventyr om en far, der vil have, at hans datter skal være ligeså hårdfør, stolt og stærk, som han er. Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i S... -
Kommentar !! ER DER FEJL?
ForumindlægEr der fejl i teksten? Why do parents at nearly every school shooting say they “never thought it would happen here”? It is because many of them float their children off to school in a bubble, grateful to live in a wholesome town. Sometimes we have to expect that everything could be happening an... -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :)
