Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12641 til 12660 af 14099
-
mundtlig eksamen..! :S har virkelig brug for hjææælp..! :S
Forumindlæghejza jeg skal op i en historie eksamen på mandag, og jeg er den type, som er meget nervøs. de sidste 3 eksamner har jeg været syg og kastet op på grund af at jeg var så nervøs. men jeg har meget meget svært ved at lade vær med ik at være nervøs og være rolig. men jeg kan ikke få det væk.. jeg er... -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
Velfærdsstaten i det 20. årh.
ForumindlægHejsa! Jeg har lige trukket Velfærdsstaten i det 20. årh., hvor politikere som Jakob Knudsen, K.K. Steincke, 1930ernes kriselovgivning (kanslergadeforliget), Poul Møller og hvor bl.a. Lars Løkke Rasmussen snakker om den internationale krise, er teksterne som jeg har. Nu er historie/samf ikke min... -
Samfundsfag i gymnasiet.
ForumindlægHej folkens! Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer derude der ved sådan ca. Hvilket niveau Samfundsfag det ligger på i gymnasiet. Fordi jeg vil gerne forberede mig inden jeg starter næste år. Jeg kender en del til samf selv, men jeg vil gerne lige høre hvilke emner jeg skal forberede mig på i... -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Idræt?
ForumindlægHvis nu man har idræt på C-Niveau på gymnasiet. Vil det så sige, at man kun har det i 1 år, eller alle 3 år, men bare på et lettere niveau? -Tak på forhånd! :) -
Gennemsnit til socialrådgiverstudiet.
ForumindlægHej folkens. Jeg har søgt om optagelse på socialrådgiverstudiet - mit snit er på 10,2, men alligevel er jeg nervøs for afslag, da jeg har fået at vide, at en af mine bekendte allerede har fået afslag. Og fordi der i år er markant flere ansøgere til studiet (i min by). Er mine chancer gode, mon? :-/ -
Elitehold?
ForumindlægHej Jeg har hørt, at universiteterne vil lave nogle elitehold fra år 2010.. Er der nogen der ved, hvad det kræver at blive optaget på disse? TheRose -
SSO - Analyse model? (Theodore Sorensen om den amerikanske regerings planlægning....)
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en analyse af teksten Theodore Sorensen om den amerikanske regerings planlægning af modforanstaltninger mod raketopbygningen på Cuba. Teksten handler om når USA finder ud af at Cuba har fået raketter, og til at de finder en løsning til problem, netop at lave en blokade, ist... -
Fehling's væske hvad gør Kobberet i reaktionen
ForumindlægReaktionen i bogen står skrevet som følgende: R-CHO + 2Cu2+ + 5OH- -> R-COO- + Cu2O(s) + 3H2O hvoraf aldehydet først bliver oxideret til R-COOH i den basiske opløsning omdannes til R-COO-. Der skrives videre i bogen eventuelt kan Cu2+ reduceres helt ned til frit kobber. Det jeg ikke forstår e... -
Synopsis
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet præsentationen af prøveteksten og er sådan set færdig med den, men jeg vil gerne pudse lidt på den. Det er første gang jeg skal lave en synopse, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til det. Jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der ville være godt at persp... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
AT-Eksamen 2012
ForumindlægHvordan er det gået med folk i AT? -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Hjælp! til analyse
ForumindlægHej alle sammen:D Jeg sidder og er i gang med at læse op til skriftlig årsprøve i afsætning. Derfor har jeg nu siddet og kigget på en gammel eksamensopgave omkring Carletti. I den er følgende sørgsmål: 1. Analyser Carlettis værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetencer. 2. Diskut... -
Stress..
ForumindlægHey.. Lige for tiden har vi så mange afleveringer og andre lektier for og jeg er blevet så stresset, at jeg næsten ikke kan sove om natten. Det er lidt ekstremt, men jeg tænker hele tiden på mine afleveringer og lektier, selv om natten når jeg skal sove. Hvis jeg går i seng omkring klokken 23:0... -
Religion?);
ForumindlægForklaring på hvad :: Regeletik, Konsekvensetik og Sindelagsetik er? -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
OXFORD OG HARVARD UNIVERSITY
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en 1.g, som er meget ivrig efter at studer på enten Harvard eller Oxford university. Er der nogle som ved hvornår man senest skal sende en ansøgning? I må derudover meget gerne skrive en masse andre krav, som i ved univeriteterne kræver.
