Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 12841 til 12860 af 35989
-
SUDUROY hjælp
ForumindlægOpgave 5,4 Bergen skibets gennemsnitshastighed i km/t 65,7 km 1timer og 55 minutter Hvad skal man skrive for at dividere distance med tiden skal man skrive 1,55 eller hvad skal man? -
Længden af parameterkurve (vektorfunktioner)...hjælp!
ForumindlægHej, jeg har svært ved at løse nedestående opgave... Tak på forhånd! -
Vektorer i rummet - Skæringspunkt
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle, ligningen: (x-1)2 + (y-2)2 + (z-1)2 = 49 Punkterne N(1, 2, 8) og P(3, 5, 7) ligger på kuglen, og en linje l, går gennem kuglens centrum C, og punktet P. - Bestem skæringspunktet mellem l, og tangentplanen til kuglen i punktet P. Er der en god måde a... -
differentialregning
Forumindlæghvordan beregner jeg maksimum. jeg ved at når man skal finde minimum skal man differentiere og sætte det lig med 0, men jeg ved ikke hvordan jeg finder maksimum -
MC DONALDS EØ
ForumindlægHejsa Er i gang med en opgave omkring Mc Donalds, ville høre om der er nogen der kan svare mig på noget omkring enkle Mc donalds butikkers omsætning, vareforbrug og deres franchise aftaler SVAR HURTIGST MULIGT -
Indenfor eller Inden for?
ForumindlægHedder det: (Indenfor - Inden for) De skyndte sig _______ i flyet. (Indenfor - Inden for) Der er rygeforbud _______ lufthavnens område. (Udenfor - Uden for) Han gik _______ for at ryge. (Udenfor - Uden for) Mens han stod ________ døren, lød sirenen. (Udenom - Uden om) Piloten fløj ________ ... -
Hjælp til ''maksimum'' funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe med b? Jeg har tegnet grafen, men jeg skal vel også lave nogle beregninger eller kan man vurdere det udfra denne graf???? Tilføjer den under dette -
Eksponentiel regression
Forumindlæghalløj, en der kan hjælpe mig med at forstå hvad jeg skal gøre? får y=3,35x-1,6 i geogebra -
Behandling med Nitroglycerin
ForumindlægUdover bruges i behandling af en blodprop, Kan en tilfældig fortælle mig om stoffet i forhold til det kemiske -
Linære sammenhænge
ForumindlægI1997 kostede en bærbar computen 8499 kr. En tilsvarende bærbar kostede i 2009 5995 kr. Prisudviklingen på bærbare cornputere kan i perioden nnellem 1997 og 2009 besknives ved en formel af typen y=ax+b a) lndfør passende betegnelsen, og opstil en model til beskrivelse af prisen på en bærbar com... -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
Engelsk på C-niveau
ForumindlægHvornår har man engelsk på C-niveau? Jeg har søgt en stuideplads på en videregående uddannelse og der er specefikke adgangskrav som engelsk C-niveau skal være bestået. Jeg har altid været elendig til engelsk. Jeg fik tilbagemelding, at jeg ikke havde engelsk C-niveau bestået. Jeg har haft engels... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Hvad kan en TI-89?
ForumindlægHej alle! Det er snart eksamen, og der skal vi bruge det mest populære CAS-værktøj, TI-89. Så jeg ville lige lave en liste over de ting, den nu kunne når man sad til eksamen og havde brug for den (og tid!). Well, jeg lægger ud.. 1. Differentialligninger: deSolve(funktionen,x,y) eller hvis pun...
