Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 12881 til 12900 af 174810
-
Opgave med differentialligninger på A-niveau
ForumindlægHej med jer alle, Hvordan skal følgende opgave løses? "Om en bestemt løsning til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) , x ligger i R og y>1 Oplyses, at grafen forløber i området Rx]1,+uendelig[ Bestem ekstremussted og monotoniforhold for denne løsning til differentialligningen."... -
STX A aug 2011
ForumindlægJeg har endnu en opgave, som i mine øjne er ret indviklet. I en model antages det, at udviklingen i den årlige mælkeydelse kr. ko i Danmark i perioden 1975-2008 kan beskrives ved en funktion af typen m(t)=124 t + 4783, hvor m(t) betegner den gennemsnitlige årlige mælkeydelse pr. ko ... -
egenværdier og egenvektorer i mat A
ForumindlægJeg kan sagtens regne opgaverne men hvordan forklarer jeg egenværdierne? Jeg får: og jeg tror man skal bruge følgende fra mit forberedelsessæt: Og hvordan vil man evt. forklare egenvektorerne, hvis man nu skulle finde dem? Har en anden opgave med dem. -
La Niña?
ForumindlægNu har jeg i lang tid forsøgt at finde ud af hvorfor La niña forårsager tørke på Afrikas Horn, men har ikke fundet frem til noget svar. Jeg er klar over at Når der forekommer La niña forhold betyder det at overflade vandet i Stillehavet bliver domineret af koldt vand. Men hvordan ... -
Afstand mellem A og B! Hjælp!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har problemer med den vedhæftede opgave. Ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Jeg har set to debatter om den, men de har desværre ikke rigtig været til gavn. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe, skitsen er også vedhæftet, hvis den kunne hjælpe. Tak på forhånd! S... -
Hurtig oversættelse på A niveau
ForumindlægJeg har brug for 2 øjne mere, til at se om jeg har oversat nedenstående korrekt:Danmark mister valutaindtægter på op mod 1 mia. Kroner i år, fordi de tyske turister svigter det danske sommerland.Tyske turister har de seneste år tegnet sig for godt fire ud af ti overnatninger i Danmark. Ifølge Pou... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
Hjælp i engelsk A, og diverse fag
ForumindlægHey du! Har du brug for hjælp til dine afleveringer i engelsk, spansk eller o.lign? Eller er det måske eksamensforberedelse i de diverse fag? I hvert fald så er det mig du skal kontakte! Jeg tilbyder hjælp i fag fra 6.klasses niveau og op til gymnasie niveau, f.eks. Engelsk-A. Jeg har også arbe... -
Løs ligning ved blyantsregning, Vejen til Matematik B2, Opgave 99, side 99, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægLøs følgende ligninger ved blyantsregning. Mit Spørgsmål drejer sig om d) da jeg har løst a), b) og c) . (logx)2 - 3 logx + 2 = 0 Hvordan løser man ligningen På forhånd tak -
Matematik b, lommeregner?
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på stx, og skal have matematik b. Jeg har derfor brug for en lommeregner, men den er utroligt dyr. Har hørt man kan downloade lommeregneren "Texas Instruments Ti89" nogle der ved hvordan og hvor man finder denne? -
Formlen for a i diff.regning
ForumindlægFormlen for beregning af atangent = f ' (x0) Kan nogen mon sige mig, hvad x0 er/betyder? -
A journey - Eksamensstil
ForumindlægJeg har også været oppe idag og tænke på om i havde lyst til at kigge mit essay igennem og give en vurdering. -
diff af sin(a*x)
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at lave beviset? det er øvelse 14 og 15 jeg mangler -
Fysik og Mat A
ForumindlægHej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ... -
Mat A, kvadratrod med potens, HJÆLP
ForumindlægHey . Jeg kan ikke rigtig få det til at passe .. nogle der vil være behjælpelige? Det er opgave 339 i den orange systimes STX MAT AB1 opgaver.. 21/2*2*√23/3√2 .. den skal give 3√25 .. Men jeg skal have mellemregninger . På forhånd tak :* -
Tysk på A-niveau
ForumindlægHejsa Jeg står i den her situation at jeg skal skrive et brev på tysk og jeg kan ikke finde ud af hvad lærerforening hedder... her er hvad jeg har skrevet indtil videre, hvor i kan se at jeg bare bruger substantivet "Lehrer" i pluralis: Hallo Herbert, Es geht mir gut, wie gehs d... -
Hjælp til bevis Mat A
Forumindlægsætning F(x)= er der en der kan henvise til en side med en video med bevis af sætningen ved hjælp af substitution eller der kan gennem gå beviset her på? På forhånd tak. -
Fysik A spørgsmål
ForumindlægEn leder med massen 10g hænger som en gynge i et magnetfelt med feltstyrken 0,5T. Lederen ophænges vinkelret på magnetfeltet, og dens længde er 12cm. Idet der tændes for strømmen gennem lederen svinger gyngen 30 grader ud fra ligevægtsstilingen. Beregn strømstyrken i lederen. Jeg kan bruge bill... -
Linearkombinationen af (a,b)
ForumindlægHejsa jeg står med (152,116). Jeg har fundet største fælles divisor til at være 4 vha euklids algoritme. 152 = 1* 116 + 36 116 = 3* 36 + 8 36 = 4*8 + 4 8= 4*2 + 0 Nu skal jeg så lave linearkombinationen af disse tal. Jeg gør da sådan, at jeg tager den tredje ligning, isolerer resten (4)... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi...
