Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13101 til 13120 af 14099
-
Indledning
ForumindlægEn indledning skal: - Interessere og fange læseren - Vise en vinkel/et fokus/en fortolkningshypotese for opgaven ("den røde tråd") - Tekst, genre, forfatter og årstal skal præsenteres - Flot sprog (varieret og fejlfrit). Jeg har mange gange fået at vide at jeg mangler noget i mine in... -
Srp plagiat
ForumindlægHej. Jeg sidder i den situation, at jeg lige har afleveret srp. Efter opgaven, har jeg med andre klassekammerater diskuteret, hvad plagiat egentlig dækker over i opgaven. Det siger selvfølgelig sig selv, at kopiere man sætninger eller brudstykker af en anden opgave, så får man naturligvis plagia... -
OPGAVE 4: PRISOPTIMERING OG ANDENGRADSFUNKTIONER AF JYSK
ForumindlægForestil dig, at JYSK i Horsens har besluttet at sætte fokus på festivaltelte, fordi mange unge tager til Jelling Festival. Deres nuværende telte er til 4 personer, men JYSK vil sælge 2-personers-telte til lavpris, som et kampagnetilbud. Forestil dig, at JYSK har fået lavet en markedsanalyse ... -
bestemmelse af fordelingskonstanten for koffein
ForumindlægHej, Jeg har svært ved nogen efterbehandlingsspørgsmål til mit forsøg, som jeg virke har forsøgt at lave på flere forskellige måder, men jeg taber tråden hele tiden for det ender med ikke at give mening. Håber på noget hjlælp og forklaring, da opgaven skal afleveres idag. (PS: vi havde kun 2 da... -
Hjælp til forslag med emner i maskinmesterprojektopgave!
ForumindlægVi skal have fundet et emne i vores gruppe til vores semesterprojekt, vi skal kunne bevise at det er et reelt problem ude i erhvervslivet, så vores lærere har bedt os om at kontakte virksomheder for at bede om reelle problemstillinger, som vi så kan løse teoretisk. Men problemet er, at vores proj... -
HJÆLP TIL SRO Britisk historie og litteratur i efterkrigsårene (1920-1939)
ForumindlægHey SP Jeg har et spg. til jer ang. min SRO i fagene Engelsk/Historie, der skal handle om Britisk historie og litteratur i efterkrigsårene (1920-1939), som det overordnede emne. Jeg har valgt at have fokus på kvinder i England i mellemkrigstiden. Jeg har følgende problemformulering: Hvilken be... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg har valgt fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg tænker at jeg i min SRP vil skrive omkring terror i verden men dog fokusere på emnet omkring 9/11. I forhold til fagene har jeg valgt Engelsk A (hvilket jeg skal vælge) o... -
uligheder
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne her opgave Etabler ulighederne |sinh(x)|≤3|x| , |cosh(x) - 1|≤3|x| for |x|<1/2 ved at udnytte lærebogens eksempel 2.8. I eksempel 2.8 står der; "Lad os vise at exp(x) → 1 for x → 0. Vi tager udgangspunkt i standarduligheden 1 + x ≤ ex... -
Rettelse af oversættelse på Spansk
ForumindlægHej Studieportalen jeg har brug for hjælp til en rettelse af en oversættelse af nogle sætninger. Sætningerne er delt op i henholdsvis direkte objekt og indirekte objekt. Med fokus på direkte objekt Har du set Juan? Ja, jeg har set ham. Han er i haven. Har du brug for cyklen? Nej. Jeg har ikke... -
Diskussion
ForumindlægDet er min erfaring fra forummet, at der er mange som gerne vil diskuttere dansk politik, USA’s udenrigspolitik m.v. Jeg har nu oprettet et forum til dette, da jeg har fundet det upraktisk at man skal diskuttere forholdene i Mellemøsten, USA’s udenrigspolitik de sidste ti år osv. i et forum, der ... -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægEr jeg den eneste der havde svært ved biologieksamen i år? Min skriftlige karakter ligger rimelig højt, men synes det her eksamenssæt overgår de andre års!! Jeg er måske den eneste der har det sådan...? -
Historie med Darwin
ForumindlægHey . Sidder jo nok som så mange andre og skal til AT-eksamen lige om snart . MEN MEN MEN . Er helt på røven med historie-delen med hensyn til Charles Darwin . Hvad kan jeg komme ind på med hensyn til historie og hvilke metoder skal jeg bruge ? Håber virkelig at i vil hjælpe mig . -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Kroppen
ForumindlægJeg er ikke helt med på hvad jeg præcis skal ift. spørgsmålet:· Beskriv hjertets og blodkredsløbets opbygning og funktion. Er det meningen at jeg skal beskrive:' 1.Opbygningen hjertet, og funktion af hjertet ( indgår herunder blodets vej gennem hjertet) 2.Opbygning af blodkred... -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE
