Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13141 til 13160 af 52987
-
SU
ForumindlægHvorfor er SU'en afhængig af ens forældre indkomst? Selvom ens forældre er stenrige på papiret, er det da ikke ensbetydende med at de er "rige" i virkeligheden! Jeg kender en der får lidt over 2000 selvom vedkommende bor hjemme.. godt nok er forældrene skilt - men hvorfor får vedko... -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
Hjælp til funktion plz..
ForumindlægJeg har denne her. ( 1/3^-2/3 * (y-10)^1/6 ) / (1/6^1/3 * (y-10)^-5/6 ) Jeg skal vise at dette giver (2 (y-10)) / x Hvordan kan jeg gøre det ? Håber en kan hjælpe Tak Spørg hvis der er noget i er i tvivl om :) Håber virkelig en kan hjælpe mig -
Dårlige resultater? fysik?
ForumindlægHvis man har lavet en god rapport med grundig gennemgang osv. Men har nogle virkelig dårlige resultater, med op til 46 % afvigelse! kan det så stadig lade sig gøre at få en god karakter? Og er der en rar sjæl der måske vil kaste et blik over en fysik rapport om Joules lov og Ohms 1 lov? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem... -
Cookies oder?
ForumindlægHey...Der er en lille ting, der undrer mig vdr. adressefeltet i Internet Explorer. Når man i ny og næ rydder på computeren og bl.a. sletter cookies, ryder oversigten mm. forsvinder alle adresser sjovt nok i adressefeltet. Enkelte adresser, som fx www.studieprotalen, dukker dog op, hvis man taster... -
HJJÆÆLP haster
ForumindlægHeej. Jeg er en pige i 8 som snart skal op til dansk og matematik terminsprøve. Jeg er så nervøs, det er næsten kun prøverne jeg tænker på hele dagen. Er der nogen som har nogle gode råd om hvad jeg skal tænke mest på under prøven, og hvad jeg skal læse på før prøven. Hjælp pliss har det vir... -
differentiering af brøk
ForumindlægHej jeg skal finde f'(x) for denne brøk f(x) = (x2*ex) / (3x2+2) Det er da sindssygt svært at skrive i det her dokument synes jeg.. så vedhæfter lige det jeg har lavet Det virker lige uoverskueligt for mig, men jeg skal vel gange parantesserne ud, og kan nogen i så fald hjælpe... -
LIGNINGER MED PARENTESER!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med disse ligninger? Jeg er virkelig desperat, har glemt hvordan man gør! Og har lige fået det får som lektie til i morgen. 2 - 5(x - 6) = 4(7-x) + 7 og ... - 2x + 4(x - 7) = 3(x - 1) - x håber der er nogen der vil svare! :-) -
Dynamik (Bremsetromle)
ForumindlægJeg sidder virkelig fast med denne opgave. Er der nogen som kan hjælpe mig igang. Har vedhæftet et billed af opgaven. Det eneste jeg har fundet ud af er at cylinderen ude til højre trækker med 1005N, og så ved jeg ikke mere :-( BEREGN: det bremsende moment, når friktionskoefficienten mellem ... -
Louis Pio og hans taler
ForumindlægJeg skal have fundet en af Louis Pios taler på tekst helst inden lørden. men jeg har haft meget svære ved at finde en end jeg havde forventet så jeg spørger nu alle jer derude om i ikke kan henvise mig til en hjemmeside eller sende mig et dokument med en af hans taler. jeg har allerede "Maal... -
Mat Hjælp!! det haster
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til disse opgaver, håber nogen kan hjælpe! En potens funktion er givet ved: g(x) = 12x^1,75 1. Hvor mange procent ændres g(x), hvis x vokser med 10% ? 2. Samme spørgsmål hvis x vokser med 50% og 100% 3. Hvor mange procent ændres g(x), hvis x falder med 25%... -
Dumpede fag
ForumindlægOkay - ikke fordi jeg er nervøs eller noget.. men jeg fik lige at vide at man max. må dumpe 3 fag, ellers dumper man hele gymnasiet uanset ens gennemsnit.. Er det virkelig rigtigt? Det lød bare helt latterligt i mine øre, men jeg blev jo lige i tvivl. -
Nerve
ForumindlægNogen som kan hjælpe. Har svært ved at forstå det. a) Hvorfor kan neurotransmittere i fremmende synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na^+ permeabiliteten? b) Forklar, hvorfor henholdsvis forøgelse af K^+ permeabiliteten og forøgelse af Cl^- permeabiliteten kan virke hæmmende på udløs... -
Dobbelt uligheder! :'/
ForumindlægHjælp! Alt hvad der er ligninger eller ligner lininger giver mig seriøse problemer. 2X - 1 < 2 + 1½ X - 1 Jeg er virkelig helt på spanden og har lavet den om igen og igen, uden noget godt resultat. Vær sød at hjælpe med at regne den - skriv helst med udregninger (: Tak på forhånd -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er igang med at læse op til eksamen, og har lidt svært ved at forstå hvordan jeg skal differentiere følgende ligning med tretrinsreglen: 3x^4 (Jeg skal bruge det trin for trin, da jeg skal kunne forklarer det til mundtlig matematik) Ved det skal give 12x^3 ;) Håber virk... -
Procentregning af en størrelse?? Mundtlig Mat C
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i Mat C og på mit pensum har jeg fået opgaven: "Forklar hvordan man lægger procenter til og trækker procenter fra en størrelse." Jeg har ingen anelse om hvad det kan betyde. Jeg ved ikke hvad en "størrelse" kan være. Jeg håber virkelig der er no... -
krystalvandindholdet i kobbersulfat
ForumindlægJeg skal finde molaremassen af kobbersulfat med vand CuSO4*xH2O. Den har jeg skrevet til 248,84g. det husker jeg virkelig ikke hvorfor jeg har skrevet, da: M_CuSO4: 159,62 g/mol M_H2O: 18,016 g/mol Tilsammen: 177,636 Eller har det noget, at gøre med at massen af kobbersulfat med vand=3,57g. -
Barcadi reklameanalyse.
ForumindlægHej Har virkelig problemer med at forstå hvordan jeg skal bære mig ad med denne analyse af en trykt reklame. Håber søde mennesker herinde vil hjælpe med at inspirere mig hvad mening er med reklamen. Og ikke mindst, hvad vegetarian by day, barcadi by night sådan i helhed skal fortælle om. -
Jura blandet med økonomi?
ForumindlægHej alle Jeg går i 3.g og kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at tage en jurauddannelse eller eventuel ingenøruddanelse med specialle omkring økonomi, virksomhedsstyring og lignende. Umiddelbart har jeg også overvejet en revisoruddannelse, eventuelt stasautoriseret, men jobsikkerheden v...
