Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13161 til 13180 af 52987
-
Overvågning af london - materialer
ForumindlægHeeej alle. Jeg har i AT valgt at have om overvågning i england, i fagene engelsk og samfundsfag så ville lige høre om der var nogle andre der også havde valgt det? Regner med at mit fokus skal være kriminalitet, og vil bla. undersøge om det har gjort en forskel. havde i samfundsfag tænkt mig a... -
Ligninger(forskellige typer)
Forumindlæg-- Alle opgaver er vedhæftet. Jeg har længe været langt ude i Matematik, så jeg fik en gammel aflevering fra et par højere levels.. :-) Jeg har dog RIGTIGT svært ved disse opgaver, kan nogen eventuelt give eksempler til hver opgave og forsøge at forklare det? (Jeg er virkelig lost.. ) Man... -
Fejl på Århus
ForumindlægNår jeg logger indpå på Århus, står der jeg er optaget på standby odont. Men min priotering inden er KU odont + standby. Og mit snit er 9,6 mod 9,3 på standby KU. Forstår virkelig ikke? Er det normalt, eller hvad?? Får jeg mon brev fra KU ? Hvad skal jeg gøre. Andre der har prøvet noget lignende?? -
Globalisering
ForumindlægHey allesammen har virkelig brug for jeres hjælp. Håber i kan hjælpe mig. Det er 2 spørgsmål som jeg er gået lidt i stå med. 1) hvordan mærker du den politiske globalisering 2) hvordan mærker du den økono... -
Problemregning
ForumindlægGodaften! Opgaven lyder således: Tunnelforbindelsen mellem Sjælland og Sprogø består af 2 rør, der er forbundet med tværtunneler. Figuren viser et tværsnit af de 2 tunnelrør på et sted, hvor de er forbundet med en tværtunnel. Tegn tværsnittet i målestoksforholdet 1:200, når betonvæggene overa... -
Maksimum
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, som driller lidt. Skal finde et maksimum og plejer normalt at løse opgaven ved at skrive f'(x) = 0 men kan ikke få det til at virke. Nogle der ved hvad man ellers kan gøre eller hvad jeg har gjort forkert? Har vedhæftet opgaven - Det er opg b -
Find tangentens ligning
ForumindlægHej Jeg sidder lidt og sloges med opgaven herunder: http://prntscr.com/pc27zl Det er uden hjælpemidler - kun formelsamlingen jeg skal lave den. men kan simpelthen ikke lige se hvad jeg gør forkert? synes den virker meget lige til, men når jeg checker efter i CAS og graf passer min tangent ikk... -
ENGELSK HJÆÆLPPP!!!
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal her til sommer til mundtlig engelsk og har virkelig brug for jeres hjælp. Mundtlig engelsk starter først med at eleven skal tale engelsk i 5 min, hvor læren og censoren høre, derefter er der en diskussion/samtale mellem eleven og læren (censoren). vi har sammen i klass... -
Differentialregning - hjælp!!
ForumindlægHej jeg har virkelig svært ved en af mine opgaver Den lyder som følgende: En skole vil undersøge, hvordan CO2-koncentrationen i ventilerede klasseværelser udvikler sig i løbet af en lektion. Funktionen C(t) angiver CO2-koncentrationen (målt i ppm) til tidspunktet t (målt i timer efter lektionen... -
Nogle bevis
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp med nogle bevis: Jeg har en differentialligning: f''(x)=q*kvadratrod(1+f'(x)^2) (1) Jeg får at vide at man kan konstantere at f(x) er løsningen til (1) hvis man viser at f'(x) er løsningen til: z'=q*kvadratrod(1+(z)^2) (2) Jeg får... -
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g'er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Naturvidenskablig retning eller humanistisk?
ForumindlægJeg er tvivl om, efter endt HF, hvilken videregående uddannelse jeg så skal tage. Jeg vil selv mene, at jeg er bedre i de humanistiske fag, men jeg har ikke noget imod matematik (det tager mig dog længere tid at forstå matematik). Vil der være gode jobmuligheder indenfor det humanistiske felt ... -
Bevis proportional differentialligning
ForumindlægJeg sidder og er lidt i tvivl om et trin i et bevis Bevis: To dele 1) Vis først at f(x) = c * ekx rent faktisk løser (*) 2) Vis dernæst at funktioner af typen f(x) = c * ekx er den eneste slags funktioner, der løser (*) 1) vist 2) antag: vi Har en funktion f(x) der ''virker''... -
Hvor stort er Universet?
ForumindlægHvor stort er Universet? Der er mange teorier om hvor stort det er, hvad der er ved grænsen af universet og om der overhovedet er nogen grænse. Jeg vil her ridse en tænkelig teori op:Paralleluniverset. Forskere er begyndt at tale om, at vores univers bare er ét blandt uendeligt mange universer, d... -
en der vil rette min stil..
ForumindlægMan siger at computerspil er fordummende, voldige og asociale og derfor usunde. Jeg har igennem tidernes morgen spillet forskellige computerspil, men det har ikke rigtig fanget mig. Jeg synes at det er sjovt nok men kan ikke f.eks. ikke få en hel dag til at gå med at spille på computeren. I perio... -
Analyse af digt, "Sjælen"
ForumindlægJeg har meget svært ved at kapere dybsindigheden i Benny Andersens digt, "Sjælen" Min umiddelbare konklusion er, pga. min vulgære 9. klassers tankegang, at hovedpersonen i digtet har erektionsproblemer... For helvede, aner ikke hvad budskabet er. Her er digtet: Min sjæl virker... -
HJÆÆLP i BIOLOGI!
ForumindlægHejJeg sidder og læser om synapser og nerveceller. Nu skal i sige til, hvis der er noget jeg har misforstået. Men altså i axonet, findes der vel Na/K pumpen, der fastholder ionkoncentrationerne på begge sidder. Når der så sker at vi strækker os, bevæger os osv, så vil Na/K pumpen ikke længere vir... -
hjælp til formulering
ForumindlægHej :) Jeg har et stort problem med at formulere tingene mundltligt, det har skapt et meget stort problem med mit snit og mine mundtlige karakter. Lige nu går jeg i 1.g og har været oppe i to mundtlige prøver, og dumpede desværre begge to, da jeg virkelig har et problem med at formulere tingene.... -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n...
