Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13201 til 13220 af 19441
-
Feature
ForumindlægHey Jeg skal skrive feature i dansk, så havde lige nogle spørgsmål: Hvad er vigtigt for en feature at indholde? Skal en feature skrives i nutiden og må den gerne skrives som jeg-fortæller? Må der gerne være direkte tale i en feature? -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o... -
Stregformel?
ForumindlægNogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Alle aminosyrer har en fælles grundstruktur med formlen H2N-CHR-COOH. Opskriv stregformlen for denne grundstruktur.Hvordan gør man det?På forhånd tak! -
Opvarmning af cola
ForumindlægGodaften!Jeg har fået en svær opgave i fysik. Jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at få en cola til at koge ved hjælp af lyd fra en højtaler.Det information jeg får afvide er :Colaen har samme kogepunkt som vand.Den står 3 meter væk fra højtaleren (til en koncert) De spiller med 115 dbCol... -
Matematik
ForumindlægHejsa. Jeg har endnu et spørgsmål til matematik. Opgave 1: En funktion f er givet ved f(x) = x^3-4.5x^2-30x+30. Bestem funktionens nulpunkter og Bestem f ′(x) og bestem monotoniforholdene for f. Opgave 2: En influenzaepidemi på en skole kan beskrives ved modellen N(t)=800/1+99*e^-0.5t, ... -
1.g'er i nød!
ForumindlægHejJeg er igang med at skrive en rapport om ascorbinsyreindholdet i C-vitamintabletter.Og et af spørgsmålene lyder:Er ascorbinsyre en monoprot eller diprot syre?Hvad menes der med det? Og hvordan løser jeg dette? Ved seriøst ikke hvorfor hun stiller os dette spørgsmål, når vi ikke har arbejdet me... -
Kvinderne fra Troja
ForumindlægHey er der nogle som har nogle noter som indebærer "Kvinderne fra Troja" og kan hjælpe mig eller lign.Tak på forhold -
a/(Sin A)=b/(Sin B)=c/(Sin C)
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave hvor jeg benytter formlen a/(Sin A) = b/(Sin B) = c/(Sin C), men jeg ved ikke hvordan jeg skal udregner opgave, da jeg får et mærkeligt tal. Det er opgave 1, b i det vedhæfted dokument. Det kunne være dejligt hvis nogen gad at hjælpe. -
Efternavne
ForumindlægEr der nogle af jer som kender nogen, der har et underligt/sjovt efternavn, uden at nogen skal føle sig krænkede, og man skal heller ikke mobbe.Jeg fandt, at der er over 300 navne på de gule sider, som hedder Møgbæk...Kender du nogle sjove efternavne? -
Kemiaflevering
ForumindlægHej,Jeg er i gang med at lave en kemiaflevering (opg. 3 fra eksamen i august 2003), men er desværre stødt ind i problemer.*******************************************"Følgende ligevægt har indstillet sig":BaSO4 (s) <--> Ba^2+ (aq) + SO4^2- (aq)a) Beregn stofmængdekoncentrationen af... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
Regneforskrift for eksponential udvikling
ForumindlægOm den eksponentielle udvikling f vides, at f(0) = 3,4 og at det 3-årlige fald er 24%. Angiv en regneforskrift for f. ____________________________________ Hvad i alverden skal der gøres her? Tager jeg helt galt i byen eller er det f(x) = 3,4^(kvrod(24)*x) ? -
Fransk, en smule grammatik (delingsartikel og passé composé)
ForumindlægHej, Er denne sætning er korrekt: Les trois garçons et le chef d’école le Père Jean ont envoyé en camp de concentration. Om det er rigtigt, at "à de" bliver til "en" ? Og er denne sætning er korrekt: L’auteur se souviendra to... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej!Jeg er netop i færd med at løse en et par opgaver som skal fremlægges på torsdag, men har lidt problemer med en opgave ang. sandsynlighed.Opgaven lyder således:En større by havde 3 videregående udd. institutioner: et uni, en handelshøjskole og et seminarium. I forb. med et kollegiebyggeri und... -
gaslov
ForumindlægHej er der en der vil være sød at hjælpe mig med noget gas lov. Jeg sidder og er ved at skrive rapport om gasser, men ved ikke hvad den lov jeg skal skive om hedder. De data der er ubekendte eller som vi ændre i vores forsøg er temperaturen og volumen. -
Procent
ForumindlægHej. Jeg skal ha' lavet noget med procent, hvilket er mit dårligste emne. I løbet af 9 år faldt det samlede elevtal fra 40722 til 34428 Hvor mange procent er det samlede elevtal faldet i denne periode? -
Tysk disposition! nogen der vil være sød og kigge den igennem?? :D
ForumindlægName: Eda klasse: 9.b Thema: Geschichte Eigenes Thema: Freiheitsbewegung während des Kriegs Thema: 1. Ich habe das Thema gewählt weil ich in Geschichte interessieren in. Freiheitskämpfer während verdenskrig interessiert mir, weil sie Frieden mit sich bringen würde und dass ich sehr bewundere. Fr... -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
rumgeometri
ForumindlægPlanens ligning: 2x+2y+z=18 Planen α skærer x- aksen i punktet Q(9,0,0) samt y-aksen og z-aksen i henholdsvis R og S.Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne R og S samt arealet af trekant QRSHvordan skal jeg lige gøre her, er rimelig blank, synes ikke der står noget om det i min bog…20... -
Statistik ugrupperede observationer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave 6? :)
