Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13281 til 13300 af 14099
-
Bachelor i matematik
ForumindlægHej folkens. Jeg ved godt, at dette ikke er direkte relateret til matematik, men jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge. Hvor svært er det at læse en bachelor i matematik? Hvor meget kræver det? Jeg går kun i 1.G, og jeg har lige f... -
HJælp til matematik A. stamfunktion
ForumindlægHej allesammen Jeg har en aflevering til imorgen og sidder og knokler med opg. 1 i den vedhæftet aflevering. Jeg har lavet opg. 3 og 4. Så mangler 1 og 2, nogle der kan hjælpe lidt? -
hjælp
ForumindlægEr karaktererne vigtige I 8-9. Klasser? Betyder nationaltesterne noget for ens karakter? Det er til min lillebror, kom med et nemt svar tak :-D -
SE HER!
ForumindlægHEJ ALLE, Jeg skal trække emne imorgen i samfundsfag og har 24 timer, men da samfundsfag er min svage side vil jeg bede om at bare 1 er villig til at være til rådighed imorgen til at kunne hjælpe mig lidt. Det ville betyde så meget for mig. Ville der være en som ville gøre denne gode gerning? ... -
Integralregning
Forumindlægjeg har fået at vide at 2 funktioner f og g er bestem ved f(x)=2x3,5+x2+10 og g(x)= 7x2,5+2x om f er en stamfunktion Jeg har kun haft en dag om imtergralregning ... Jeg tror at man skal intergrer , men ved ikke hvordan man kan integrer dette to funktioner -
Rendens tværsnitsareal. Renden, som måler 50 x 100 cm.
ForumindlægBeregn rendens tværsnitsareal når x, som er rendens højde, sættes til hhv. 5 cm, 10 cm, 15 cm og 20 cm. Hvordan udregner jeg det? -
TYSK - fremlæggelse
ForumindlægHej jeg skal på torsdag lave en fremlæggelse om noget fra Tyskland, men jeg kan ikke komme i tanke om et interessant emne - hjælp! -
Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?
ForumindlægHejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster? -
AT - hjælp til at tolke og analysere "Rejsen til månen" af Jules Verne
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og fysik i AT, hvor jeg har valgt at tage udgangspunkt i "Rejsen til Månen" af Jules Verne. Jeg har fundet en masse fysikke aspekter, men jeg mangler lidt inspiration til, hvordan man skal analysere og tolke bogen. Jeg har selv overvejet at bruge de ... -
Højest lønnede job
ForumindlægHilken uddannelse har den højeste løn, både mht. timeløn og fastløn?- Kevin -
Jura VS. HA (jur)
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet optaget på jura, som jeg helt sten sikkert ville ind på, og jeg blev så glad da jeg blev optaget, fordi jeg slet ikke vidste, om mit snit var højt nok. Nu er jeg dog lidt i tvivl om, om jeg skulle vælge HA (jur), fordi jeg altid har drømt om at bo i udlandet, arbejde i ... -
Job: Bedste løn!
Forumindlæg1) Hvilken uddannelse skal man tage, hvis ens mål med livet er at tjene en masse gode penge og leve i luksus? Kom gerne med mange bud på forskellige uddannelser! 2) Hvad betyder/betød mest for dig, når/da du vælger/valgte uddannelse/n? Interesse Løn Popularitet Stilling Eller andet? Svar ærl... -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Sexisme på studi
ForumindlægJeg er efterhånden ved at være dødtræt af dette forum. Folk påpeger at de hjælper de kønne piger, der uploader fotos af sig selv, andre laver skønhedskonkurrencer så man kan vinde en trekant osv. Det er totalt nedgørende, og det irriterer mig at skulle læse det sexistiske lort konstant. Styr dog ... -
Ramadan
ForumindlægAv, så er det ramadan måned :-( Det er sandelig svært iår.. Man faster fra kl 05 om morgen, til omkring kl 20.. Førhen var det altid omkring november - december måned hvor dagene var korte.. Derfor var det så let.. Men i år er det virkeligt hårdt for mig. Jeg sulter!! arrrg :-( Man kan hverken... -
Forskellen på CBS og Niels Brock?
ForumindlægJeg har tænkt mig at studere økonomi efter gymnasiet som jeg afslutter om 2 år. Jeg har i den forbindelse kigget lidt rundt på både København Universitet, Cbs og Niels Brock. De har alle tre økonomiorienterede retninger, og i den forbindelse tænkte jeg på hvad den egentlige forskel på dem er. Jeg... -
Ny gymnasiereform
ForumindlægJeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad Jeres mening om den nye gymnasiereform er ? -
Hvorfor skal man have religion?
ForumindlægHvad er pointen med religion i det 21. århundrede?? Kan nogle forklare mig? Gider ikke spilde min tid på fantasihistorier! -
Marxisme - Pelle Erobreren bind 3
ForumindlægHej alle! I AT har jeg valgt at læse Pelle Erobreren bind 3 (Den store kamp), og drage parallel til Marxisme mht konflikten mellem arbejdere og arbejdsgivere. Mine fag er Samf A og Dansk A. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om Marxisme mht det ? Hvis der er nogle som har det samme emne, så k...
