Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13301 til 13320 af 19441
-
Lokale ekstramaer (lokalt min + max)
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål til ovenstående emne. Hvorfor er det, at når man skal beregne henh. lokalt maximum og lokalt minimum - at man skal bruge den differentierede funktion. Altså, man sætter jo den differentierede funktion lig 0 -og beregner x. De x-værdier du kommer frem til, sættes ind p... -
hyppighedstabel, pinde diagram .. og noget med procenter
ForumindlægHej. Jeg håber ikke det er for indviklende med jeg har flere opgaver her og jeg har ikke været i skole i nogle dage så har ingen andre steder at spørge om hjælpe. Det er matematik det drejer sig om.. opg. lyder på: Ved en prøveregning fik eleverne i 8.klasse disse karakterer: 8 5 8 6 9 11 9 11 ... -
SLOGANS TIL STUDENTERVOGN!
ForumindlægJA, kom med forslag til slogans, som skal hænge på vognen. :D -
det danske skolesystem
ForumindlægHej Jeg ville lige om der ikke var nogen som kunne hjælpe mig lidt. Jeg er ved at skrive en opgave om det danke skolesystem, og så ville jeg lige om der ikke var nogen som havde nogle gode bøger om det eller om der var nogen som kender nogle gode sider om det på nettet. Ud over det vil jeg gerne... -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej allesammen! :) I går var jeg til min første terminsprøve, som var matematik, og i dag var det dansk skriftlig fremstilling. Sættet var fra maj 2011 og jeg valgte nr. 1, essayet, som handlede om at gøre nuet betydningsfuldt osv. Jeg synes selv, at det gik meget godt, men kom så til at ... -
Forklaring på "get"
ForumindlægHej Nogen der kan give mig en forklaring på, hvornår "get" / "got" / "getting" bruges? Kan man fx sige: "my parrents have got a new washing machine yesterday?" Eller "I getting a beer of my friend right now " Eller " tomorrow I will get... -
Dagens DP Opgave
ForumindlægHvad er det næste tal i rækken? 5,20,20,6,6, ? God fornøjelse! -
Snitte en kugle med et plan - hvorfor giver det en cirkel?
ForumindlægHej håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig :) Jeg skal vise at hvis man snitter en kugle med et plan, så vil man få en cirkelskive. Med andre ord har jeg kuglen x^2+y^2+z^2=R^2 og fladen alfa x+y+z=S Også skal jeg bevise at ved at snitte kuglen med fladen Alfa vil man få en cirkelskive m... -
Mat. B skriftlig faktorisering
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål ang. faktorisering, er gået i stå ved denne opgave: evt. fremgangsmåde til sådan type opgaver. Faktoriser og forkort (hvis muligt) x2-4/x+2 3xa+12ab/6ab 4s(1+t9-4st/st Håber meget på jeres hjælp (: (/ skal læses som en brøkstreg) Hilsen Sandra J -
Michael Kvium - BUDSKAB
ForumindlægHej. Je er igang emd en eksamensopgave, og jeg har valgt at gå i dybden med et af Michael Kviums værker. Billedet hedder 'Stay blind painting'. Jeg har godt lagt mærke til, at tapetet på billedet indeholder blindetegn. Men hvad er det han vil med det?. Faktisk så er jeg på bar bund. H... -
4d.p.: log
ForumindlægHejsa, jg har fået nogle matematik opgaver, hvis tekst er skrevet på engelsk.. Og jeg forstår ikke helt, hvad det er jeg skal ?.. Jeg har aldrig hørt om noget lign. 4 d.p.: Min opgave lyder således: Solve the following logarithmic equation, giving your answer to 4 d.p.: 1a) log7x = 2.9 b) Inx... -
syre/base
Forumindlæghej! Kan nogen fortælle mig, hvad e to bilag viser? Det er under emnet syrer/baser. -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x) = x^2 + 2/x Bestem monotoniforholdene for f. -
Forståelsesproblemer ved sandsynlighed
ForumindlægI et kopiark fra en matematikbog: "As an example, let us consider the probability of the outcome of one of the two alternatives, head or tail in a flipping coin. If the coin is 'true' then the a priori probability for either of the two events is ½. However, if the experiment is made ... -
Gensplejsning
Forumindlæghej folkens sidder med en eksamensspørgsmål har svært ved at komme i gang, nogen der kan hjælpe :) - forklare principperne og værktøjer i gensplejsning :) -
Reducer come on help...
Forumindlægprøvet et indlæg mere nu har jeg lavet det jeg kan tvivler på det er korekt men tag et kig og give mig nogle råd så vil min dag være redet. http://peecee.dk/?id=33660 har virkelig brug for alt den hjælp jeg kan få -
Udregning af nøgletal?
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig det der med nøgletal og hvordan man udregner dem. jeg har en opgave der siger at jeg skal redegøre for anvendelsen af nøgletal, og jeg er ikke engang sikker på at jeg forstår spørgsmålet, nogle der kan hjælpe evt?? Jeg har vedlagt opgaven i en fil, hvis det hjælper. -
invers matrix?S
ForumindlægHvordan finder man den inverse af 2x3 matrix? 3x1-5x2=-9 -4x1+3x2=1 har fundet løsningen x1=2 og x2=3 men hvordan finder man den invese til en matrix hvor antal rækker ikke er lig søljer ?? -
Kunne være dejligt med lidt hjælp til denher! haster!
Forumindlæger igang med grammatiksættet til opgavehæfte "yellow". jeg skal rette disse sætninger, og fortælle hvad der gør den forkerte grammatikmæssigt, er der nogen der kan hjælpe?? :/ 1.Where is my glasses? 2.I don´t like to go by bus, but I cant afford a car. 3.She is visits her old mother eve... -
Forkastning, forskydning og foldning
ForumindlægOkay, jeg har i geografi en opgave om pladetektonik. Jeg har fundet alt hvad jeg skulle om konstruktive, destruktive og transforme pladerander og forstået det fuldt ud. Men da jeg så kommer til spørgsmålet om hvad en forkastning, forskydning og foldning er, løber jeg helt tør. Har ledet længe på ...
