Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13441 til 13460 af 14099
-
Fedtstoffer, upolær, polær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opskr... -
Hvad laver i på studieportalen??
ForumindlægHej alle. Synes det kunne være ínteressant at vide. 1. hvad i kommer på studieportalen for? (for at hjælpe andre, for selv at få hjælp, for hyggens skyld, kun for studiets skyld, fordi jeg er topstresset og ellers ikke ved hvor jeg skal spørge henne osv. osv.) 2. Hvor ofte i kommer på stud... -
10. Klasse... Dumt?
ForumindlægHej, Som nogen nok ved så valgte jeg at tage 10.klasse for at løfte nogle karakter, så jeg i fremtid med nogenlunde sikkerhed kan komme ind på medicinstudiet... Men for et stykke tid siden hørte jeg nogen tale om, at 10. Klasse var for de ikke-egnet elever samt med at det var for mekaniker. For ... -
Erhvervscase 2005
Forumindlægnogen der har hørt rygter om, hvilken virksomhed casen tager udgangspunkt i? -
"Terror Angreb"
ForumindlægHej...Jeg vil godt høre jeres mening om de "terror angreb" der har været.Hvad syntes i om det?Freud -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Gode råd til AT-eksamen
ForumindlægDenne besked er til jer, der har været oppe i AT i torsdags. Har I nogen gode råd og erfaringer om, hvordan man skal udarte sin fremlæggelse?? På forhånd mange tak Peter -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
sunni og shia
Forumindlæghej hvad er så forskellen på sunni og shiaA? har aldrig forstået den? og er det ik rigtig shia er mere religiøst tak -
Kirkegaard(Lykke)
ForumindlægJeg skal have styr på, hvad Kirkegaard mente var lykke. Altså, hvilken størrelse lykke er. Mit bud: For at opnå lykke, er det en nødvendighed at man tager kontrol over sit eget liv(modsat spidsborgeren fx) Lykke er selvbevidsthed, forstået på den måde at for at mærke oprigtig lykke, må man også s... -
Hvad siger i til samf??
ForumindlægHejsa folkens...Nogen der har en god opgave om Englands- og Blairs "medvirken" under Irakkrigen?? Jeg er lidt lost - og ved slet ikke hvorfor jeg har valgt samfundsfag, troede jeg var god til det - men nej... Jeg blev klogere.. Eller det gjorde jeg jo så ikke :o) -
Høje karakterer
ForumindlægJeg har et spørsmål vedgående høje karakterer, og samtidigt det pres som følger med. Jeg går i 2.g og klarer mig rigtig godt i skolen. Jeg har et flot gennemsnit på 9,7 som er det højeste i klassen. Det eneste problem jeg har vedgående mine karakterer er det pres, som følger med. Når vi f.eks. få... -
Naturvidenskab eller tekniskvidenskab - fysik eller civilingeniør?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg går jo som så mange andre og filosoferer over hvad jeg skal gøre med min fremtid og teknisk studentereksamen. Jeg ved at jeg vil være noget med fysik eller matematik, men hvilket? For ikke så lang tid siden var jeg næsten 100 % på at skulle læse Matematik og Teknologi (o... -
Samfundsfag - EU
ForumindlægHey...Er ved at læse en smule til årsprøve i samfundsfag (A-niveau) og ønkser derfor uddybelse af en række områder indenfor EU-delen.1) Positiv og negativ integration.Er den eneste forskel og ideen i disse begreber, at der ved positiv integration indgås aftaler om fælles politik (eksempelvis land... -
´seriøse folk
Forumindlæger her nogen seriøse folk til at diskutere mit tidligere indlæg( tekstfortolkning) -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
Giv mig en god grund til ikke at snyde
ForumindlægHej. Jeg synes det er ret irriterende, at når jeg skal lave en samfundsfags aflevering (en aflevering baseret på tidligere eksamensopgaver) så kan man med et par klik finde opgaven på nettet --> og hapse guldnoterne og skrive dem ind i sin opgave. Er vi ikke enige om dette er forkert? ... -
Tøjdesigner - Designskolen
ForumindlægHej alle :) Jeg er en DAME (lol) på 22 år og jeg er meget i tviel om hvad jeg skal uddanne mig som og så alligevel ikke... Det som jeg mest kunne tænke mig at være er at være tøjdesigner for hvis der noget jeg VED jeg kan så er det tøj. Jeg er en der går modstrømmen, og har fået meget ros fo... -
Vurdering af 3.g's opgave
ForumindlægHejJeg tænkte på om der mon var nogen, som havde tid og lyst til at læse min 3.g's opgave igennem, og komme med en vurdering af den (bare sådan ca. hvor på karakterskalaen).Den handler om Japans åbning i 1800-tallet.Hvis der var nogen, som gad ville det være rigtig dejligt. Bare skriv, så kan... -
Sandhedens Time
ForumindlægHej med jer.. Er der en, der gider læse min dansk stil igennem? Har ikke fået en karakter for den, da jeg var til skriftlig eksamen idag.. Hvad synes I den ligger til? Emnet var: Grænseoverskridende underholdning.. Sku skrive en kronik.. Den omhandlede TV3's realityshow Sandhedens Time..
