Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13541 til 13560 af 135324
-
rumfang, massefylde m.m
ForumindlægHjemme hos familien Hansen har de en julestjerne, som de bruger år efter år. Den er gået i arv fra generation til generation siden oldefar Hansen selv fremstillede den i 1890. Julestjernen er lavet af sølv og har et rumfang på 60 cm3. Hvor meget vejer julestjernen? Jeg ville virkelig værdis... -
løs ligning f´(x)=0
ForumindlægJeg har følgende ligning f´(x)=3x^2 - 3x -6 Jeg skal finde f´(x)=0 men kan ikke få isoleret x. Jeg kan jo se på grafen hvad værdierne er, men kan ikke komme videre end 3x^2 - 3x = 6 Er der nogle som kan hjælpe -
Mat - please
ForumindlægDa vi lige er begyndt med at have noget om i rummet er denne opg lidt drillende.. Håber i vil hjælpe: I et koordinatsystem i rummet er en plan givet ved ligningen x+2y+3z=3 Bestem koordinatsættet til spejlbilledet af punktet P(3,2,1) i denne plan. Hvordan i alverden skal man komme igang? håbe... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej :) jeg er desværre ikke blevet egnet til gymnasiet og derfor skal jeg til optagelsesprøve på torsdag. Jeg er meget nervøs og bange for det, men jeg har læst mig frem til at det skulle være rimelig nemt. Min skoler åbner et nyt Gymnasie og det er et privat gymnasie. I brevet står der at jeg... -
Potens
ForumindlægHej. Har lidt svært ved at forstå denne opgave.Skriv kortere ved brug af potensregneregler a) 5 opløftet 3 x 5 opløftet 7 b) 4 opløftet 3 X 7 opløftet 3 c) 2 opløftet 3 / 2 opløftet 7 -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. En funktion f er givet ved: f(x)=3*e^(x)-1 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (0,f (0)) -
Tilbagebetaling af SU under Cand.merc speciale
ForumindlægHejsa (Vidst ikke hvilken kategori der passede på mit spørgsmål) Er der nogen der har erfaring eller viden angående om man kan blive krævet at tilbagebetale SU såfremt man dropper ud under 3. forsøg af en speciale skrivning i december måned? Specialet startede primo-februar og rækker sig over 3... -
Vektorer i Planen
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, nogen der kan hjælpe? Opgaven lyder på at finde normalvektoren til en plan a, som har ligningen 3x-7y+21z-21 = 0 Normalt ville jeg jo finde normalvektoren vha krydsproduktet, men hvordan gør jeg i dette tilfælde? -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
Årsprøvekarakter - betydning?
ForumindlægDav! Følgende situation: -Går i 1.g, HTX -Årskarakterene er givet -Har været til min eneste eksamen -Mangler 1 årsprøve, hvilket er skr. matematik -Afslutter dog først matematik på andet år Så jeg undrer mig over følgende: Kommer den årsprøvekarakter jeg får her i skr. matematik til at stå nogl... -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Cirkelformet græsplæne med r på 12m.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Opgaven lyder: En græsplæne er cirkelformet med en radius på 12m. Det planlægges, at plænen skal deles af en 3m bred retlinjet gangsti, hvis ene side indeholder plænens centrum. Hvor mange m^2 er den resterende del af ... -
Kvotienter 2007
Forumindlæghttp://i2-files.tv2.dk/305/7553305-fda902df71ffd0927d921568a90e057f.pdf -
Et grupperet observationssæt
ForumindlægHej jeg er gået helt i stå i dette opgave, jeg skal aflevere den på fredag aften og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg ville derfor høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at besvare disse opgave? taaaak på forhåååånd :D -
Hjælp til denne opgave om afkøling
ForumindlægJeg har brug for hjælp til 1 og 2 -
Linære funktioner
ForumindlægJeg har kæmpet, kæmet og atter kæmpet, jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan finder hældsningstallet.. Jeg har godt godt, at forskriften for en ret linje er y = ax + b og hvad det betyder, men som sagt, jeg aner ikke hvordan man finder det. Det kunne være en julegave, hvis jeg kunne finde u... -
Hjælp til øvesæt - problemregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave fra min lærer at lave problemregningssættet fra december 2017 for at øve mig i at løse opgaver og forklare, hvordan jeg løser dem. Jeg har faktisk kommet ret godt i gang, men jeg kan ikke finde ud af 3.4 og 4.3 Jeg har uploadet sættet på mit indlæg. Er der ikke nogen,... -
Beregn den gennemsnitlige årlige procentvise ændring i denne 3-årsperiode
ForumindlægEn størrelse ændrer sig i tre på hinanden følgende år med henholdsvis 24,4%, 16,3% og 8,4%. Vil r så være roden af 36 (fordi 12*3)=36 og det er den årlige procentvise ændring vi skal finde. Så (1+0,244)* (1+0,163)*(1+0,084)=1,0125-1=0,0125*100= 1,257. Er der nogen der ved om det er rigtigt? ell...
