Debat

Tilbagebetaling af SU under Cand.merc speciale

28. maj 2019 af Jonas288

Hejsa (Vidst ikke hvilken kategori der passede på mit spørgsmål)

Er der nogen der har erfaring eller viden angående om man kan blive krævet at tilbagebetale SU såfremt man dropper ud under 3. forsøg af en speciale skrivning i december måned?

Specialet startede primo-februar og rækker sig over 3 forsøg, såfremt man ikke afleverer ved 1. og 2. forsøg.

På SU hjemmesiden står der at man skal dokumentere sin studieaktivitet, men dette kan jo blive kompliceret under et speciale. Der går jo i princippet 11 måneder (ved 3 forsøg) hvor man ikke går i skole, grundet at man skriver opgave.

Altså, hvis man dropper ud sidste måned af ens speciale-skrivning, kan de kræve SU'en tilbagebetalt for hele året?

Please forhold jer til problemstillingen, er ikke herinde for at blive dømt og høre meninger om det moralsk forkert osv.

Fortsat god dag!


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2019 af Haider7

Hey Jonas

Det besvarer nok ikke dit spørgsmål men hvilken cand merc linje har du taget?

Svar #2
28. maj 2019 af Jonas288

Hey Haider7

Det er cand.merc Business Controlling


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. maj 2019 af Haider7

Okay. Hvorfor dropper du ud når du kun mangler specialet?

Svar #4
28. maj 2019 af Jonas288

Jeg har dumpet nogle eksamener i januar (tilhørende 3. semester) som jeg skal op i til januar 2020 (3. forsøg)

Jeg er ikke overbevist om at jeg består dem alle og såfremt jeg dumper 1 kan jeg alligevel ikke afslutte min kandidat. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. maj 2019 af oppenede

At kunne dokumentere din studieaktivitet kræver kun at du har bestået nok ECTS. Hvis du har bestået alt andet end specialet kan du få SU i et år uden at det kræver andet end at lave en kontrakt i 3 omgange og får den underskrevet.

#4 Du kan ikke fortsætte med uddanelsen på 3. år hvis du ikke består 90 ECTS inden 2. års afslutning inklusiv sommerperioden. (...Eller der er vist noget med at hvis man ikke har 90 ECTS efter 2 år så skal de dumpede kurser bestås ved første forekommende eksamensafholdelse for kurserne)


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2019 af Haider7

Hvad har du da tænkt dig at gøre når du dropper ud?

Ps kender du nogen der ikke har læst videre efter en HA bacheloruddannelse?

Svar #7
28. maj 2019 af Jonas288

#5 Forstår ikke helt hvad du mener med det du skriver? Hvad har det med SU at gøre?

Jeg er jo igang med 4. semester (2. år) og jeg har ikke tænkt mig at begynde på 3. år.


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. maj 2019 af Haider7

1) Det er 2 år på din kandidatuddannelse du er igang med ikke? Hvis du dropper ud hvad har du så tænkt dig efterfølgende?

2) Kender du nogen der har færdiggjort en bachelor i HA og ikke læst videre? Grunden til at jeg spørger er hvordan jobmulighederne er hvis man ikke læser videre efter en HA? Ved du noget om det?

Svar #9
28. maj 2019 af Jonas288

#8 Jo det er 2 år jeg er i gang med. Jeg havde tænkt mig at finde et job i en privat virksomhed.

- Jeg kender mange der ikke læste videre efter bacheloren (min bachelor er ikke en HA, men en finans-bachelor, 3.5). De har næsten alle sammen fast job pt. Tænker job mulighederne er helt fint.


Brugbart svar (0)

Svar #10
28. maj 2019 af Haider7

Men dem du kender har de læst finansbachelor eller HA? Der er jo forskel på uddannelserne. Finansbachelor har sikkert gode jobmuligheder men jeg spørger mere mht HA bachelor? Kender du nogen med en HA bachelor?

Svar #11
28. maj 2019 af Jonas288

#10 Narj, ikke rigtigt.


Brugbart svar (0)

Svar #12
11. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

"Nej"


Skriv et svar til: Tilbagebetaling af SU under Cand.merc speciale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.