Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13681 til 13700 af 17507
-
Noter til FY/KE 9.kl
ForumindlægNogen der har sådan nogen noter til afgangseksamen i 9.kl om fysik: magetisme, el-magnetisme, induktionsstrøm, vekselstrøm og lign. Samt Kemi: syre og base, ioner, metaller og ikke metaller, og andet godt. Fik fortalt af min lærer at man får 4 emner i fysik, og 4 i kemi, han sagde også at det mul... -
Sandsynlighedsregning.. Puha!
ForumindlægEr der en der er i humør til at løse lidt sandsynlighedsregning...??Et eksperiment består i at foretage 2 kat med en symmetrisk terning. Øjentallet ved første kast betegnes a, øjentallet ved andet kast med b. Til hvert udfald (a,b) ved dette eksperiment betragtes den rette linie med ligningen:ax+... -
KLAGE ang. hjælp her på Sp
ForumindlægI skriver i Reglerne:§1 Giv dit indlæg en sigende overskrift.Ikke noget med at skrive "HJÆÆLP !!", "Rettelse" eller "Ekspert Søges". Brug hellere en længere overskrift hvori du inkluderer navnet på oversættelsen, forfatteren etc. Men ALLIGEVEL vrimler det med indlæg ... -
3.gradsligning
ForumindlægHvordan løser man en 3.gradsligning, hvis ikke det skal være på grafregneren?Findes der en generel løsningsmodel?f.eks. bestem samtlige løsninger til f'(x)= 0, når f(x) =2x^6-4x^2-6x.på grafregneren kan man bestemme nul-punkterne til x=-1x=0x=3 Jeg mangler en løsningsmodel? -
færdig historie opg. (wall street)
Forumindlæghej, nu er jeg sådan set færdig med min historie opgave om wall street krakket. det eneste jeg mangler, er en indledning. derfor håbede jeg på at der var nogen, som kender en god måde at starte en indledning på.skal jeg forklare lidt om krisen ? eller hvordan skal jeg starte indledningen. min pro... -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
min opgave
Forumindlæghej allesammen. dette er en lidt mere krævende opgave til folk som interesserer sig for historie. jeg har skrevet en historie opgave, men er selv i tvivl om det er noget rod det jeg har skrevet. Af den grund ville jeg bede dem som altså har tid og lyst til at læse den igennem og derefter kommente... -
spm til fysikrapport
ForumindlægHejsa folkens:)På den sidste side på denne hj.side:http://henrik.thuesen.person.emu.dk/hth/fysplus/vejledninger/Det%20ballistiske%20pendul.docer der nogle spm, og jeg tænkte på om nogen ville kigge på dem og give et bud...på 1. og 2. spm har jeg et bud men jeg tror ikke det er tilstrækkeligt...ta... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægGodaften.Jeg er blevet bedt om, at gøre rede for at funktionen (x-4)/(x^2) har maksimum i 1/16.Kan jeg gøre det ved hjælp af grafregneren og i så fald hvordan skal jeg så argumentere for brugen af den? -
Boykot-liste
ForumindlægHej teamet bag studi.I har før snakket om at opgradere studi til version 2.0. Her har der været forslag om, at i burde oprette en liste, på hvilken man ville kunne se, hvem der var online på studi. Kunne i ikke også lave en liste, hvorpå der står nogle navne på nogle brugere, som ikke har opført/... -
3. grads ligning
ForumindlægSidder og er helt lost over at jeg skal til mat test imorgen tidlig... Nu kan jeg ikke engang huske hvordan man løser en 3. grads ligning:f(x) = x^3-1,5x^2+0,5er der ikke en der lige kan hjælpe mig på vej? -
Au secour - Rettelse af noget fransk
ForumindlægHejsa!Ville virkelig blive glad hvis der er en der vil rette dette for mig!Mvh Tanja1) Quel sont les rapports entre Julien et sa mère ? Julien aime beaucoup sa mère et elle l’aime beaucoup aussi. Julien va dans un college et pedant qu’il est dans l’école il la regrette. Il préfère rester à la mai... -
andre der skal op i fysik mundt.?
ForumindlægHej..er der nogle som skal op i fysik mundtlig som deres første mundtlig studentereksamen?kunne være sjovt at hører hvordan det gør med jer og hvordan i øver jer.. -
log
ForumindlægJeg sidder og prøver at hjælpe min veninde med en opgave, hvor hun har 10mg som bliver halveret på 24 timer.... jeg tænker selvfølgelig at man kan bruge halveringsformlen, men ved ikke om det er helt korrekt.... Når jeg så prøver at skrive det ind i Nspire, skriver den at det er forkert..... ... -
Andre end mig som ikke kunne logge på Optagelse.dk mellem 1-5?
ForumindlægJeg har prøvet at komme ind på optagelse.dks side i torsdags hvor jeg blev ved med at få en OPENLOGIN fejlbesked som sendte mig tilbage til forsiden og det samme skete også igår for mig, hvor jeg prøvede fra klokken 8 at komme ind på stedet hvor jeg kunne ansøge videre. Så nu sidder jeg her uden ... -
tømmermandspulver???
Forumindlæghey hvad er det, det nye tømmermænds pulver hedder?Er der nogen der har prøvet det og hvar dan er det? -
Tyske_Notater..? JA tak ...please hjælp...
ForumindlægJeg tænkte om nogen havde notater til disse: Fra bogen REISE TOD TRÄUME. 1) Arno Surminski: VOM RIO SAN JUAN. 2) Milena Moser: MEIN ZWEITER MORD. 3) Franz Hohler: INFORMATION. 4) Erich Fried: ZUKUNFT? (digt)dE HER ER IKKE FRA DEN FØLGENDE BOG:5) P. Bichsel: DER ERFINDER.6) W. Borchert: DAS BROT.7...
