Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13721 til 13740 af 15240
-
Imaginære tal og notation.
ForumindlægJeg har to korte spørgsmål: 1. Hvorfor vil man se bort fra imaginære tal? Fordi man kun er interesseret (i fleste omstændigheder) i reelle tal? 2. Vores matematik lærer har bedt os, som aflevering, at rette de områder i en tidligere aflevering. For de fleste, mig selv inklusiv, er det notation ... -
Lektiehjælp!!!
ForumindlægHej. Mit problem er at jeg skal lave en fantasiferie sktil til på mandag, men jeg er ikke så god til at finde på fantasiferier. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal skrive? -
Tragedieellerskandale for kongehuset??
ForumindlægSom titlen siger:Er det en tragedie eller en skandale for kongehuset, når nu Joachim og Alexandra bliver skilt.Er der nogen mening i at have et kongehus, når de nu alligevel "bare" er som alle andre mennesker. I og med at et kongehus ikke har nogen reel funktion i samfundet, er meningen... -
Litterær artikel - Retoriske virkemidler - Ulla Dahlerups tale
ForumindlægHej herinde. Jeg har fået til opgave at skrive en litterær artikel om Ulla Dahlerups tale, så den skal jo analyseres og fortolkes.. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå et 12-tal, så jeg vil gerne bede jer om at komme med gennemgående gennemgang af, hvordan en litterær artikel skal opstilles og gode... -
eksamen i tysk?
ForumindlægEr lidt i tvivl om, hvad man gør, hvis man er så uheldig at trække en fagtekst? Hvad skal/kan man snakke om i det tilfælde?Desuden ville jeg høre om der var nogle der skulle lægge inde med et eksempel på teksten der skal oversættes fra tysk til dansk? Er meget i tvivl om sværhedsgraden og ville v... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
hjælp
Forumindlæg -
Vil nogen hjælpe en nybegynder i gang med LaTeX?
ForumindlægHej, alle!Da jeg nu er begyndt i 1.g på mat-fys-kem linjen tænkte jeg, at jeg hellere må til at lære at bruge programmet latex, da det vel kan være lidt af en fordel, når jeg senere skal i gang med de større opgaver.Jeg fik en gang hjælp af en herindefra til at komme i gang (mener, det var peden)... -
Ablativ?
ForumindlægVi har fået en latin tekst for, hvor vi skal finde kasus->ablativ. Men hvad er det liiigee ablativ er? -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Sammenhæng mellem talfølger
ForumindlægHejI en geometrisk følge er forholdet mellem to efterfølgende tal konstant.I en aritmetisk følge er differensen mellem to efterfølgende tal konstant:G: 1 2 4 8 16 32 ...A: 0 1 2 3 4 5 6 ...Produktet af to tal i den geometriske følge, fx 2 og 4, kan bestemmes således: Summen af de to tal i den ari... -
Værdipolitik eller fordelingspolitik?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at skrive en opgave og bliver pludselig i tvivl om dette er et værdipolitisk spørgsmål eller et fordelingspolitisk spørgsmål: Skal de grønne afgifter på benzin sættes i vejret? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Rothe97 -
Karakter
ForumindlægHej! Jeg vil bare spørger om hvordan, jeg får min karakter til at stig i historie og samfundsfag. Jeg har ikke så meget baggrundsviden pga. Jeg ikke dansker. Min lærer dømmer os på hvor meget vi siger i klassen. Vi har slet ikke fået nogle test noget i den stil, hvilket jeg synes er noget lort... -
Lars Løkke ny statsminister
ForumindlægSå oprandt den store dag for Lars Løkke, han blev vores nye statsminister. Der har været talt og skrevet meget om hans bilagsfusk m.m., blandt andet hans møder med venstre som skatteborgerne måtte betale. Det er vel ikke den store synd. Hvad jeg bare ikke forstår, er hvorfor der ikke har været sk... -
medicin på SDU
ForumindlægHej SP, Jeg er interesseret i at vide, hvor meget engelsk der indgår på medicinstudiet i Odense? Kan nogen fortælle mig noget om det? Jeg tænker nærmere på, om alle bøger er på engelsk, eller måske de fleste, eller ingen? Hvad med de foredrag der vil finde sted? Vil de være på engelsk? Alle?... -
1. ordens prædikatlogik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et projekt om n^2-1 puslespillet. I den forbindelse skal vi inddrage 1. ordens prædikatlogik, hvilket jeg har et ganske kort spørgsmål til.Hvis p er et udsagn, så siges p at være et lukket udsagn, ikke sandt?Hvorimod p(x) er et åbent udsagn?Hvis vi har p(x) => q(x),... -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
Læse mindre oversættelse igennem:)
ForumindlægHey alle.. Nogen som lige vil læse denne oversættelse igennem og evt rette for fejl.Der deutsche Journalist Axel Hacke arbeitet für „süddeutsche Zeitung“, wo die Artikelserie „das beste von meiner Leben“ ihn berühmt getan hat.Kurze Zeit nach dem Fall der Mauer, begann er Geschichten und Fotos für... -
Matematik Hjælp?
ForumindlægLigning (4x+2) . (4x+3) -
division - brøk eller decimal?
ForumindlægJeg sidder og diskuterer med en kammerat om man må have lov at skrive brøk efter man har lavet et division stykke. fx hvis man har 858/7 Det bliver i sidste en 122 4/7 Må man have lov at skrive dette på denne måde osse fx ved 54,30/15 = 3,62 ? Altså, må man skrive begge ting? Elle...
