Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13761 til 13780 af 17507
-
job på tandlægeklinik?
ForumindlægHej hvordan får jeg et job på en tandlægeklinik (evt i udlandet)for at tjene point efter jeg er blevet student til sommer??? -
Lidt hjælp ville være dejligt :)
ForumindlægOpgave 1: Udregn summen 1+2+3+...+100.Opgave 2: Vis ved induktion, at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2 + 2^2 + 3^2 + ... n^2 = 1/6 (n+1)(2n+1). -
Billy Elliot
ForumindlægHej, er der nogle der har læst/set filmen, BILLY ELLIOT?Jeg har set den, men har glem lidt af den, så hvis nogle kunne hjælpe mig med et par spg. ville det være et HIT :)1) Hvorfor viser Billy brevet han har fået fra sin mor inden hun døde, til Mrs. Wilkinson?2) Hvorfor viser Machael Billys, ven ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har nedenstående differentialligning:dy/dx = Y*cosx/(sinx+2)Punkt: P(0,6)Spørgsmål:Bestem en ligning for tangenten til grafen for g i punktet P.Skal jeg lave en separation af de variable og så derefter isolere y. Derefter indsætte punktet for at finde k. Lyder det rigtigt?jeg har nemlig prøve... -
Filosofi
ForumindlægHej.Hvis I har nogen filosofiske citater må I meget gerne skrive dem her :) -
hjælp!! til matematik aflevering
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgaverne. Jeg vedhæfter selve opgave papiret. På forhånd tak. -
Essay?
ForumindlægHej, jeg har været til skriftlig dansk årsprøve idag. Vi fik opgavehæftet fra studentereksamen 2001, og jeg valgte at skrive essayet - selvom jeg egentlig er lidt i tvivl om, hvad et essay er!Er her en, som kan fortælle hvad et essay er, og muligvis vil læse min stil igennem, og fortælle om det e... -
tør- fugtadiabatisk...
ForumindlægJeg er desværre i gang med at læse til geoeksamen og har fundet nogle begreber, jeg ikke helt, ud fra bogen, kan se hvad betyder.Hvad er tør og fugtadiabatisk??? Og hvor præcis ligger forskellen for de to begreber ved stabil og ustabil luft? -
Hjælp! Betalingsbalancen
ForumindlægHvad er betalingsbalancen? Og hvad har den med renter og skatter at gøre? :S -
a, b, c og d´s betydning
ForumindlægHej.sidder her og læser mit matematik igennem og sidder og roder med hvad a, b, c, og d's betydning er i et andengradspolynomie.ved at a's betydninger er om grafens grene vender op eller nedad og at d's betydning er hvor mange gange den skære X-aksen men hvad betyder b og c???Håber i ... -
Andengradsligning.
ForumindlægHej folkens.Jeg synes, det er imponerende, at folk med kompetencer inden for forskellige faqområder har overskud til at lære fra sig herinde. Det nævnes ikke så ofte, men lad mig da lige (og gerne med øvriges tilslutning) stadfæste et stort tak til de, der gør en indsats for at hjælpe andre på ve... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
Fast food
ForumindlægHeyKommer muligvis op i emnet fast food i engelsk, hvor vi bl.a. har set "Super size me" og læst meget om McDonalds osv.Jeg har tænkt mig, hvis jeg kommer op i det, at persepktivere til livsstilsygdomme osv.Men har I andre gode ideer til, hvad man kan perspektivere til?Har virkelig brug... -
Hvad skrev i SSO?
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet SSO i kemi. Vil gerne høre hvilke emne i skrev om og hvilket karakter i fik.På forhånd tak! -
Læse mat. på uni ?
ForumindlægJeg står med lidt problemer, fordi jeg skal vælge hva jeg ska lave efter sommerferien, og vil helst videre med en uddannelse med det samme... Jeg har altid godt ku li matematik, og har fået 9/9 efter gym. på højniveau, som jeg lige har afsluttet..Jeg kunne godt tænke mig at arbejde mere med matem... -
boljevikkerne=
Forumindlæghej, hvem er/var boljevikkerne?Var det bl.a. en ny i rusland? -
Parallelle Linjer
ForumindlægHej,Jeg har følgende opgaver som jeg lige vil høre, om jeg har lavet rigtig, og så er der de to sidste som jeg ikke kan finde ud afBestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle.a) y=2x+1 og y=(a+3)x+32 = a + 3a = 3 – 2a = 1b) y=(a+1)x+3 og y=(2a+5)x+1a + 1 = ... -
svindel
ForumindlægHvad vil man gøre ved tråden "Hjælp med afleveringen? Eller vil heller bruge tiden på noget andet? Så skriv til mig!" -under dansk???
